דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסתדרות

ועידת ההסתדרות / ניסנקורן: "בהסתדרות יש רק מחנה אחד – המחנה החברתי"

ועידת ההסתדרות התכנסה היום בהמשך לבחירות | 2001 החברים אישרו את יעדי הארגון לשנים הקרובות ובחרו בחברי בית נבחרי ההסתדרות (בינ"ה) | יחימוביץ' וכבל נעדרו

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בוועידת נעמ"ת ה-21 (צילום: אידאה).
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בוועידת נעמ"ת ה-21 (צילום: אידאה).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"התפקיד שלנו זה להיות השופר, המנוע שמוביל לצמצום פערים חברתיים, לאחדות ולסולידאריות. אנחנו עושים את זה בשנים האחרונות בהצלחה", אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בפתח ועידת ההסתדרות ה-22 שהתקיימה היום (ראשון) בגני התערוכה בתל אביב. הוועידה מתכנסת אחת לחמש שנים, בסמוך לבחירות בארגון, ומהווה את המוסד העליון של ההסתדרות. מוקדם יותר התכנסה גם ועידת נעמ"ת ובחרה בגליה וולוך ליו"ר נעמ"ת.

ניסנקורן מנה את הישגי ההסתדרות במהלך הקדנציה הקודמת – העלאת שכר המינימום, קליטת עשרות אלפי עובדי קבלן להעסקה ישירה במגזר הציבורי והפרטי, מניעת ביטול הביטוחים הסיעודיים ויצירת גל התאגדויות חדשות במשק שהקיף למעלה ממאה אלף עובדות ועובדים ממגוון מגזרים – ביניהם כאלו שלא היו מאוגדים בעבר.

"אנחנו בתחילת הדרך, בשנים הבאות נביא להמשך צמצום הפערים החברתיים, המשך צמצום ההעסקה הקבלנית, המשך צמצום תופעת דור ב' וצורות העסקה לא שוויוניות. לטובת הקשיש, להעלאת הקצבה והשוואתה שכר המינימום, לביטוח סיעודי לכולם. לקיצור שבוע העבודה כי שבוע העבודה בישראל ארוך מדי וצריך להגדיל את זמן הרווחה. כולנו ביחד נפעל להשוואת קצבת הנכות לשכר המינימום. בעיקר נפעל להנחלת הערכים החברתיים בכל החברה הישראלית, ביחד – קואליציה ואופוזיציה. ביחד. כי בהסתדרות יש רק מחנה אחד – המחנה החברתי", הדגיש ניסנקורן.

ניסנקורן סיכם את נאומו בדברים שאמר ברל כצלנסון, ממקימי ההסתדרות ואבותיה הרוחניים במלאת 20 שנים להקמתה: "בנייננו אינו בניין לבנים, אלא בניין לבבות. אבן מונחת במקום שמניחים אותה, לב האדם תמיד מפרכס, תמיד זע ונע. בניין זה טעון תמיד התחדשות, בדיקה ובחינה, ותמיד יש לשאול האם הקו נטוי לעומת החזון". אם תשאלו אותי, כמי שפוגש את הלבבות הפועמים הללו בכל יום – אכן, הקו נטוי לקראת החזון", אמר.

יו"ר נשיאות הוועידה שלמה אביטן בירך את ניסנקורן ואמר כי תוצאות הבחירות מבטאות אמון בו ובדרכו, וכן בירך את יו"ר נעמת גליה וולוך על בחירתה לקדנציה נוספת. "מערכת הבחירות האחרונה היתה מהאמוציונליות שידענו. אני מאחל לנו שנדע להשתחרר מהמשקעים, ושנשכיל לפעול מתוך אחדות ושיתוף פעולה למען הציבור ששלח לנו. הציבור מצפה מאיתנו שנדע להתעלות מעל ליריבויות, ולעמוד מול האתגרים הניצבים מולנו – קואליציה ואופוזיציה כאחד. אחדות, להבדיל מאחידות היא משורשי הוויתה של ההסתדרות ותנאי להמשך דרכה", אמר.

לאירוע הגיעו בין היתר שר העבודה והרווחה חיים כץ (המזוהה עם הסיעה ההסתדרותית "עוז"), יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (ליכוד), יו"ר מפלגת העבודה היוצא יצחק (בוז'י) הרצוג, המתמודד לראשות "העבודה" ח"כ עמיר פרץ (המזוהה עם הסיעה ההסתדרותית "עוצמה"), ח"כ אילן גילאון (מרצ) וח"כים נוספים. לצידם הגיעו גם קודמו של ניסנקורן בתפקיד עופר עיני, יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ונשיא בית הדין הארצי לעבודה לשעבר, השופט (בדימוס) סטיב אדלר.

