דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יורו כדורגל נשים 2017

כדורגל נשים / בית מלחמת העולם: בית ב' בטורניר היורו לנשים יהיה קשוח במיוחד

הגרמניות לא זוכרות מתי הפסידו בפעם האחרונה, השבדיות רק רוצות לנצח את הגרמניות, האיטלקיות חיזקו את ההגנה והרוסיות מקוות לתת פייט מוצלח | בית ב' מפגיש את הנבחרות החזקות בטורניר, מתוכן רק 2 יעלו

שחקניות נבחרת הכדורגל הגרמנית חוגגת את הנצחון באליפות אירופה בכדורגל נשים 2013 (AP Photo/Michael Probst).
שחקניות נבחרת הכדורגל הגרמנית חוגגת את הנצחון באליפות אירופה בכדורגל נשים 2013 (AP Photo/Michael Probst).
גילי ערן
גילי ערן
כותבת אורחת
צרו קשר עם המערכת:

בית ב' הוא ללא ספק אחד המעניינים בטורניר, 'בית המוות' אם תרצו. נבחרות גרמניה, שבדיה ואיטליה, מעצמות בתחום כדורגל הנשים, לצד רוסיה שנמצאת בתחילת דרכה מבטיחות משחקים עם אנרגיה גבוהה. גרמניה, האלופה הנצחית של הטורניר, תנסה לשמור על התואר, בעוד נבחרת איטליה תנסה לעבור לראשונה את שלב הבתים אחרי 16 שנים. זה לא הולך להיות קל, כיוון שמכל בית מעפילות רק שתי נבחרות, ושתיים מהפייבוריטיות הגדולות של הטורניר, גרמניה ושבדיה, משובצות יחד עם איטליה. רוסיה מבינה שסיכויי העלייה שלה לשלב הבא קלושים, בכל מקרה, שווה לעקוב.

אחד משבעת האצטדיונים בהם תתקיים אליפות אירופה בכדורגל נשים הולנד 2017 (צילום: MM1912 / ויקימדיה קומונס).
אחד משבעת האצטדיונים בהם תתקיים אליפות אירופה בכדורגל נשים הולנד 2017 (צילום: MM1912 / ויקימדיה קומונס).

גרמניה

דירוג פיפ"א: 2
הישג שיא בטורניר: זכייה ביורו – 1989 ,1991 ,1995 ,1997 ,2001 ,2005 ,2009, 2013.
כדורגל נשים זוכה לפופולאריות ואהדה רבה בגרמניה. בשנת 1990 ייסדה ההתאחדות הגרמנית את הבונדסליגה לנשים במתכונת זהה לזו של הגברים, ומאז היא נחשבת לאחת הליגות הטובות באירופה ובעולם, המייצרת שחקניות חדשות ומוכשרות ובעלת אופי התקפי מאוד. על הקווים תעמוד לראשונה סטפי ג'ונס, כוכבת עבר אהובה של הנבחרת. ג'ונס שימשה כעוזרת מאמנת בריו 2016, וכעת תפסה את מקומה של המאמנת הלאומית סילביה ניד. הגרמניות מגיעות במטרה להמשיך רצף בלתי נתפס של 6 (!) זכיות רצופות בטורניר, שהן חלק מ-8 זכיות סה"כ (למעשה, רק בטורניר שהתקיים ב-1993 שמטה גרמניה את התואר), ולרשום לזכותן עוד תואר אירופאי. מבחינת ציפיות, לא הייתי נותנת להן פחות מהגמר.

