דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / קוריאה הצפונית טוענת כי שיגרה טיל בין יבשתי

בפיונגיאנג טוענים כי הטיל עבר מרחק של 930 ק"מ ותיאורטית יכול לשאת ראש קרב גרעיני | עם זאת, בארה"ב ובקוריאה הדרומית טענו כי הטיל היה לטווח בינוני | טראמפ: "אין לבחור הזה משהו יותר טוב לעשות עם החיים שלו?"

שיגור טיל בליסטי מקוריאה הצפונית (צילום ארכיון: KRT via AP Video).
שיגור טיל בליסטי מקוריאה הצפונית (צילום ארכיון: KRT via AP Video).

קוריאה הצפונית טענה הבוקר (שלישי), כי ערכה את הניסוי הראשון שלה בטיל בליסטי בין יבשתי, התפתחות משמעותית במאמציה לאיים מבחינה צבאית על וושינגטון. עם זאת, גורמים בארה"ב ובקוריאה הדרומית העריכו, מוקדם יותר, כי מדובר היה בטיל לטווח בינוני.

קוריאה הצפונית טענה בעבר כי ביצעה שיגורי לוויינים, שלטענת מבקריה היו ניסויים מוסווים של טכנולוגיית הטילים ארוכי הטווח שלה. אך שיגור ניסיון של טיל בליסטי בין יבשתי, אם אכן התבצע, יהווה צעד משמעותי בפיתוח טילים בעלי ראש נפץ גרעיני שמסוגלים לפגוע בכל נקודה בארה"ב.

אדם צופה בתמונה של מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, באתר ניסוי מנוע הטילים. ארכיון (צילום: AP Photo/Ahn Young-joon)
אדם צופה בתמונה של מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, באתר ניסוי מנוע הטילים. ארכיון (צילום: AP Photo/Ahn Young-joon)

למרות חוסר הוודאות ביחס לסוג הטיל ששוגר, מדובר ככל הנראה בניסוי הטילים המוצלח ביותר של המדינה עד כה, על פי אחד המומחים הטיל שנוסה הבוקר עשוי להיות חזק מספיק כדי לפגוע באלסקה.

נראה שניסוי הטילים תוכנן כאות אזהרה לוושינגטון ובעלות בריתה העיקריות באסיה – סיאול וטוקיו – ובו זמנית העניק למדעני הצפון הזדמנות לבצע מקצה שיפורים בתכנית הטילים הגרעיניים של המדינה. הניסוי התבצע ערב חגיגות יום העצמאות האמריקני, ימים ספורים אחרי הפגישות הראשונות בין ההנהגה החדשה בקוריאה הדרומית והממשל האמריקני, ולקראת מפגש הפסגה של הכלכלות הגדולות בעולם שייערך החודש בגרמניה.

גורמים בארה"ב, קוריאה הדרומית ויפן טענו כי הטיל שוגר ממחוז צפון פיונגאן, שמכרב המדינה, טס כארבעים דקות והגיע לגובה של 2,500 ק"מ – ארוך וגבוה יותר מכל ניסויי העבר. הטיל עף למרחק של כ-930 ק"מ. מומחים בקוריאה הדרומית אמרו כי מדובר, ככל הנראה, בניסוי נוסף של טילים לטווח בינוני ששוגרו מוקדם יותר השנה.

מדען הטילים האמריקני דיוויד רייט, העריך שהטיל, בהנחה שהדיווחים על זמן התעופה והמרחק אליו הגיע נכונים, שוגר במסלול תלול במיוחד וייתכן שהטווח המירבי שלו הוא 6,700 ק"מ, כך שבמסלול נורמלי יהיה באפשרותו לפגוע באלסקה.

לי אילוווּ, פרשן צבאי מסיאול, אמר כי הטיל טס פרק זמן ארוך משמעותית מזה שהיה טס לו שוגר בזווית רגילה. טיל סקאד של הצפון, בעל טווח של 900-800 ק"מ, היה נוחת בתוך עשר דקות לו היה משוגר בזווית סטנדרטית של 45 מעלות. לדבריו, הצפון שיגר, ככל הנראה, טיל מסוג ווהסונג-12 או פוגקוסונג-2, המונע בדלק מוצק. שני הטילי נוסו כבר בחודש מאי האחרון.

מעט אחרי השיגור הבוקר, הגיב אליו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בחשבון הטוויטר שלו. "קוריאה הצפונית שיגרה עכשיו עוד טיל. אין לבחור הזה משהו יותר טוב לעשות עם החיים שלו?" כתב הנשיא, "קשה להאמין שקוריאה הדרומית ויפן יסבלו את זה עוד הרבה זמן. אולי סין תפעיל לחץ כבד על קוריאה הצפונית וצשים סוף לשטויות האלה אחת ולתמיד!".

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/882061157900718081

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/882062572081512449

"הבחור הזה" הוא, כנראה, מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. סין היא עורק החיים הכלכלי של של קוריאה הצפונית ובת בריתה הכמעט יחידה, ממשל טראמפ דוחק בממשל הסיני לקדם את פירוק הצפון מנשקו.

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!