דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מפלגת העבודה

פריימריז בעבודה / בתור לקלפי בחיפה נראו סימני חיות במפלגת העבודה ואפילו אופטימיות

רוברט הצביע לפרץ, מזי הצביעה למרגלית כי "הוא יותר צעיר ויותר חדש" | חברות וחברי מפלגת העבודה שהצביעו אמש בחיפה רוצים לראות את המפלגה כחלופה שלטונית, אבל לא פוסלים אחדות | "המפלגה צריכה התרעננות" הסכימו רבים

פריימריז לראשות מפלגת העבודה (צילום ארכיון: יונתן זינדל/ פלאש 90)
פריימריז לראשות מפלגת העבודה (צילום ארכיון: יונתן זינדל/ פלאש 90)
שי ניר

מחוץ לקלפי שבהיכל רוממה בחיפה התאספו אתמול (שלישי) פעילי המועמדים השונים וחברי מפלגה רבים, שהגיעו להצביע. אחוז ההצבעה בפריימריז האלו עמד על מעל ל-59% והקיף עשרות אלפי מתפקדות ומתפקדים, שלהבדיל מהדימוי הציבורי הרעוע של המפלגה, הם בוחרים בעלי דעה, לעתים יותר מאחת,  הרוצים לראות את המפלגה כחלופה שלטונית ומהותית לשלטון הימין המדיני והכלכלי.

רוברט 68, תושב העיר חיפה וחבר מפלגה כבר חמישים שנים, הגיע להצביע עבור עמיר פרץ "אני חושב שהוא ישנה משהו". רוברט מקווה שבמפלגה יצליחו "ליצור כוח לעשות שינוי או להכנס לממשלה", אבל הסתייג מישיבה בממשלת נתניהו, "רק לא עם ביבי". רוברט סיפר כי בבחירות הקודמות ליו"ר המפלגה, בהתמודדות מול ח"כ יחימוביץ', הצביע בעד הרצוג.

אבי גבאי מצביע בפריימריז לראשות מפלגת העבודה 2017 (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
אבי גבאי מצביע בפריימריז לראשות מפלגת העבודה 2017 (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).

ליאור, 25, מהרצליה, לומד בחיפה, והצטרף לפני שנה למפלגה. "אני מאמין שמפלגת העבודה, בגדול, היא מפלגה שהייתי שמח להצביע לה. הייתי שמח שתהיה מפלגת שלטון. מקווה להיות זה שמשפיע על איך המפלגה נראית." ליאור החליט להצביע בעד אראל מרגלית, לאחר שהתלבט בינו ובין גבאי, "המפלגה צריכה התרעננות כדי שתהפוך לגורם חזק ומשמעותי בפוליטיקה." ליאור מתנגד להצטרפות אפשרית של המפלגה לממשלה, "אני לא מאמין ובספק שיצליחו להכנס לממשלה, ושביבי יקבל את התנאים של המפלגה."

מזי גפן בת 55 מחיפה, עלתה לארץ מבוכרה לפני עשרים שנים, "כבר 15 שנה חברה במפלגה." גפן בחרה להצביע למרגלית, כי הוא "יותר צעיר ויותר חדש" אך מאמינה כי יהיה סיבוב שני בין הרצוג למרגלית. ביחס לאפשרות שהמפלגה תחליט להצטרף לממשלה אמרה גפן, "אני חושבת שהמפלגה צריכה להכנס לממשלה תחת ביבי", אך מוסיפה את התנאים שלה למהלך הזה, "שוויון בנטל בגיוס לצבא, שוויון הזדמנות בהשכלה הגבוהה ולפעול לצמצם את הירידה מהארץ." גפן מוסיפה כי יש לה יחס מיוחד לנושא הירידה מהארץ בהיותה עולה ומוסיפה כי, "הבן שלי נסע לאוסטרליה לאחר לימודי הקונדיטוריה, ואחיינית נוספת נסעה ללמוד רפואה באיטליה כי לא יכלה ללמוד כאן."

ח"כ עמיר פרץ מצביע בפריימריז לראשות מפלגת העבודה 2017 (צילום: פלאש 90).
ח"כ עמיר פרץ מצביע בפריימריז לראשות מפלגת העבודה 2017 (צילום: פלאש 90).

עינת בת ה-28, סטודנטית תואר שני וקלינאית תקשורת מתגוררת בחיפה, במקור מעמק יזרעאל, "אני חצי שנה חברה במפלגה והצטרפתי כדי להשפיע, ותמיד הצבעתי עבודה." עוד כשהיא עומדת בתור להצבעה, לא היתה בטוחה עינת למי תצביע, "כנראה לאבי גבאי." עינת צדקה בתחזית, כשהימרה שיהיה סיבוב שני בין פרץ לגבאי.

יעקב מריומה, תושב חיפה, בן-65 מספר כי הוא חבר מפלגה 20 שנים ומשמש כמזכיר הסניף המקומי. מריומה סרב לספר למי הצביע, "אני מתמודד לתפקיד, ולכן לא אומר למי הצבעתי" ומוסיף, "יש לנו מפלגה מצוינת ואח"כ נתאחד." בבחירות הקודמות ליו"ר הצביע מריומה ליחימוביץ.

עופרי, בת ה-34 מחיפה, התלבטה אם להצביע לבר-לב או לגבאי, ומאמינה כי השיקול המנחה צריך להיות טקטי, "מאמינה שימשוך יותר מצביעים" וכי דרכה של המפלגה היא "צריך להישאר באופוזיציה.""אם פרץ יבחר", אמרה עופרי, היא תשקול לבטל את החברות במפלגה.

ח"כ יצחק הרצוג מצביע בפריימריז לראשות מפלגת העבודה 2017 (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
ח"כ יצחק הרצוג מצביע בפריימריז לראשות מפלגת העבודה 2017 (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).

דני גוטויין, בן ה-64, חיפאי מאז ומעולם, פרופסור באוניברסיטת חיפה, ודמות משפיעה בחוגי השמאל החברתי-כלכלי, סיפר כי בבחירות הקודמות הצביע ליחימוביץ' ועכשיו יצביע לפרץ. בתשובה לשאלה תחת איזה תנאי תוכל להכנס העבודה לקואליציה עם נתניהו השיב גוטווין, "לא להכנס תחת אף תנאי לממשלה. בהיות נתניהו נתניהו,הוא לא ישנה את מדיניותו באופן שייצר את תנאי המינימום לאפשר את כניסתה של המפלגה לממשלה. אחרת, הוא לא יהיה נתניהו."

לילך, בת ה-44, תושבת העיר חיפה ואמא של דני ורז, סיפרה כי היא חברה במפלגה פחות משנה. את החלטתה להתפקד למפלגה נימקה לילך, "הצטרפתי בשביל אבי גבאי כששמעתי שהוא (גבאי) נכנס אחרי הראיון בעובדה." מבחינתה התנאים להצטרפות המפלגה לקואליציה בראשות נתניהו הם "לקדם את מעמד הביניים ולקדם אג'נדות חברתיות. לקדם אותנו למדינה וקצת יותר סוציאליסטית והרבה פחות מושחתת."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!