דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הדסה עין כרם

בריאות / רופאי הדסה סירבו להצעת הפשרה של המגשר

לפי ההצעה של בג"ץ, שניים או שלושה מהרופאים שהתפטרו ייקלטו באופן זמני במרפאה בשערי צדק ויטפלו בילדים בהם טיפלו עד כה בהדסה | הרופאים: "המתווה אינו ניתן ליישום מבחינה חוקית, אתית, ומקצועית-רפואית"

המלחקה ההמטו- אונקולוגית ילדים בבית חולים הדסה (צילום: שלומי כהן/ פלאש 90).
המלחקה ההמטו- אונקולוגית ילדים בבית חולים הדסה (צילום: שלומי כהן/ פלאש 90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

רופאי הדסה סירבו להצעת הפשרה של המגשר, אליה הסכימה אתמול (חמישי) המדינה, על העסקה זמנית של מספר עובדים שהתפטרו מבית החולים הדסה, בבית החולים שערי צדק בירושלים. כך פורסם אתמול (שישי) בגלובס. על פי תגובת הרופאים, שהגיעה לגלובס, הרופאים מסרבים למתווה הפשרה שהציעו שופטי בג"ץ בה הוצע שבין שניים לשלושה מתוך תשעת הרופאים שהתפטרו מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה, ייקלטו במרפאה קיימת בבית החולים שערי צדק עד סוף השנה בלבד, לצורך טיפול באותם ילדים בהם טיפלו עד כה בהדסה.

"המתווה המוצע בצו על תנאי, בניסוחו כיום, אינו ניתן ליישום מבחינה חוקית, אתית ומקצועית-רפואית ואין בו כדי לתת מענה הולם – לא לילדי העותרים, לא ליתר ילדי העיר ירושלים ולא לרופאים", כתבה בתגובה עו"ד ארנה לין המייצגת את הרופאים. עוד פורסם כי הרופאים הבהירו לבג"ץ כי יסכימו לעקרונות הבאים: שלושה רופאים יעברו לשערי צדק ללא הגבלת זמן וזאת כדי להרחיב את השירותים הרפואיים שיינתנו במסגרת היחידה הקיימת; שלושת הרופאים יעניקו טיפול לכל חולה שיגיע ולא רק לילדים שכבר טופלו בעבר בהדסה; הנחת העבודה המוסכמת תהיה ששערי צדק יפעל אמנם במסגרת הרישיון הקיים שלו, אבל יקדיש "משאבים נוספים למען הטיפול בילדים החולים".

ביום שלישי הוציא בג"ץ צו על תנאי למדינה, וזאת לאחר שדחה את עתירת ההורים להקים מחלקה מקבילה בשערי צדק. בצו הורה ביהמ"ש למדינה לנמק בתוך יומיים, מדוע לא ייקלטו שניים עד שלושה מהרופאים שהתפטרו מבית החולים הדסה במחלקה ההמטו-אונקולוגית שכבר פועלת בבית החולים שערי צדק. ההצעה האחרונה של המגשר, השופט בדימוס אליקים רובינשטיין, שכמעט והתקבלה, הייתה שחלק מהרופאים ייקלטו בשערי צדק, עד לסוף השנה, ושר הבריאות יעקב ליצמן דחה הצעה זו. כעת ביקשו שופטי בג"ץ מהשר לנמק את התנגדותו ואמש הודיע משרד הבריאות לבג"ץ שהוא אינו מתנגד למעבר של בין שניים לשלושה מהרופאים המתפטרים, אך זאת רק בתנאי שהרופאים יסכימו לעבוד בתנאי מרפאה ולא במחלקה, מכיוון שהמרפאה אינה מאפשרת את קשת הטיפולים לה זקוקים המטופלים שהמחלקה יכולה לספק. עוד פסק בג"ץ שמלבד הרופאים שיקלטו בשערי צדק, ייעשה מאמץ לקליטת שאר הרופאים שהתפטרו במחלקות אחרות ברחבי הארץ. הדיון על כך יימשך ביום ראשון.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!