דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 20.4°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסכם קיבוצי

הסכם קיבוצי / בתום שנה וחצי של מו"מ השיגו עובדי EY את ההסכם הקיבוצי המיוחל

על-פי ההסכם, הראשון בענף ראיית החשבון, העובדים יזכו למגוון הטבות ושיפורי תנאים | יו"ר ההסתדרות: "ההסכם פותח עידן חדש וסולל את הדרך למהפכת זכויות העובדים בענף כולו"

אסיפת עובדי ארנסט אנד יאנג (צילום: יח"צ)
אסיפת עובדי ארנסט אנד יאנג (צילום: יח"צ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, יו"ר EY ישראל (ארנסט אנד יאנג), רונן בראל ויו"ר ארגון העובדים בחברה, אהד כהן, חתמו היום (ראשון) על הסכם קיבוצי ראשון לעובדי השותפות – שהוא גם ההסכם הקיבוצי הראשון בענף ראיית החשבון בישראל. ההסכם הקיבוצי שנחתם היום ויחול עד שנת 2022, מעגן את זכויות העובדים בשותפות EY ישראל ומסדיר שיפור מהותי בתנאי העסקתם, תוך התאמה למאפיינים הייחודיים של ענף ראיית החשבון בארץ ולסביבת העבודה הגלובאלית שבה פועלת החברה.

"ההסכם שנחתם היום פותח עידן חדש ב-EY ישראל וסולל את הדרך למהפכת זכויות העובדים בענף כולו" אמר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. "עד לפני כמה שנים אף אחד לא העלה על דעתו כי עובדים מענפים כמו ראיית חשבון, הייטק וטכנולוגיות מתקדמות יהיו חלק ממשפחת העבודה המאורגנת, אבל היום ברור לכולם כי התאגדות ויחסים קיבוציים במקום העבודה הם לא רק דרך לאזן את המשוואה בין העובדים לבין המעסיקים, אלא כלי לשינוי חברתי אמיתי". יו"ר שותפות EY ישראל, רונן בראל, אמר במעמד החתימה בבית ההסתדרות: "הנהלת EY מברכת על ההסכם הקיבוצי שנחתם היום עם העובדים. מאז ומעולם דגלנו בדיאלוג פתוח ובהגינות מול העובדים וכך נהגנו גם במהלך המו"מ. ההסכם שנחתם משקף את רוח הארגון ויאפשר לנו להמשיך להיות פירמת הייעוץ וראיית החשבון הגדולה והמובילה בישראל".

מה כולל ההסכם?

מבין סעיפי ההסכם, כל עובדי המטה והאדמיניסטרציה עם ותק של שנתיים בחברה, או מתמחים שהגיעו לדרגת 3S יהיו זכאים להצטרף לקרן השתלמות לפי בחירתם, ששיעורי ההפקדות אליה על חשבון המעסיק יעמדו על 5% מגובה השכר, עד לתקרת גג של שכר המפורטת בהסכם. כל עובד בעל ותק של שנתיים ומעלה בחברה יהיה זכאי גם למימון רובד בסיסי של ביטוח בריאות, בהתאם להסדר הביטוח הקולקטיבי בחברה. כמו כן קובע ההסכם עיגון של ההטבות הקיימות בחברה ובהן: גובה השתתפות בתשלום הוצאות רכב לעובדים הזכאים, גובה תשלומי דמי ההבראה והנסיעות, והשתתפות המעסיק בהוצאות הטלפון הנייד.

עוד נקבע כי עובדי השותפות יהיו זכאים לדמי מחלה בשיעור מלא כבר מיום ההיעדרות הראשון. מכסת ימי החופשה השנתית של העובדים תגדל והם יהיו זכאים, בין היתר, לימי חופשה נוספים על חשבון המעסיק במקרים מיוחדים כמו תקופת בחינות מועצת רואי החשבון ו-3 ימים נוספים לרגל חתונה.

הסכם קיבוצי ראשון בענף ראיית החשבון – EY ישראל (צילום: דוברות ההסתדרות).
הסכם קיבוצי ראשון בענף ראיית החשבון – EY ישראל (צילום: דוברות ההסתדרות).

שכר המינימום בחברה יעמוד על 4% מעל לשכר המינימום במשק לכל הפחות. הלכה למעשה, שכר הבסיס של מתמחים בדרגה התחילית בחברה (S1) לא יפחת, נכון להיום, מ-5,500 שקל. שכר הבסיס של עובדים מתמחים בדרגה S2 יעודכן במהלך תקופת ההסכם בשתי פעימות: עם חתימת ההסכם שכרם יועלה בשיעור אחיד של 2.5% ובעוד שנה שכרם יעודכן שוב, באופן שיבטיח כי השכר הממוצע של עובדים אלו לא יפחת מ- 6,600 שקל.

