דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מומבאי

ביקור מודי בישראל / "כשאגדל אני מקווה להיות מנהל בית חב"ד במומבאי, זה יהיה ביתי - בית הטוב"

לאחר שהוריו, שליחי חב"ד, נרצחו בשנת 2008 במומבאי, והוא עצמו ניצל בזכות המטפלת שלו, סנדרה סמואל, נפגש מוישי הולצברג בן ה-11 עם ראש ממשלת הודו המבקר בישראל | "אני אוהב אותך ואת האנשים של הודו", אמר מוישי וזכה לחיבוק ממודי

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת הודו  נרדרה מודי נפגשו עם הילד מוישי במלון המלך דוד (צילום: חיים צח / לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת הודו נרדרה מודי נפגשו עם הילד מוישי במלון המלך דוד (צילום: חיים צח / לע"מ)

פגישה מרגשת היום בין ראש ממשלת הודו והילד מוישי, שניצל מפיגוע טרור במומבאי בשנת 2008. מודי וראש הממשלה נתניהו נפגשו עם מוישי שהגיע בליווי הסבים והסבתות: הורי אביו נחמן ופרידה הולצברג, והורי אימו שמעון ויהודית רוזנברג, וביחד עם סנדרה שהייתה המטפלת שלו בהודו ובאה עמו ארצה.

"מר נתניהו היקר, וראש ממשלת הודו נרנדרה מודי היקר. ברוך הבא לישראל, ארץ הקודש שלנו, לעיר הקודש ירושלים. שמי הוא מוישי הולצברג, בנם של גבריאל ורבקה הולצברג, שליחי הרבי מלובביץ'. אני בן 11, ניצלתי בזכות המטפלת שלי סנדרה סמואל, שאלוהים יברך אותה. אני ילד רגיל, תודה לאל, אני אוהב לשחק ואני מנסה ליהות תלמיד טוב. גדלתי שם, במומבאי. זהו ביתי. אני מקווה שאוכל לבקר בומבאי, וכשאגדל אני מקווה להיות מנהל בית חב"ד שם, בעזרת השם, זה יהיה ביתי – בית הטוב. מר מודי היקר – אני אוהב אותך, ואת האנשים של הודו."

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת הודו נרדרה מודי נפגשו עם הילד מוישי במלון המלך דוד (צילום: חיים צח / לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת הודו נרדרה מודי נפגשו עם הילד מוישי במלון המלך דוד (צילום: חיים צח / לע"מ)

רה"מ נתניהו הזמין את מוישי ללוות אותו בביקורו העתידי בהודו.

173 נרצחים בפיגועים במומבאי

בשנת 2003 הגיעו גבריאל ורבקה להודו, ופתחו את בית חב"ד במומבאי. המקום שירת את המטיילים הישראלים, את אנשי עסקים היהודים שמגיעים למקום וכן את הקהילה היהודית המקומית בעיר. בבית כנסת לימד  גבריאל שיעורי תורה, וערך טקסי חופה. המקום היה פתוח לכל מי רצה מקום להתפלל, לאכול מזון כשר או לחגוג את החגים היהודיים. ב-2008, היה בית חב"ד יעד לפיגוע טרור קטלני, כחלק משרשרת פיגועים שקטלה את חייהם של 173 הודים וזרים, ובוצעה על ידי ארגון הטרור 'אלקעדה'.

לצד הוריו של מוישי, נרצחו בפיגוע בבית חב"ד שלושה ישראלים נוספים: בן ציון קרומן ואריה לייבוש טייטלבאום, משגיחי הכשרות, ויוכבד אורפז, מטיילת אשר באה לבקר את ילדיה ונכדיה שטיילו בהודו. בנוסף נרצחה נורמה רבינוביץ', יהודיה-מקסיקנית שעמדה לעלות לארץ כמה ימים לאחר הפיגוע.

מוישי ניצל בזכות הטפלת ההודית סנדרה סמואל, שהצליחה לברוח מהמרצחים ולקחת אותו איתה. סמואל קיבלה בשנת 2010 תעודת כבוד והוקרה ממשלת ישראל וכן תעודת אזרחות זמנית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!