דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / הזיכיון להפעלת ערוץ הכנסת עומד להסתיים, עתיד העובדים לא ברור

ב-27 ביולי יחליף ערוץ 20 את חברת החדשות של ערוץ 2 בהפעלת הערוץ | ועד עובדי חדשות 2: "שלושה שבועות לפני הסוף, או שלא חזרו לאנשים או שנתנו להם הצעות מעליבות" | לבקשת ח"כ כהן פארן, ועדת הכנסת תדון בנושא מחר (ב')

חדר בקרה של ערוץ הכנסת (צילום: Atbannett/ ויקימדיה).
חדר בקרה של ערוץ הכנסת (צילום: Atbannett/ ויקימדיה).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ב-27 ביולי, עם תום מושב הקיץ של הכנסת, יסתיים גם הזיכיון של חברת החדשות של ערוץ 2 להפעלת ערוץ הכנסת, והזכיין החדש – ערוץ 20 – צפוי לתפוס את מקומה. רוב עובדי הערוץ קיבלו מכתבי פיטורין, ונראה כי בכוונת הזכיין החדש לשכור רק מעטים מבין כמאה עובדי הערוץ כיום.

קבוצת חברי כנסת, ביניהם דב חנין (הרשימה המשותפת),יעל כהן פארן (המחנה הציוני), אורן חזן (הליכוד), אורלי לוי אבקסיס (סיעת יחיד), ומיכאל מלכיאלי (ש"ס), הגישו שלוש בקשות לנשיאות הכנסת לכנס דיון דחוף של המליאה בנושא. הנשיאות, בראשות יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, דחתה את הבקשות. ח"כ כהן פארן פנתה בנושא לוועדת הכנסת, וח"כ יואב קיש (הליכוד), העומד בראשה, הגיעה איתה לפשרה לפיה תתכנס מחר הוועדה לדיון בסוגיה.

דחה את הבקשה לדיון במליאה, אדלשטיין (צילום ארכיון: יונתן זינדל פלאש 90).
דחה את הבקשה לדיון במליאה, אדלשטיין (צילום ארכיון: יונתן זינדל פלאש 90).

על אף שהזכיין החדש קיים שיחות עם מרבית עובדי הערוץ, עובדים בודדים בלבד קיבלו תשובות חיוביות באשר לכוונה לשכור את שירותיהם. לדברי גורמים בערוץ, עובדים רבים נותרו תלויים באוויר בלא תשובה, ואחרים קיבלו הצעות בתנאים מעליבים. בין היתר נאמר להם כי בכוונת ערוץ 20 להוציא את תוכניות ערוץ הכנסת, כ-50% מנפח העבודה, למיקור חוץ. לא ברור כיצד מיקור החוץ של התוכניות, כך שלא יצולמו באולפני הערוץ בכנסת עצמה, יהלום את מטרת הערוץ שאמור להוות במה לפעילות הפרלמנטרית.

"אנחנו שלושה שבועות לפני הסוף, או שלא חזרו לאנשים או שנתנו להם הצעות מעליבות" נמסר לדבר ראשון מגורמים בוועד עובדי חדשות ערוץ 2, "יש פחות מעשרה אנשים שסגורים ויודעים שהם עוברים לשם. אנחנו מיוצגים בארגון העיתונאים ועובדים איתם בשיתוף פעולה, פנינו גם לחברי כנסת בנושא. אנחנו יודעים שכשרוצים לסגור מפעל כמו פרי גליל – ועדת הכספים מתערבת. אנחנו משרתים את חברי הכנסת מזה 13 שנה, מציגים אותם לציבור ומראים את פעילות הכנסת. עשינו עבודה שכולם חושבים שהיא מצויינת – וכעת אנו חוטפים מכה קשה".

"לא ייתכן שחברי הכנסת יתעלמו ממצב זה" , כהן פארן. צילום: דבר ראשון.
"לא ייתכן שחברי הכנסת יתעלמו ממצב זה" , כהן פארן. צילום: דבר ראשון.

"כמאה עובדים קיבלו מכתב פיטורין גורף, מאה משפחות נמצאות בסכנת אבטלה, ורק בודדים מהעובדים נקלטו אצל המפעיל החדש של הערוץ" אמרה כהן פארן לדבר ראשון, "יזמתי דיון בנושא בוועדת הכנסת, מכיוון שבראייתי לא ייתכן שאנו חברי הכנסת נתעלם ממצב זה. לאור פיטורי עובדי רשות השידור, ולמרות ההבדלים הברורים בין ערוץ הכנסת והרשות, איך ייתכן שמועצת הכבלים והלוויין (שהיא האחראית על  תהליך החלפת הזכיינות, נ.צ.כ) 'שכחה' את העובדים הקיימים ולא התייחסה לזכויותיהם במכרז?" 

ח"כ חנין, אמר כי "עובדי ערוץ הכנסת זכאים להגנה מהכנסת. הם אינם חפצים שניתן לזרוק ולהחליף כאשר מוחלף זכיין. הכנסת צריכה להתערב ולהעמיד את הזכיין החדש במקום".

מח"כ לוי אבקסיס נמסר כי "מדובר בעובדים ותיקים, מוכשרים, המנוסים בעבודה במערכת, יודעים מה הפוטנציאל שניתן להפיק ממנה ומהם מגבלותיה. הערוץ ייהנה מהעסקתם של עובדים כאלה. העברת הערוץ לידי זכיין חדש מעלה הרבה שאלות שעודן בלתי פתורות וראוי לעסוק בהן, אך לפני הכל, יש כאן עובדים בעלי משפחות שנתונים בחוסר ודאות וחששות גדולים לגבי עתידם התעסוקתי. מן הראוי שמנכ"ל הערוץ החדש יציג בהקדם תכנית לקליטת מירב העובדים, ושיו"ר הכנסת שקרא לו לקלוט כמה שיותר לא יסתפק במילים אלא ידרוש צעדים מחייבים מהמנכ"ל".

בערוץ 20, מועצת הכבלים והלווין והכנסת בחרו שלא להגיב לדברים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!