ניתן למצוא בנבחרת שמות מוכרים לצד כשרונות חדשים; החלוצה אניה מיטדג (32) אולי בסוף הקריירה שלה, אבל קשה לחשוב על תואר שהאישה הזאת לא זכתה בו. יחד עם אמה גוסלינג (31), הן אמורות לתת ביטחון במרכז השדה הגרמני, ולאפשר מרחב פעולה גם לשחקניות צעירות יותר, כמו הקפטנית ז'ניפר מאורסן שכבשה את שער הניצחון בגמר 2016 והחלוצה מנדי איסקלר, שהיא מלכת השערים של הבונדסליגה. נוסף על המבחן הפיזי, יידרשו שחקניות גרמניה והמאמנת הצעירה לעמוד בלחץ מנטאלי ובנטל הציפיות הגבוהות – ישנן בטורניר יריבות חזקות מאוד שיתנו להן פייט, ויינצלו כל פרצה שהגרמניות רק ייתנו להן. מול אנגליה, סקוטלנד, שבדיה וצרפת המתחזקות, גרמניה תצטרך לעבוד קשה מתמיד להגן על התואר.

איטליה

דירוג פיפ"א: 18
הישג שיא בטורניר: מקום שני – 1993, 1997
גם כדורגל הנשים האיטלקי נהנה מתקופת פריחה. פיורנטינה היה המועדון הגדול הראשון לפתוח קבוצת נשים בשנת 2015, והשנה גם יובנטוס הצהירה רשמית שהיא מתכננת לפתוח קבוצת נשים שתשחק בסיריה A שנה הבאה. שבוע אחר-כך גם ריאל מדריד הצטרפה למגמת התחדשות והתחזקות כדורגל הנשים העולמי. הנבחרת האיטלקית מאומנת על ידי אנטוניו קבריני, שחקן עבר מעוטר של יובנטוס.

איטליה תשתדל להפיק את המקסימום, ולמשוך תשומת לב למרות ההגרלה הקשה שנפלה בחלקה. קבריני בחר שלא לזמן לסגל שתיים מהסקורריות הגדולות של הליגה האיטלקית טטיאנה בונטי ו-ורוניקה פירונה, בתקווה לייצר נבחרת הגנתית יותר שתאפשר התמודדות מול גרמניה ושבדיה. בהגנה הוא יוכל להסתמך על שרה גאמה המגינה הוותיקה, בעוד שבהתקפה יעמדו לרשותו השחקניות המצוינות אילריה מאורו מפיורנטינה והקשרית הצעירה (19) מנואלה גיוגאליאנו, שאני מצפה שתפתיע כאחת מתגליות הטורניר. לזכותה של גיוגאליאנו כבר 48 הופעות במדי הנבחרת, ו-21 כיבושים. הנבחרת מגיעה מגובשת ועם רוח במפרשים, אחרי ארבעה ניצחונות רצופים במשחקיה האחרונים בנוסף לתיקו מול אנגליה החזקה. ה'אזורה' יקוו להמשיך את המומנטום גם בטורניר.

שבדיה

דירוג פיפ"א: 9
הישג שיא בטורניר: מקום ראשון – 1984
כדורגל משחקות 90 דקות ובסוף שבדיה מנצחת – האמנם? שנה שעברה באולימפיאדת ריו עשתה הנבחרת השבדית שפטים גם בנבחרות החזקות ביותר, באמצעות משחק הגנה בלתי מתפשר, והדיחה על הדרך את ארצות הברית הגדולה. למרות שלאחרונה יכולת הקבוצה במגמת ירידה מסוימת, שבדיה הייתה ונשארה אחת הנבחרות היציבות ביותר בעולם, כשמאחוריה ליגת נשים מצליחה שמפתחת את הענף בבית. על הקווים תעמוד המאמנת הוותיקה פיה סונדהאגה, שזכתה בעבר בשתי מדליות זהב אולימפיות כשאימנה את נבחרת ארה"ב. סונדהאגה והשחקניות ינסו לשחזר את ההישג מריו, ואולי לקחת הביתה אליפות ראשונה מאז 1984.

