דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אליפות אירופה ה-12 בכדורגל נשים

ספורט / הכירו את הקבוצות שישחקו בבית א' באליפות אירופה בכדורגל נשים

את נבחרת הולנד תוביל ויויאן מיאדמה, מלכת השערים של הליגה, שחקנית השנה של אופ"א אדה הגרברג תוביל את נבחרת נורווגיה, ואת דנמרק תוביל נדיה נדים שברחה מאפגניסטן והפכה לכוכבת הנבחרת המקומית | נבחרת בלגיה תנסה להיות האנדר דוג המפתיעה של הבית

שחקנית נבחרת הולנד (בכתום) מול נבחרת ארה"ב ספטמבר 2016 (צילום: AP Photo/John Bazemore).
שחקנית נבחרת הולנד (בכתום) מול נבחרת ארה"ב ספטמבר 2016 (צילום: AP Photo/John Bazemore).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אליפות אירופה ה-12 בכדורגל נשים תצא לדרך בהולנד, ביום ראשון ה-16 ביולי, ותימשך עד הגמר שייערך ב-6 באוגוסט. האליפות תפגיש את 16 הנבחרות הטובות באירופה, שיתחרו ביניהן על הזכות להיות אלופת אירופה החדשה.

הקבוצות שישחקו בבית א'

בית א' מתאפיין בשלוש נבחרות מהדרג השני של אירופה וריבוי של חלוצות העלית שיובילו את הנבחרות שלהן בטורניר. נבחרת הולנד תתייצב לטורניר המקומי עם הכוכבת הצעירה ואחת החלוצות הטובות בעולם ויויאן מיאדמה בת ה-20, מלכת השערים של ליגת האלופות, במדי באירן מינכן והרכש החדש של ארסנל האנגלית. מולה תתחרה על המקום הראשון בבית, סגנית אלופת אירופה – נבחרת נורבגיה שתנסה להיות שוב הפתעת הטורניר עם סגל צעיר ומאוזן, ושחקנית השנה של אופ"א אדה הגרברג בת ה-21. את נבחרת דנמרק תוביל נדיה נדים בעלת סיפור החיים המדהים שהגיעה לדנמרק כפליטה מאפגניסטן במהלך המהפכה של טאליבן והפכה לכוכבת הנבחרת המקומית. ואילו בלגיה החלשה תנסה להיות האנדר דוג המפתיעה של הבית.

דנמרק

דירוג פיפ"א: 15

הישג שיא: חצי גמר (5 פעמים)

נבחרת דנמרק מגיעה לטורניר כאשר היא מקווה לנצל את העובדה שאין נבחרת גדולה בבית המוקדם כדי להצליח להתקדם לרבע הגמר. נבחרת דנמרק הייתה תמיד הסקנדנבית הקטנה והחלשה יותר. היא לעולם לא זכתה באף טורניר, אך הגיעה שלוש פעמים לחצי הגמר, כולל הטורניר האחרון ב-2013. בסגל הנבחרת יש מספר שחקניות מרשימות והנבחרת היא מהמאוזנות בבית. גם בדנמרק הכוכבות המרכזיות נמצאות בחוד ההתקפה כאשר הפעם הכוכבת הגדולה היא שחקנית אלופת ארה"ב פורטלנד נדיה נדים. נדים נולדה באפגניסטן לאבא שהיה גנרל בצבא המקומי, לאחר שהטליבן השתלטו על המדינה, אביה נהרג ואמא החליטה לקחת את נדיה בת ה-9 וארבעת אחיותיה ולברוח לאירופה. האם השיגה שישה דרכונים מזוייפים, לבוש פקיסטני וכרטיסי טיסה לאיטליה, במטרה להגיע לקרובי משפחה בלונדון. לאחר שנדים ומשפחתה הגיעו לאיטליה הן הסתתרו מספר ימים במשאית שהובילה פליטים וגילו שבמקום ללונדון הן נלקחו לעיירה קטנה בדנמרק.

בגיל 12 שיחקה נדים עם שתי אחיותיה בטורניר אזורי קטן בדנמרק. אחרי שקבוצתה זכתה בטורניר ונדים נבחרה למצטיינת ניגש אליה מאמן הנבחרת עד גיל 19 והזמין אותה להגיע לנבחרת הנערות הלאומית. משם המהגרת הצעירה בלטה בקבוצות ובנבחרות שהגיע אליהם עד שבקיץ 2014 עזבה את דנמרק והצטרפה לליגה הטובה בעולם בארה"ב. בשנה שעברה הצטיינה נדים והייתה למבקיעה הבכירה בקבוצת פורטלנד בדרך לאליפות מתוקה. כעת היא חוזרת בתקווה לעזור לנבחרת להגיע כמה שיותר רחוק בטורניר. בנוסף אליה אמורות לבלוט הקפטנית בת ה-24 פרניל הארדר (וולפסבורג,גרמניה), שחקנית ההגנה המצויינת של ברצלונה לין רודיק האנסן, המגנה הימנית המצויינת סאסל סאנדווז שעוברת הקיץ מסאנד לקבוצת הצמרת פרנקפורט, ושחקנית הקישור לין יאנסן מוושינגטון.

