דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טור דה פראנס

ספורט / משחקי הכס: יש ספורטאים שלא יודעים להפסיד בכבוד, השבוע זה היה מסוכן

הטניסאי שזרק כסף על השופטת | המדינה במפרץ ששיחדה את פיפ"א ועדיין תארח את המונדיאל | הרוכב שמירפק | מועדון הכדורגל שחוזר לגדולתו | והקופצת במוט ששברה את השיא הישראלי

פטר סאגאן (משמאל) רוכב לאחר שנתן מרפק והפיל את המארק קבנדיש (AP Photo/Christophe Ena).
פטר סאגאן (משמאל) רוכב לאחר שנתן מרפק והפיל את המארק קבנדיש (AP Photo/Christophe Ena).
יאיר צוקר
ליאור ברטל
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מפסידים ונכנעים לשחיתות: פיפ"א

ליאור ברטל

המפסידים הגדולים (גם) השבוע ובעצם עד תחילת האביב של 2023 הם – אנחנו. השבוע פרסמה פיפ"א את הדוח שכתב מיכאל גרסיה, לשעבר התובע הראשי של ארה"ב, על השחיתות בבחירת המדינות המארחת של המונדיאל ב-2022 וב-2018. כולם חיכו לפרסום הדוח המלא, כי פיפ"א סירבה לפרסם חלקים מהדוח, שנכתב ב-2014.

לאחר שהדוח פורסם התגלה שכל המדינות שיחדו או פעלו באופן לא מוסרי, ניסוח יפה יותר לשוחד, את נציגי ההתאחדויות בבחירת המארחות של הטורניר. בעצם מתואר בדוח איך נציגי ההתאחדויות דרשו וקיבלו כל מיני סוגים של הטבות, ושכל תהליך הבחירה היה סחר מאורגן מראש בקולות תמורת כסף.

אם מישהו עוד חשב שפרסום הדוח וגילוי השחיתויות ישנה את החלטה לתת לקטאר לארח את המונדיאל ב-2022, אז הוא טעה ובגדול. נראה ששום דבר לא יוכל לקחת למדינת הקטנה והעשירה מהמפרץ את מה שהיא, מבחינת פיפ"א, קנתה באופן לגיטימי וחוקי. בפיפ"א רוצים כבר שהסיוט הזה יגמר ועד אז הם ימשיכו במקרה הטוב לטמון את הראש באדמה או במקרה הרע למכור את הזכויות למונדיאל 2026 למי שמוכן לשלם יותר.

מפסיד במשחק מרפקים: פטר סאגאן

יאיר צוקר

הדבר המרשים ביותר במרוצי אופניים הוא היכולת של דבוקת רוכבים לנוע במהירות גבוהה, כשהם קרובים מילימטרים בודדים אחד לשני ולא מתנגשים, דבר שמצריך הרבה אימון והרבה אמון.

אבל מה קורה כאשר רוכב אחד מחליט לשבור את הכללים ולהפר את האמון?

בקטע הרביעי של הטור דה פראנס שנערך בהרי לוקסמבורג, כקילומטר לפני קו הסיום, נראה הרוכב הסלובקי פטר סאגאן, כשהוא שולח מרפק מכוון לגופו של מארק קאבנדיש הבריטי. כתוצאה מהמירפוק, הבריטי התרסק על הכביש, יצר תאונת שרשרת, וכמעט שילם בחייו. בסיום המרוץ נבדק קאבנדיש בבית החולים, ושם גילו כי הוא סובל משבר בעצם הבריח שגרם לו לסיים את הטור בשלב מאוד מוקדם.

לשמחתנו, סאגאן, שסיים את הקטע במקום השני, לא יצא נקי מהמקרה. לאחר בחינה של סרטי הווידאו, החליטה וועדת המשמעת של הטור דה פראנס לפסול את הסלובקי, שרק אתמול סיים ראשון בקטע השלישי, ולהדיח אותו מהתחרות.

סאגאן, שהיה אחד המועמדים לניצחון, משלם את המחיר על התרגיל המסוכן שביצע, וטוב עשתה וועדת המשמעת שסימנה בבירור את הקו האדום.