אחד המכשולים הגדולים שעומד בדרכה של שבדיה היא הנבחרת הגרמנית. עם השנים התפתחה יריבות רצינית בין שתי הקבוצות; מהמפגשים הגדולים ביניהם ניתן למנות את גמר גביע העולם ב-2003, בו ניצחה גרמניה ב'שער הזהב', גמר יורו 2013 בו גרמניה ניצחה את שבדיה בסטוקהולם בדרך לזכייה בתואר, ובשנה שעברה בגמר האולימפי היו אלו שוב הגרמניות שניצחו את השבדיות ולקחו את הזהב.  למעשה, השבדיות ינסו לשבור נאחס של 11 ניצחונות גרמניים מתוך 11 משחקים כנגדן. המאבק יחל עוד בשלב הבתים כשייפגשו את הנמסיס שלהן, בשחזור של הגמר האולימפי.

לשבדיה סגל מרשים. נוסף להגנת הברזל שלה, שהוכיחה עצמה בעבר, משחקות בנבחרת שתי חלוצות מדהימות, קוסוברֵה אסלני ולוטה שלין. אסלני סיימה כעת שלוש שנים מוצלחות בפריז סן-ז'רמן והודיעה על מעבר למנצ'סטר סיטי. סגנון המשחק ומוצאה הבלקני של אסלני גרר לא פעם השוואות לזלטן איברהימוביץ' ואכן, אסלני היא אחת השחקניות החשובות והאהודות בנבחרת. לוטה שלין זכתה חמש פעמים בתואר שחקנית השנה של ההתאחדות השבדית, מלכת השערים של יורו 2013,  ומחזיקת שיא השערים בנבחרת – 73. עוד תואר שאפשר להוסיף לרשימה זאת הוא שהיא מלכת השערים של כל הזמנים של האלופה הצרפתית ואלופת הצ'מפיונס לנשים, ליון, עם 225 שערים מתוך 224 (!) הופעות. שלין זכתה עם ליון בשמונה אליפויות צרפת רצופות. עם סגל מנוסה כשלה, שבדיה מוכנה לאתגרים שהיורו יזמן להן – הגעה לפחות מחצי גמר תחשב כאכזבה.

רוסיה

דירוג פיפ"א: 25
הישג שיא: רבע גמר – 1993, 1995.
זוהי ההופעה השביעית של הנבחרת הרוסית במסגרת היורו, הישג מרשים בפני עצמו בסצנת הכדורגל המתחממת בשאר מדינות אירופה. רוסיה היא אולי הנבחרת החלשה ביותר בבית זה, אבל זה לא כוחות. למרות מעמדה, עם סגל צעיר, זוהי הזדמנות מצוינת לשחקניות לצבור זמן משחק וניסיון להמשך הדרך. ניתן יהיה לצפות לגישה עקשנית ולא מתפשרת. על הקווים תעמוד אלנה פומינה, שחקנית עבר, ומאמנת הנבחרת בהווה.

כל שחקניות הסגל של נבחרת רוסיה משחקות בליגה הראשונה המקומית, שלא זוכה לפופלריות רבה. הליגה קמה בשנת 1992 עם פירוק ברית המועצות, ונכון לעכשיו משחקות בה שבע קבוצות. הרוסיות מקוות למנף את הענף באמצעות הצלחה בזירה האירופית והעולמית. שווה לשים לב לחלוצה הוותיקה אלנה דנילובה. דנילובה אולי לא בשיא הקריירה, אבל היא אחת השחקניות הרוסיות המנוסות והמצליחות ביותר, עם הופעה בגביע העולם ב-2003 בגיל 16 בלבד. יחד איתה תשחק החלוצה הצעירה אקטרינה פנטיוקינה, בת 24, מלכת השערים של הליגה המקומית שכבר הבריקה בהופעותיה בנבחרת כשכבשה 10 שערים ב-30 הופעות. רוסיה שכבר ניצחה את איטליה בעבר תחת אימונה של פומינה, היתה אולי עוברת את שלב הבתים בנסיבות אחרות, אבל ההגרלה הקשה בבית הזה לא משאירה לה יותר מדי סיכוי. ניתן לצפות מהרוסיות למאבק הוגן והופעה מכובדת שתבנה את הענף לעתיד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!