דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
G20

עולמי / ועידת ה-G-20 הבוקר בהמבורג, אלפים הפגינו נגד הגלובליזציה

ועידת 20 הכלכלות הגדולת בעולם תעסוק בסחר העולמי, בצל החשש ממדיניותו של טראמפ | מרקל: ״הגלובליזציה יכולה להיות תהליך המיטיב עם כולם, ללא מנצחים ומפסידים תמידיים״ | אלימות ומעצרים בהפגנות לקראת הפסגה

מפגינים נגד פסגת פורום G20 בהמבורג 5 ביולי (צילום: AP Photo/Matthias Schrader).
מפגינים נגד פסגת פורום G20 בהמבורג 5 ביולי (צילום: AP Photo/Matthias Schrader).
יונתן קירשנבאום

אלפי בני אדם השתתפו אתמול בהפגנת מחאה כנגד הקפיטליזם והגלובליזציה, לקראת קיומה של פסגת ה-G20, פסגה כלכלית ופוליטית של 20 הכלכלות הגדולות בעולם. ההפגנה התקיימה תחת הכותרת: ״G20: ברוכים הבאים לגיהנום״, והמשטרה נערכה לאלימות פוטנציאלית.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה על הפסגה כי היא מקווה להגיע ל״פשרות והסכמות״ על מגוון נושאים במהלך הפסגה. מרקל אמרה לתקשורת בהמבורג אתמול כי מנהיגי העולם יתייחסו לשורת נושאים הכוללים רגולציה פיננסית, מאבק בטרור, שינוי אקלים ומגפות.

הפגישות יחלו בשישי בבוקר ויסתיימו בשבת אחר הצהריים. מרקל אמרה שלמרות העובדה שמנהיגי העולם אינם רואים עין בעין בכל הנושאים ״הגלובליזציה יכולה להיות תהליך המיטיב עם כולם ואסור שיהיו בה מנצחים ומפסידים תמידיים״.

ראשי ארגון הסחר העולמי, הבנק העולמי וקרן המטבע הבינלאומית קוראים למנהיגי 20 המדינות לעשות "צעדים החלטיים" כדי להעמיק את האינטגרציה הכלכלית העולמית. קריסטין לגרד, יו"ר קרן המטבע, ג'ים יונג קים, יו"ר הבנק העולמי ורוברטו אזבדו, יו"ר ארגון הסחר העולמי, אמרו בהצהרה משותפת שיש צורך ״להסיר מחסומי סחר ולהוריד סובסידיות ואמצעים אחרים המשבשים את המסחר״. המשמעות היא העברת עוצמה נוספת לגורמים בעלי הון על חשבון הגנה על תוצרת מקומית.

נשיא ארה"ב טראמפ וקנצלארית גרמניה מרקל בפגישה לפני ועידת ה G-20 (צילום: AP Photo/Matthias Schrader, pool).
נשיא ארה"ב טראמפ וקנצלארית גרמניה מרקל בפגישה לפני ועידת ה G-20 (צילום: AP Photo/Matthias Schrader, pool).

המסחר העולמי צפוי להיות נושא מרכזי בפסגת ה-G20 לאור החששות ממדיניות ״ארה״ב קודם״ של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ.

אלפי אנשים התכנסו אתמול להפגין לקראת הפסגה. המפגינים התכנסו בכיכר העיר המבורג בגרמניה, העיר בה תתקיים הפסגה בסוף השבוע הקרוב. המפגינים החלו לצעוד אמש (חמישי) בשעות אחר הצהריים דרך העיר. בתחילת הצעדה המשטרה דיווחה על מקרי אלימות ספורים שכללו זריקת בקבוקים. עם זאת, לאחר שהמשטרה קראה לכ-1,000 מפגינים חובשי מסכות להוריד את המסכות אותן לבשו, התדרדר האירוע לאלימות.

המשטרה החליטה לנסות להפריד את חובשי המסכות, אותם הגדירה "אנטי-קפיטליסטיים", משאר אלפי המפגינים, ואלו תקפו אותם באבנים ובקבוקים. במהלך ההפגנה נשבר חלון רכב משטרתי. המשטרה הגרמנית השתמשה בצינורות מים ובגז מדמיע כדי לפזר את המפגינים.

המבורג תגברה בימים האחרונים את כוחות הביטחון לקראת הפסגה, ובעיר הצפון גרמנית ימצאו כ-20,000 שוטרים לאורך סוף השבוע אשר יפטרלו במים, באויר וביבשה. מעל ל-100,000 מפגינים צפויים להגיע להמבורג לקראת הפסגה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!