הולנד

דירוג פיפ"א: 12

ההישג הכי טוב: מקום שלישי, 2009

נבחרת הולנד מגיעה עם המון ציפיות לטורניר. הנבחרת תארח את האליפות ומקווה לנצל אותה כדי להמשיך לקדם ולפתח את העניין המקומי בכדורגל נשים. כיום הליגה המקומית נחשבת לחלשה ושחקניות צעירות עוברות לשחק בליגות הבכירות באירופה באנגליה/צרפת/גרמניה כדי להמשיך לפרוח ולהתפתח. בנבחרת הולנד בונים על הכוכבת הצעירה ויויאן מיאדמה שכבר בגיל 20 נחשבת לאחת משחקניות ההתקפה הטובות בעולם. מיאדמה פרצה בסערה באליפות אירופה לנערות ב-2014, כאשר סחפה את נבחרת הולנד עם שישה שערים בחמשה משחקים בלבד, בדרך לזכייה היסטורית ומפתיעה באליפות. השחקנית שהייתה בת 17 בלבד כבשה באותה עונה 41 שערים ב-26 משחקים במדי היברניין ההולנדית (בליגה המשותפת של בלגיה והולנד) והדרך לקבוצת הפאר באיירן מינכן היתה מהירה. גם בליגה הגרמנית החזקה המשיכה מיאדמה את התפתחותה כאשר בעונה האחרונה כבשה 14 שערי ליגה ועוד שמונה שערים בליגת האלופות שהפכו אותה למלכת השערים בליגת אלופות למרות שקבוצתה הודחה כבר ברבע הגמר. בקיץ הפתיעה את כולם עם המעבר לקבוצת ארסנל האנגלית, שם יצרה מושבה הולנדית עם שלוש שחקניות נוספות. עוד שחקניות שכדאי לשים לב אליהן הן לואס גאוטרס (שוערת פ.ס.ז', שהגיע לגמר ליגת האלופות), שחקניות הקישור לאיק מארטנס (רוזנגארד, שבדיה), ג'קי גרונן (פרנקפורט,גרמניה) ודניאל ואן דנדוק המצויינת מארסנל.

נורבגיה

דירוג פיפ"א: מקום 11

הכדורגל בנורבגיה נמצא בנסיגה. נורבגיה הייתה אלופת אירופה פעמיים (87 ו-93). אלופת העולם ב-95 והאלופה האולימפית ב-2000. אבל בשנים האחרונות כדורגל הנשים במדינות סקנדינביה נחלש ומתקשה לעמוד בתחרות מול נבחרות וליגות אחרות ממרכז ומערב אירופה. הקבוצות המקומיות חלשות יחסית ואינן מייצרות כמות גדולה של שחקניות בטופ האירופאי. למרות זאת נבחרת נורבגיה נחשבת לנבחרת מאוד מאוחדת שמצליחה בעזרת הכנה טקטית טובה ונחישות להפתיע ולהגיע להישגים טובים. נורבגיה היא סגנית אלופת אירופה. בטורניר שהתקיים ב-2013 היא הפסידה בגמר לנבחרת גרמניה החזקה, למרות שהיתה היחידה שניצחה אותה במהלך האליפות במשחק שהיה בשלב הבתים. את נבחרת נורבגיה תוביל שחקנית השנה של אופ"א אדה הגרברג, שכבר בגיל 21 נחשבת לשחקנית הטובה באירופה. הגרברג מככבת במחזיקת ליגת האלופות בשנתיים האחרונות, ליון הצרפתית, היא מלכת השערים של הליגה הצרפתית עם 20 כיבושים ומלכת ליגת האלופות לפני שתי עונות עם 13 שערים. החלוצה הגבוהה והמהירה אמורה להוביל את נבחרת נורבגיה לשלב הבא ומרבע הגמר הכל פתוח. בגיל 21 הופיעה כבר 62 פעמים במדי הנבחרת וכבשה 38 שערים. נבחרת נורבגיה נמצאת בשלב של חילופי דורות, כאשר מרבית הכוכבות סיימו את דרכן והוחלפו בשחקניות צעירות. הסגל בטורניר יורכב מ-14 שחקניות מגיל 24 ומטה, רובן הוזמנו כדי להרגיש את הלחץ והאווירה וכדי שבשנים הבאות יהיו אלו שיובילו את הנבחרת קדימה.

לאדה הגרברג יצטרפו שחקנית ההגנה המעולה נורה ברג (באיירן מינכן), מארן מג'לדה (צ'לסי), שחקנית הכנף הצעירה קרולין גראהם (וולפסבורג, גרמניה) וכמובן שחקנית הקישור שהיא אחותה הגדולה אדריאן הגרברג בת ה- 24(ברמינגהאם סיטי,אנגליה).

בלגיה

דירוג פיפ"א: 22

מיקום שיא: אליפות ראשונה

נבחרת בלגיה נחשבת לנבחרת החלשה בבית. הבלגיות מכוונת לסיים את הבית המוקדם ללא תבוסות או התפרקויות מיוחדות. במשחקי ההכנה התפרקה הנבחרת מול ספרד וספגה 7:0 שהדליק נורות אדומות. הנבחרת עלתה לטורניר כאשר סיימה כסגנית בבית שכלל גם את אנגליה. לאחר שיכלול התוצאות הבטיחה בלגיה את מקומה כאחת מהסגניות הטובות. הנבחרת המקומית מורכבת בעיקר משחקניות שמשחקות בליגה המקומית, הליגה המאוחדת של בלגיה והולנד אשר הוקמה לפני ארבע שנים בלבד. השחקנית הבולטת בנבחרת היא טיסה וולארט החלוצה המחליפה של הדבליסטית הגרמנית וולפסבורג. וולארט בת ה-24 כבשה בשנתיים האחרונות רק שבעה שערי ליגה, אבל במדי הנבחרת היא המוציאה העיקרית לפועל עם 31 שערים ב-56 משחקים. לצידה יכבבו באליפות ג'אניס קאימן קשרית סגנית אלופת צרפת מונפילייה, בהגה יככבו מאוד קאוטרלס (ליל,צרפת) והלן ג'אקוס הוותיקה מאנדרלכט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!