עוד קובע ההסכם כי תוספות שכר שנתיות יוענקו לעובדי החברה מדי שנה בשכר חודש אוקטובר. ההסכם מביא לצמצום הפערים בחברה ומסדיר תוספות שכר דיפרנציאליות לעובדי המטה (CBS) ולחיזוק העובדים ברמות השכר הנמוכות. כך לדוגמה, עובדי מטה מקצועיים ב-EY ישראל ששכר הבסיס שלהם נמוך מ-12.5 אלף שקל לחודש, ועובדי מטה ואדמיניסטרציה ששכר הבסיס שלהם הוא עד 10 אלף שקל, יקבלו תוספת שכר בשיעור ממוצע שלא יפחת מ-3.33% משכר הבסיס שלהם. במקביל לתוספות השכר, יוגדלו ההפרשות הפנסיוניות של העובדים כך שעובדים המבוטחים בקרן פנסיה חדשה מקיפה, יהיו זכאים לשיעור הפקדות כולל מעל הקבוע בחוק, בסך 20.83%. להבטחת רציפות הזכויות של עובדים המבוטחים בקרן פנסיה ותיקה, השותפות תמשיך להעביר את מלוא ההפקדות והניכויים הדרושים לקרן הוותיקה, בשיעור כולל של 20.5% מהשכר המבוטח.

ב-1 ביולי בכל שנה משנות ההסכם, תקצה EY ישראל תקציב לתשלום בונוס שנתי לעובדים, שיקבע בהתאם לביצועי החברה, בסכום כולל שלא יפחת מ-1% משכר הבסיס של כל עובדי החברה באותו מועד. במידה ובשנה מסוימת, השותפות תחליט כי המצב הכלכלי אינו מאפשר את חלוקת הבונוס כמתוכנן, באופן מלא או חלקי, החברה התחייבה להעביר את יתרת סכום הבונוס שלא שולם לשנה שלאחר מכן.

ברכות מקיר לקיר

"עובדי EY ישראל הם הנכס האמיתי של החברה וההסכם הקיבוצי שהושג מעניק להם תנאי העסקה משופרים" אמר יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד. "ההבנה המשותפת של הצדדים כי ההון האנושי שמוביל את פעילות החברה, ראוי לא רק למילות הערכה אלא להשקעה ממשית בתנאי עבודתו, היא שתבטיח את המשך שגשוגה של ארנסט אנד יאנג, הן בארץ והן בפעילותה בזירה הבינלאומית". מנהלת חטיבת עובדי חברות הביטוח ובתי השקעות בהסתדרות המעו"ף, מירי גרגיר, שליוותה את גיבוש ההסכם הדגישה כי "ההסכם הוא רגע היסטורי חשוב לא רק לעובדי EY אלא לכל העובדים בתחום. תהליך גיבוש ההסכם חיזק את יחסי האמון בין הצדדים, והוכיח שוב כי גם בענף כמו ראיית החשבון, ניתן להגיע להסכם קיבוצי שמשמר את המצוינות של הקבוצה במקביל לשיפור זכויות העובדים והגברת ביטחונם התעסוקתי".

יו"ר ארגון העובדים ב-EY ישראל, אהד כהן, אמר כי "זהו יום משמח והיסטורי לעובדות ועובדי EY! כשנה וחצי מהיום בו קיבלנו מנדט גורף לייצוג העובדים בפירמה, תם משא ומתן מורכב ויוצא לדרך הסכם קיבוצי ראשון ופורץ דרך בענף ראיית החשבון. ההסכם יביא לשיפור חסר תקדים בתנאי העסקתם של העובדים ומהווה סימן לעידן חדש בו זכויותיהם של העובדים מהוות שיקול מרכזי בקבלת ההחלטות בפירמה״. עוד אומר כהן ״אנחנו סמוכים ובטוחים כי יחד נזניק את הפירמה לשיאים חדשים ומבטיחים להמשיך ולייצג את העובדים נאמנה גם בעתיד לבוא״.

1,900 עובדי EY ישראל התאגדו בהסתדרות בסוף שנת 2015, וניהלו מו"מ ארוך ומורכב מול הנהלת החברה לקראת החתימה על ההסכם הקיבוצי הראשון בחברה ובענף.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!