דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

בריאות / הגישור בין הצדדים במשבר הדסה נכשל; הבוקר (ג') יקיים ביהמ"ש דיון בעתירה

במכתב ששלח ליצמן לשופט בדימוס אליקים רובינשטיין, נכתב כי כל מתווה שהוגש במהלך הגישור נדחה על ידי הרופאים | יו"ר ההסתדרות הרפואית: עמדת משרד הבריאות היא שהביאה לכשלון הגישור

המלחקה ההמטו- אונקולוגית ילדים בבית חולים הדסה (צילום: שלומי כהן/ פלאש 90).
המלחקה ההמטו- אונקולוגית ילדים בבית חולים הדסה (צילום: שלומי כהן/ פלאש 90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

הגישור בין הורי הילדים והרופאים המתפטרים מהדסה ובין בית החולים ומשרד הבריאות נכשל. כך הודיע אמש (שני) השופט בדימוס אליקים רובינשטיין שמונה על ידי בג"ץ לגשר בין הצדדים לאחר חמישה ימי דיונים. הבוקר (שלישי) יתכנס בית המשפט לדון בעתירה. ההצעה האחרונה שעמדה על הפרק ולה הסכימו הצדדים, הייתה ששלושה רופאים יקלטו לעבודה בבית החולים שערי צדק והשאר, שלושה רופאים ושלושה מתמחים, יחזרו להדסה עין כרם. שר הבריאות התנגד להצעה והיא נפלה.

שר הבריאות ליצמן שיגר בצהריים מכתב לשופט רובינשטיין בו הסביר מדוע פתיחת מחלקה בשערי צדק משמעותה הרס מערכת הבריאות: "כל מתווה שהוצע במהלך הגישור נדחה על ידי הרופאים המתפטרים – פתיחת מחלקה נוספת בשערי צדק היא הרס מערכת הבריאות ובניגוד גמור לעמדה המקצועית." במכתב טוען ליצמן כי פיצול המחלקות בירושלים הוא מעין "משפט שלמה" וכי הוא יביא ליצירת שתי מחלקות בינוניות וחלשות ביכולתן המקצועית, במקום מחלקה אחת חזקה וטובה, כפי שיכולה המחלקה בהדסה לחזור ולהיות. כדי לחזק את טענתו, צירף שר הבריאות למכתב גם את חוות דעתם של גורמי המקצוע במשרד הבריאות, וגם את עמדתם של גורמי מקצוע נוספים, מהבכירים ביותר בתחום. גורמי המקצוע מדגישים כי פיצול המחלקות יפגע אנושות באיכות הטיפול לילדי ירושלים ובבריאותם.

שר הבריאות יעקב ליצמן (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).
שר הבריאות יעקב ליצמן (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).

בנוסף הבהיר ליצמן במכתב כי "לאורך כל שלבי ההתנהלות השונים עם הרופאים המתפטרים מהדסה, ובפרט במהלך הגישור בראשות השופט רובינשטיין פעל משרד הבריאות מתוך מטרה לתת מענה הולם לילדים המטופלים מבלי לפגוע בשיקולים המקצועיים ארוכי הטווח. בהתאם לכך – הצענו בהליך הגישור מספר מתווים שיש בהם כדי לתת מענה לצרכים השונים שעלו מצד ההורים והרופאים במהלך הגישור, אולם כל אחת ואחת מההצעות שהצענו, נדחו על הסף על ידי הרופאים. השר הביע את עמדת אנשי המקצוע כי פתיחה של מחלקה או הרחבתה של מרפאה בשל לחצים שיוצרים הרופאים יביא לכאוס ואובדן שליטה ניהולית ורגולטורית במערכת. פיצול השירותים לאוכלוסייה בסדר גודל של ירושלים כזה מנוגד לכל התורה המקצועית בתחום הטיפול במחלות נדירות, כמו מחלות סרטן בילדים".

פרופ ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית בתגובה לכשלון הגישור: "התאכזבנו מאוד לקבל את הודעת משרד הבריאות שסתמה את הגולל על הגישור במשבר כל כך חריף וכואב זה.

"הר"י חוזרת ומדגישה שאין תחליף בלבד גישור למציאת פתרון מידי לילדים החולים. משרד הבריאות לא פותר שום בעיה בהודעה מצערת זו. במקום לנהל מלחמות במטרה לנצח ולכופף כל צד אחר, יש למצוא מענה הולם ודחוף לילדים החולים.

"לשיטתנו אין פתרון ריאלי ללא שילוב של בית החולים שערי צדק. העמדה שהוצגה על ידי משרד הבריאות כעמדה מקצועית אינה חד משמעית ועמידה עיקשת על עמדה זו לא מאפשרת שום התקדמות, וזה מה שהביא לכשלון הגישור.

"אנו מתקוממים נגד קמפיין השמצות כלפי הרופאים המסורים והמקצועיים ודורשים להפסיק לאלתר השתלחות ברופאים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!