דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

סוריה / דמשק: 20 הרוגים ועשרות פצועים בפיצוץ מכונית תופת

שלושה רכבי תופת ניסו לחדור אתמול (א') לבירה הסורית, שניים מהם נעצרו על ידי כוחות הביטחון בעוד השלישי התפוצץ בכיכר הומה אדם | הלחימה בין המורדים למשטר אסד נמשכת בפאתי העיר, לטענת אחד הארגונים נעשה שימוש בנשק כימי

הריסות בתים ומכוניות לאחר הפיגוע בדמשק, 3 ביולי 2017 (SANA via AP)
הריסות בתים ומכוניות לאחר הפיגוע בדמשק, 3 ביולי 2017 (SANA via AP)
אוריאל לוי

20 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו בפיגוע הקטלני ביותר בדמשק מזה ארבעה חודשים. שלושה רכבי תופת ניסו לחדור לדמשק, שני רכבים נעצרו על ידי כוחות הביטחון בעוד השלישי התפוצץ בכיכר הומה אדם.  בתוך כך, הלחימה בין המורדים למשטר אסד נמשכת בפאתי העיר. לטענת המורדים, אסד השתמש שוב בנשק כימי.

משרד החוץ הסורי הודיע אמש (ראשון) כי בפיצוץ מכונית התופת בכיכר תחריר שבמרכז דמשק נהרגו 20 בני אדם ועשרות נוספים נפצעו. הטלוויזיה הממלכתית דיווחה כי מחבל מתאבד פוצץ את עצמו בתוך מכונית תופת בסמוך לכיכר ושתי מכוניות תופת נוספות נוטרלו בידי כוחות הביטחון במחסומים בכניסה לעיר. אף ארגון לא נטל עדיין אחריות לפיגוע. סדרת הפיגועים תוכננה ביום ראשון בבוקר, לאחר סופו של השבוע בו נחגג עיד אל-פיטר, בשעה שאזרחים רבים חוזרים מחופשת החג לעבודה.

בתוך כך, נמשכת הלחימה בין משטר אסד לארגוני המורדים בפאתי דמשק. בשבוע האחרון נערכה לחימה בשכונת ג'ובאר ובעין תמרה, המוחזקות בידי המורדים. הלחימה בשכונות אלו התחדשה לאחר יותר מחודש של הפסקת אש שנחתמה במסגרת "הסכם אסטנה". בשבת דיווחו ארגוני המורדים כי בתקיפה באזור בעין תמרה נהרגו 30 בני אדם, ואחד הארגונים טען כי המתקפה כללה שימוש בנשק כימי מסוג כלור.

ממשלות סוריה ורוסיה הכחישו את הדיווח לפיו ההפצצה כללה שימוש בנשק כימי. הטענה של המורדים על השימוש בנשק כימי הגיע ימים ספורים לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הזהיר את נשיא סוריה, בשאר אסד, כי "ישלם מחיר כבד" אם יבצע התקפה כימית נוספת.

בשורה של פיגועים בדמשק בחודש מרץ האחרון נהרגו למעל מ-100 בני אדם. בפיגוע התאבדות כפול בכניסה לעיר העתיקה של דמשק ב-11 במרץ נהרגו יותר משבעים נפשות. מרבית הנפגעים בפיצוצים, שאירעו בסמוך לבית הקברות באב א-סריר, היו עולי רגל שיעים מעיראק. שני הפיצוצים, בהפרש של עשר דקות זה מזה, אירעו באוטובוסים שעצרו בתחנת איסוף מרוכזת של עולי הרגל, בסמוך לבית הקברות. תחריר א-שאם (זרוע אל-קאעידה בסוריה) נטל אחריות לפיגוע הכפול.

ארבעה ימים לאחר מכן נהרגו 31 בני אדם בפיצוץ של מחבל מתאבד בבית המשפט בדמשק. כמה שעות לאחר מכן, 25 בני אדם נוספים נהרגו בפיגוע התאבדות במסעדה בשכונת א-רבווה. דאע"ש נטל אחריות על המתקפה שאירעה ביום השנה השישי לתחילת המלחמה בסוריה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!