ועידת ההסתדרות 2017: עפר עיני (מימין), אבי ניסנקורן (שלישי מימין), עם אמו אילנה ניסנקורן (שנייה מימין) ורעייתו אנדריאה ניסנקורן (רביעית מימין), שלמה אביטן, גליה וולוך, יצחק (בוז'י) הרצוג, עמיר פרץ, חיים כץ (צילום: אידאה)
ועידת ההסתדרות 2017: עפר עיני (מימין), אבי ניסנקורן (שלישי מימין), עם אמו אילנה ניסנקורן (שנייה מימין) ורעייתו אנדריאה ניסנקורן (רביעית מימין), שלמה אביטן, גליה וולוך, יצחק (בוז'י) הרצוג, עמיר פרץ, חיים כץ (צילום: אידאה)

מי שלא הגיעו לאירוע הם חברי הכנסת שלי יחימוביץ' ואיתן כבל, שהובילו את סיעת האופוזיציה "בית חברתי" במערכת הבחירות וזכו בכ-37% מקולות הבוחרים. השניים פרשו מתפקידיהם בהנהגת הסיעה, ובראש הסיעה יעמוד חנוך ליבנה, יו"ר ועד עובדי הבנק הבינלאומי. בדבריו הזכיר ליבנה את ההליך המשפטי בו נקטה יחימוביץ' כנגד ההסתדרות, בבקשה לפסול את הבחירות עקב זיופים לטענתה. "זה הכלל הראשון שאין בלעדיו, ארגון עובדים לא יכול לחיות בלא דמוקרטיה נקייה ומוחלטת", אמר ליבנה, "ורק בדמוקרטיה שבה עובד לא פוחד ומאוים – רק שם הוא יכול להשיג באמת את זכויותיו כאדם עובד". בהמשך דבריו הדגיש כי סיעת הבית החברתי תפעל לחיזוק כוחם של הוועדים בתוך ההסתדרות, שלדבריו נחלש בשנים האחרונות.

התכנית האמנותית בוועידה כללה הופעה של הזמר קובי אפללו, מקהלת ההסתדרות ולהקת הנוער העובד והלומד.

קובי אפללו בוועידת ההסתדרות (צילום: אידאה)
קובי אפללו בוועידת ההסתדרות (צילום: אידאה)

הוועידה מורכבת מ-2001 צירים מתוך רשימות המועמדים של הסיעות שהתמודדו בבחירות, על פי חלקן היחסי בקולות שקיבלו ביום הבחירות – 62.7% לסיעת "עוגנים" בראשות ניסנקורן (1,255 צירים בוועידה) ו-37.3% לסיעת "הבית החברתי" בראשות יחימוביץ' (746 צירים).  על פי חוקת ההסתדרות, יו"ר ההסתדרות מציג בפני הוועידה את יעדי ההסתדרות לחמש השנים הקרובות, ובנוסף נבחרים בוועידה 171 החברים של בית נבחרי ההסתדרות (בינ"ה), המקבילה לכנסת של ההסתדרות ומוסמכת לאשר תקציבים, שינויי חקיקה וסכסוכי עבודה כלליים. ישיבת בינ"ה הראשונה נקבעה לחמישי הקרוב.

"עוגנים" ו"הבית החברתי" מורכבות למעשה מקואליציה בין מספר סיעות בהסתדרות שחתמו על הסכמים קואליציוניים לריצה משותפת טרם הבחירות, אך לאחר הבחירות ממשיכות לתפקד כסיעות עצמאיות. "עוגנים" משלבת בין "עוגן", סיעתו של ניסנקורן, לבין סיעות העבודה, הליכוד, מרצ, חדש וכולנו, והסיעות ההסתדרותיות "עוז" (המזוהה עם שר הרווחה חיים כץ), "עוצמה" (המזוהה עם ח"כ עמיר פרץ), "תמורה" ו"אופק". הבית החברתי היא שילוב בין סיעה בשם זה שבראשה עמדה יחימוביץ', לבין סיעת ש"ס בהסתדרות. כל סיעה כזו בוחרת את נציגיה בבינ"ה באופן עצמאי מתוך חברי הוועידה.

הסתדרות העובדים הכללית הוקמה בשנת 1920 במטרה לשפר את מעמד העובדים העבריים בארץ, ולהוות כוח פועל לבניין הבית היהודי לעם היהודי. בראשיתה הקיפה כ-4400 חברים. כיום היא ארגון העובדים הגדול בישראל, הכולל כ-700 אלף חברות וחברים ממגוון הציבורים השונים בחברה הישראלית – יהודים, ערבים, דרוזים, חילוניים, דתיים וחרדים, תושבי המרכז והפריפריה וכל צורות ההתיישבות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!