דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פריימריז בעבודה

פריימריז בעבודה / גבאי בנאום ניצחון: "הדרך הזאת מובילה לשינוי השלטון בישראל"

בנאום שנשא לאחר ניצחונו קרא גבאי להרצוג להישאר בתפקיד יו"ר האופוזיציה | פרץ: "התקשרתי לגבאי לברך אותו על ניצחונו, חבריי ואני נתייצב לצידו"

יו״ר מפלגת העבודה אבי גבאי. מחליפים רגע אחרי שנבחר (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
יו״ר מפלגת העבודה אבי גבאי. מחליפים רגע אחרי שנבחר (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).

זמן קצר לאחר ניצחונו בפריימריז במפלגת העבודה, הגיע אתמול (שני) אבי גבאי לגני התערוכה שם נשא נאום ניצחון. גבאי פתח "לכל מי שמיהר להספיד את מפלגת העבודה, לכל מי שחשב שלאזרחי ישראל אין תקווה, לכל מי שחשב שאפשר לנצח בחירות בקמפיין שלילי, התשובה היא הלילה הזה. הלילה הזה הוא חגיגה לדמוקרטיה הישראלית.  בלילה הזה בחרתם בי, ואני אסיר תודה לכולם. בלילה הזה נתנה בי מפלגת העבודה אמון. זהו יום של ניצחון התקווה, יום של חזרה לשפיות, יום של חזרה לערכים שלנו. זו דרך שמתחילה עכשיו. הדרך הזאת מובילה לשלטון חדש בישראל. הדרך הזאת היא למען כל אזרחי ישראל"

גבאי פנה לבוז'י הרצוג ואמר כי הוא "בטוח שתהיה לצדי לאורך כל הדרך" וחזר וקרא להרצוג להמשיך לשמש כיו"ר אופוזיציה. הוא פנה לפרץ אותו ניצח ואמר "שוחחנו לפני שעה קלה, ואני חוזר על קריאתי. בוא נשלב כוחות, אני זקוק לך לצידי. המדינה והמפלגה זקוקה לנו. רק ביחד ננצח". בהמשך הוסיף "ברגע הזה אנחנו גוף אחד. מחר נתחיל במסע בחירות להחלפת השלטון בישראל. לא נחכה לבחירות, אנחנו מתחילים את הקמפיין מחר בבוקר".

עוד הוסיף גבאי ואמר כי מטרתו "שלצעירים בישראל תהיה מדינה שבה הם לא מפחדים להתחיל את החיים שלהם. איך אנחנו נדאג שהנכדים והנכדות שלנו יישארו לחיות בישראל? אני פונה לכל אזרח בישראל שהשלטון הזה פעל להפרידם. הוא הפריד בין ימין לשמאל, בין ערבים ליהודים, בין אשכנזים ומזרחים, בין חילונים לדתיים. הוא הפריד בינינו כדי למשול, כדי להמשיך בשלטון. זה הזמן של כולנו להתחבר מחדש. אני קורא לאזרחי ישראל, חברי מפלגת העבודה ולא חברי מפלגת העבודה, הצטרפו אלי! רק טוב המדינה ואזרחיה עומדות לנגד עיני.

"אנחנו נעבור ישוב ישוב ושכונה שכונה, נשכנע את כולם מדוע אנחנו כן. לא מדוע הוא לא, מדוע אנחנו כן".

עמיר פרץ כתב בחשבון הטוויטר שלו "התקשרתי לברך את אבי גבאי על בחירתו לתפקיד יו״ר המפלגה ומועמדה לראשות הממשלה. חבריי ואני נתייצב לצדו ונסייע לו להחזיר את מפלגת העבודה לשלטון".

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני ומפלגת העבודה היוצא, יצחק (בוז'י) הרצוג: "שוחחתי כעת עם אבי גבאי ובירכתי אותו על ניצחונו המרשים בפריימריז לראשות מפלגת העבודה. הבהרתי לו כי אתייצב לצידו לסייע לו בכל דרך לחיזוקה של מפלגת העבודה והחלפת השלטון. שיהיה בהצלחה! שוחחתי גם עם עמיר פרץ ובירכתי אותו על מערכת הבחירות המרשימה שניהל."

ח"כ ציפי לבני בירכה את אבי גבאי על בחירתו ואמרה "המשימה המשותפת שלפנינו כעת היא ליצור תקווה מחודשת ואמיתית להחלפת את השלטון ולהציע לדרך אחרת, טובה יותר לישראל ולאזרחיה.

"עתה אחרי שמפלגת העבודה סיימה את ההליך הדמוקרטי בתוכה – עלינו לפנות יחד לציבור ולהרחיב את השורות לגוש גדול שיהיה כתובת לאותו ציבור אדיר בישראל, המאמין בדרכינו ושואף להחליף את השלטון ואת דרכו".

ח"כ שלי יחימוביץ התייחסה גם היא לניצחונו של גבאי ואמרה "בחירתו של אבי גבאי היא הישג מדהים ומרגש המעיד יותר מכל על כך שמפלגת העבודה היא מפלגה חפצת חיים, חכמה ודמוקרטית שיכולה לשמש דוגמא ומופת למערכת הפוליטית בישראל. זכינו ביו"ר מפלגה נקי כפיים, אמיץ ויוצא דופן בכישוריו, ומחר נקום לבוקר של תקווה".

ח״כ קסניה סבטלובה: ״אני מברכת את אבי גבאי שנבחר לתקפיד יושב ראש מפלגת העבודה. אבי הוכיח כי ליבו במקום הנכון שפרש מהממשלה הקיצונית והאיומה הזאת. וכעת, בהובלתו, נחליף אותה! וממחר בבוקר -לעבודה האמיתית שלנו: הרחבת השורות של מחנה השמאל מרכז, וחיזוק האלטרנטיבה הערכית והאידאולוגית שאנו מציעים.״

ח״כ ד״ר נחמן שי: ״אני מברך את אבי גבאי על נצחונו ועל בחירתו ליו״ר מפלגת העבודה החדש. הוא עשה מסע מדהים ומוצלח וראוי לכל ההערכה. מפלגת העבודה יוצאת הערב לדרך חדשה מאוחדת ונחושה. האתגר הגדול שלפנינו הוא להחזיר את מפלגת העבודה להנהגה הלאומית. נתגייס כולנו למאמץ הזה ונצליח.״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!