דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אנשים בעלי מוגבלויות

חברה ועבודה / סיכוי שווה - כנס ראשון לחיפוש ומציאת עבודה לבעלות ובעלי מוגבלויות

לאחר שדף הפייסבוק סייע בידי מאות בעלי מוגבלויות להתקבל לעבודה במשרות טובות - הגיע תור הכנס | אורן הלמן, היוזם: "כנס מסוג זה יכול להוות ערך מוסף עבור האנשים שפונים אלינו"

עובד בכיסא גלגלים, אילוסטרציה (צילום: shuterstock).
עובד בכיסא גלגלים, אילוסטרציה (צילום: shuterstock).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר כשנתיים וחצי בהן דף הפייסבוק של עמותת 'סיכוי שווה' מסייע לאנשים עם מוגבלויות למצוא עבודה, תערוך ביום שני השבוע העמותה כנס ראשון מסוגו על מיומנויות וכלים להשתלבות של אנשים עם מוגבלויות בשוק התעסוקה המשתנה.

'סיכוי שווה' החל את דרכו כדף פייסבוק, שצבר תאוצה וכיום עומד על למעלה מ-43,000 לייקים. "עם הזמן מעורבות הגולשים הלכה וגדלה. בעקבותיה, נפתח גם עמוד בלינקדאין – לו כבר 6,000 עוקבים לערך" אמר ל'דבר ראשון' אורן הלמן, סמנכ"ל בחברת חשמל ויוזם הדף. "אנו, כגוף המעודד שילוב של אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה ובחברה, לומדים תוך כדי תנועה את עולם הרשתות החברתיות. למידה זו גרמה לנו להבין כי כנס מסוג זה יכול להוות ערך מוסף עצום עבור אותם האנשים שפונים אלינו ללא הרף בנושא חיפוש עבודה".

מלבד הלמן, יתארח בכנס גם טל שמואלי, איש שיווק ופרסום ומנהל תיקי לקוחות ברשת לינקדאין – רשת חברתית ליצירת רשת קשרים מקצועיים ועסקיים. "הדגש המרכזי בכנס יהיה על שימוש נכון ברשתות חברתיות רלוונטיות לעולם התעסוקה, דוגמת לינקדאין – הרשת המקצועית-חברתית הגדולה בעולם. איך למנף את עצמך יחד עם הכלים החינמיים שעומדים לרשותך בעולם הדיגיטל. איך לשווק את עצמך, אילו משרות רלוונטיות עבורך, איך לכתוב קורות חיים בצורה נכונה שתמשוך את העין של המעסיקים השונים, מה להגיד או לא להגיד בראיונות עבודה ועוד", מספר הלמן.

איך להתכונן לראיון עבודה?

מיטל דגן, יועצת ומומחית להכנה לראיונות עבודה וכתיבת קורות חיים, תרצה בכנס כיצד נכון להתכונן למפגש עם המעסיק. בשלב כתיבת קורות החיים ממליצה דגן להשאיר את המוגבלות בצד, "אני ממליצה לכתוב את קורות החיים כאחד האדם. להתחיל מהכישורים, העבודה המקצועית. קורות החיים צריכים להיות הכי מקצועיים שיש. לא נכון להכניס את המוגבלות לקורות החיים. המעסיקים רוצים בסופו של יום עובדים מסורים שעושים עבודה טובה. עובד דיסלקט או חירש – זה לא חשוב אם הוא יכול לעשות את העבודה", היא מסבירה.

כשמתכוננים לראיון העבודה הפרונטלי ממליצה דגן, במידה והמגבלה היא כזו ששמים לב אליה, לשים אתה על השולחן – אבל באופן מדוד ותחום. "בשלב שבו שואלים אתכם 'ספר לי על עצמך', לספר קודם כל על הניסיון המקצועי, ורק אחר כך לסגור את הפתיחה ולהגיד 'ויש לי…', 'ואני סובל מ… שמגביל אותי לעבוד כך וכך שעות', או 'שלא מגביל אותי בעבודה'".

דגן מדגישה שבראיון העבודה צריך המועמד להדגיש את התרומה שהוא יכול לתת לעסק. "ראיון עבודה צריך לבוא מנקודה של נתינה – ולא ישר לבקש דברים. אם אתם זקוקים להתאמות, סמכו על המראיין שישאל אתכם. כן לשים על השולחן את הצורך בהתאמות מסויימות – אבל להתחיל מהצגה עצמית מבחינה מקצועית. תבהירו למעסיק שאתם יודעים את העבודה ותנו לו שקט מבחינה מקצועית בידע שלכם, בכישורים, בייתרון היחסי שלכם, בערכים, אמונה וה"אני מאמין" שלכם. בסוף הראיון, בהנחה שהוא לא שאל בעצמו – תגידו לו: אני זקוקה לתוכנה מסויימת, אני זקוק להתאמה מסויימת. הרי על כל עובד חדש יש השקעה מסויימת".

לדבריה, הטעות הנפוצה של אנשים עם מוגבלויות שמגיעים לראיונות עבודה זה לדבר רק על המוגבלות – על הילדות, המשפחה וכו'. "זו טעות, ורואים אותה גם בעוד מגזרים מוחלשים, להתחיל מלדבר על 'מאיפה הם באו'. זה לא הדבר הנכון לפרוש את החיים האישיים שלכם – זה לא ריאליטי, והחיים האישיים לא מוכרים. אם אתם רוצים להתקבל לעבודה, צריכים להבין מה מקבלים מכם, מה אתם נותנים". לדבריה גם מועמדים שאינם זקוקים להתאמות מיוחדות בהקשר התעסוקתי, המתמודדים עם מוגבלויות או מחלות כרוניות שאינן נראות לעין כגון אפילפסיה או סכרת, מתעקשים פעמים רבות לדבר על זה בראיונות העבודה, ולדעתה הדבר מיותר ופעמים רבות מכשיל ומאיים על המעסיק.

האירוע יתקיים במועדון אקי"ם ברחוב פנחס רוזן 69 בתל אביב. ביום שני ה-10.7 בשעה 17:30, יהיה פתוח לציבור הרחב ומונגש לאנשים עם מוגבלויות כמובן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!