מנצחת עם הפנים לעתיד: מילאן

ליאור ברטל

מילאן הוא אחד המועדונים הגדולים ביותר באיטליה ובעולם כולו – יש לו 18 אליפויות איטליה, 5 גביעי איטליה ו-7 זכיות בליגת האלופות. בקבוצה שיחקו אין ספור אגדות כמו מאלדיני, פירלו, ואן באסטן, קאקה, חוליט, שבצ'נקו ועוד. בסוף שנות ה-80 ובתחילת שנות ה-90, הקבוצה הפכה לאימפריה של ממש עם המאמנים האיטלקים המצויינים אריגו סאקי ופאביו קאפלו, איתם הקבוצה זכתה ב-5 אליפויות ו-3 פעמים בליגת האלופות. באותן השנים היתה מילאן ללא ספק הקבוצה הטובה באירופה, אבל מאז חלה ירידה מסויימת ביכולות וגם בתקציבי הקבוצה. הליגה האיטלקית כולה איבדה מיוקרתה, ושחקנים רבים העדיפו לשחק בליגה האנגלית או הקבוצות העשירות כמו בבאיירן, ברצלונה וריאל. בעונת 2011 זכתה הקבוצה בתואר האחרון שלה, ומאז התרסקה כאשר היא צופה מהצד ביריבה המרכזית שלה, יובנטוס, זוכה בקלות בשש האליפויות האחרונות, והיא מתקשה להצליח בליגה המקומית או להגיע לליגת האלופות.

הקיץ, בעזרת הכסף של הבעלים הסינים החדשים, הקבוצה סוף סוף רוכשת חבורה של שחקנים צעירים ומוכשרים: מתאו מוסאצ'יו (בלם,ספרד), ריקארדו רודריגז (מגן,שוויץ), פראנק קסי (קשר,חוף השנהב), הקאן צ'להאנולו (קשר התקפי,טורקיה), אנדרה סילבה (חלוץ,פורטוגל) אשר מצטרפים לגרעין הצעיר והמוכשר שכבר קיים במילאן, וכולל את השוער המבטיח ג'יאנלואיג'י דונארומה, אלסיו רומניולי, מתיה דה שיליו, סוסו ואמבאייה ניאנג. את כל החבורה הזאת יצטרך להוביל שחקן הרכב נבחרת איטליה, ג'אקומו בונבנטורה "הקשיש" בן ה-27. אין ספק שזה היה קיץ אדיר למילאן, שעשתה מסע רכש מרשים הקיץ, נקווה בשבילם שגם ההמשך יהיה מוצלח.

מפסיד, מאשים ומשלם על זה: דניל מדבדב

יאיר צוקר

מקרים בהם שחקנים לא מסכימים עם החלטת השופט לא נדירים במיוחד, במקרים רבים אפשר להעיר או לנסות לדבר עם השופט, אבל מה שבהחלט לא מקובל זה לזלזל בצורה מבזה בשופט, או בשופטת במקרה הזה, ועוד בטורניר 'ווימבלדון'.

הטניסאי דניל מדבדב בן ה-21, הדהים השבוע את עולם הטניס כשעלה לסיבוב השני בטורניר ווימבלדון היוקרתי, אחרי שהדיח במפתיע את סטן ואוורינקה השוויצרי המדורג במקום ה-3 בעולם. בסיבוב השני, מדבדב, המדורג 49 בעולם, פגש את רובן במלמאנס הבלגי, המדורג במקום 124. מדבדב לא הצליח לשחזר את היכולת הטובה שלו, מה שגרם לו לתסכול רב, שהחליט להוציא על שופטת הכיסא מריאנה אלבז. בהתחלה מדבדב ביקש להחליף את השופטת, תחת הטוענה שהחלטותיה שגויות. לאחר מכן פתח במחאה לא שגרתית ולא הולמת, כשפתח את ארנקו והחל לזרוק מטבעות לעברה של השופטת. בסיום המשחק נכנע מדבדב 3:2 (4:6, 2:6, 6:3, 6:2 ו-3:6) לבלגי והודח בשלב מוקדם מאוד, וגם צפוי להיענש על מעשיו.

לאחר המשחק, ניסה מדבדב להסביר את המחאה המבישה, "זה היה פשוט כי ארזתי את חפציי וראיתי את הארנק שלי." אבל גם ידע להתנצל, "הייתי מאוכזב מהתוצאה של המשחק. זה היה מתסכל אחרי הניצחון הגדול שהיה לי. המשחק לא הלך לי טוב ובלהט הרגע, עשיתי דבר רע. אני מתנצל על זה".

מנצחת על הגובה: נעמה ברנשטיין

יאיר צוקר

לא בכל יום נשבר שיא ישראלי חדש באתלטיקה, ועוד שיא שהחזיק 10 שנים. קופצת המוט נעמה ברנשטיין, הוכתרה השבוע לאלופת ישראל בקפיצה במוט באליפות ישראל באתלטיקה קלה. ברנשטיין בה ה-24, המתאמנת במועדון ע.ל.ה, ניפצה את השיא הישראלי, כשעברה בהצלחה את הרף בגובה 4.05, לאחר שפסלה פעמיים קודם בגובה הזה. השיא הקודם אותו ברנשטיין שיפרה בשני סנטימטרים, שייך לאולגה דוגדקו ברונשטיין, אותו קבעה לפני עשר שנים. בתחילת השנה שברה ברנשטיין גם את השיא הישראלי באולם, עם 3.90 מטרים, ונראה שהיא מסומנת כעתיד של האתלטיקה לשנים הקרובות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!