דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מתף

עבודה / תביעה לבית הדין לעבודה: חייבו ההנהלה לגלות מספר עובדי הקבלן

550 עובדי מתף, המעניקה שירותי מחשוב לבנק הבינלאומי, התאגדו בהסתדרות במרץ האחרון | אחת מדרישותיהם היא צמצום העסקה קבלנית בחברה, אך הם מתקשים לקבל הנתונים מההנהלה | תגובת ההנהלה: "יש לפתור הנושא במו"מ"

סניף הבנק הבינלאומי ברמת גן (תמונה מתוך ויקימדיה)
סניף הבנק הבינלאומי ברמת גן (תמונה מתוך ויקימדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות ו-ועד עובדי חברת מתף פנו לביה"ד לעבודה בתביעה לחשוף את נתוני ההעסקה הקבלנית בחברה, לאחר סירוב ההנהלה להעביר מידע לעובדים בנושא. זאת במסגרת משא ומתן בין ההנהלה לוועד על הסכם קיבוצי ראשון בחברה, בו דורשים העובדים לצמצם את שיעור ההעסקה הקבלנית. הדיון בתביעה יתקיים ביום שני הקרוב בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.

מתף היא חברה בת מקבוצת הבינלאומי, המעניקה לבנק הבינלאומי שירותי מיחשוב ותפעול פיננסי. 550 עובדי החברה התאגדו בהסתדרות במרץ האחרון.

ועד העובדים הדגיש כי הפניה לבית הדין נעשתה רק לאחר שורת פניות להנהלה בנושא בעקבותיהן קיבלו נתונים חלקיים בלבד – כמו הנתון כי בחברה מועסקים 214 "עובדי חוץ", אך בלא לציין את חלוקתם לתפקידים השונים, ואת משך העסקתם באופן זה. עוד הדגישו בוועד את נכונותם לחתום על כתב סודיות, וכי הם מבקשים נתונים מספריים בלבד הנחוצים להם בשלב גיבוש דרישות הועד. אחת מהדרישות המתוכננות, ככל הנראה, תהיה צמצום תופעת ההעסקה הקבלנית בחברה.

כמו כן טענו העובדים בתביעתם כי מגמת ההעסקה הקבלנית בחברה הולכת ומתחזקת, עד כדי חשש כי בכוונת ההנהלה להעביר את כל התפקידים בה או את עיקרם להעסקה קבלנית, תוך פגיעה בביטחונם התעסוקתי של עובדי החברה המאוגדים, ובכוחה הארגוני של ההתאגדות החדשה. העובדים מדגישים כי בשנה האחרונה לא נקלט אף לא עובד אחד נוסף להעסקה ישירה בחברה.

"מדובר על לפחות 25-30% עובדי חוץ בחברה", אמר ל'דבר ראשון' רן שהרבני, יו"ר ועד העובדים. "חלקם מוגדרים ממש כמיקור חוץ כתף-אל-כתף לכל דבר וחלקם מוגדרים כעובדים על פרוייקטים – אבל פשוט מחליפים להם פרוייקטים כל פעם מחדש ולמעשה רבים מהם נמצאים אצלנו שנים רבות – חמש ואפילו תשע שנים ועדיין מוגדרים כעובדי חוץ".

"זו הפגיעה הכי חמורה שיש בהתארגנות", הוסיף שהרבני, "מעבר לזה שזה פוגע בעובדים עצמם. זה נוהג רע, וצריך שכולם יהיו עובדי מתף – קבועים או זמניים, אבל כולם צריכים להיות עובדי מתף".

מלבד הנתונים הנוגעים לעובדי החוץ, מסרבת הנהלת החברה להעביר גם נתונים באשר להיקף העסקת העובדים בעבודות לילה והתגמול עבורן, היקף העובדים המועסקים בכוננויות בימי שישי והתגמול עבורן, ממוצעי שעות נוספות באגפים השונים, נתונים באשר להיקף השעות הנוספות הגלובליות, עבודה מהבית, זכאות לימי חופשה ומחלה, בונוסים שונים ועוד.

מחברת מתף נמסר בתגובה: "מתף העבירה לוועד העובדים את כל הפרטים הנחוצים לניהול משא ומתן להסכם עבודה ראשוני ותעביר כל מידע שיהיה נחוץ לשם כך. העסקה של עובדים חיצוניים בתחום המיחשוב מקובלת בכל המוסדות הפיננסיים והיא מעוגנת בהסכמי העבודה עליהם חתומה ההסתדרות. המשא ומתן נמצא בשלבים מוקדמים ביותר ולא ברור מה אצה הדרך לוועד העובדים לפנות לבית הדין על נושאים שצריכים להיפתר סביב שולחן המשא ומתן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!