דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / דיווח: טראמפ הבן ידע שמקור המידע על קלינטון הוא ממשלת רוסיה

הניו יורק טיימס דיווח כי בנו של נשיא ארה"ב קיבל מייל ממכר שיזם את הפגישה, שבו צוין כי גורמים במוסקבה מעוניינים למסור מידע מכפיש על היריבה של אביו | טראמפ הצעיר הודה כי פינה זמן עבור הפגישה, אך טען כי לא עבר על החוק

דונלד טראמפ ג'וניור (צילום: Gage Skidmore)
דונלד טראמפ ג'וניור (צילום: Gage Skidmore)

בנו הבכור של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ג'וניור, נפגש במהלך המירוץ לנשיאות עם עורכת דין רוסייה, לבקשת זמר המתגורר במוסקבה לו קשרי משפחה לעסקיו של טראמפ, כך על פי גורמים שלקחו חלק בפגישה. טראמפ ג'וניור הודה אתמול (שני) כי פינה זמן עבור הפגישה בתקווה לקבל מידע על המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון.

הנסיבות סביב קיום הפגישה, ודיווח של הניו יורק טיימס אמש לפיו טראמפ ג'וניור ידע מראש שהמידע שיוצג לו מקורו בממשלת רוסיה, העלו שאלות חדשות על הקשר בין מטה הבחירות של הנשיא ומוסקבה. קשרים שעומדים במרכז חקירות של סוכניות הביון והקונגרס האמריקני.

על פי הדיווח בטיימס, רוב גולדסטון, יחצ"ן בריטי, יידע את טראמפ ג'וניור, שהיה יועץ בכיר במסע הבחירות של אביו, בהודעת דו"אל, שממשלת רוסיה עומדת מאחורי המידע על קלינטון. הטיימס ציטט שלושה מקורות אנונימיים בנושא.

דיווח זה היה הדיווח הפומבי הראשון על כך שטראמפ ג'וניור הסכים לפגישה בידיעה שיוצג לו מידע שיזיק ליריבתו הפוליטית של אביו ושייתכן שמקורו בקרמלין. גולדסטון שוחח אתמול בבוקר עם סוכנות הידיעות איי.פי ואישר כי היה זה שארגן את הפגישה, בשם הלקוח שלו אמין אלגרוב, אך לא מסר את פרטי הודעת הדוא"ל עליה דיווח הניו יורק טיימס. גולדסטון לא השיב לבקשת תגובה של סוכנות הידיעות, שנשלח אליו אמש.

הודעה שפרסם עורך הדין של טראמפ הבן, אלן פוטרפאס, כינתה את הדיווח בטיימס "מהומה רבה על לא מאומה", למרות שאישרה כי בנו  של הנשיא אכן קיבל הודעת דוא"ל מגולדסטון ובה בקשה להיפגש על מנת להעביר מידע על קלינטון. הודעתו לא דחתה במפורש את הדיווח של הטיימס על הודעת הדוא"ל.

לטענת פוטרפאס, לא נמסרו לטראמפ ג'וניור פרטים אודות המידע והפגישה הסתיימה ללא תוצאות. "השורה התחתונה היא שדון ג'וניור לא עשה שום דבר רע", נכתב בהודעתו, שציינה גם שועדות הקונגרס והחוקר המיוחד  לנושא לא יצרו עדיין קשר עם טראמפ הצעיר.

מוקדם יותר אתמול ניסה טראמפ ג'וניור להמעיט בחשיבות הפגישה, כשצייץ בדף הטוויטר שלו: "ברור שאני האדם הראשון במסע בחירות שהשתתף בפגישה כדי לשמוע מידע על היריב…לא הלך לשום מקום, אבל הייתי חייב לשמוע". עוד צייץ כי יהיה מוכן לשתף פעולה עם הוועדה לענייני מודיעין של הסנאט, אחד הגופים שחוקרים את האפשרות לקשר עם רוסיה בזמן מסע הבחירות, כדי "להעביר את מה שאני יודע".

חברים בוועדת הסנאט, משתי המפלגות, אמרו כי היו מעוניינים להיפגש עם בנו של הנשיא. הסנטורית הרפובליקנית ממיין, סוזאן קולינס, אמרה כי הוועדה "צריכה לראיין אותו ואת המשתתפים האחרים בפגישה". רון ווידן, סנטור דמוקרטי מאורגון, הסכים איתה, והוסיף כי "על בסיס ההודאות שלו עצמו, יש פה ניסיון לקשור קשר".

דמיטרי פסקוב, דובר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר אתמול כי הקרמלין לא מכיר את עורכת הדין שנפגשה עם בנו של הנשיא וכי אין ביכולתו "לעקוב" אחרי כל עורך דין רוסי שמקיים פגישות ברוסיה או מחוצה לה.

בראדלי א. סמית', חבר רפובליקני לשעבר בנציבות הבחירות הפדרלית, שמונה לתפקיד על ידי הנשיא ביל קלינטון, אמר כי בהתבסס על מה שידוע בקשר לפגישה, לא סביר שפעולותיו של טראמפ ג'וניור ייחשבו לשידול בלתי חוקי. "זה לא לא חוקי להיפגש עם מישהו ולברר מה יש להם להציע, אמר.

אך לארי נובל, לשעבר היועץ המשפטי הראשי של נציבות הבחירות הפדרלית, אמר שהסיטואציה "מדליקה כל מיני נורות אדומות".

"אתה לא רוצה שמטה הבחירות שלך יהיה מעורב עם אזרחים זרים, נקודה", אמר נובל שמכהן כיום כמנהל בכיר במרכז המשפטי למערכות בחירות, ארגון א-פוליטי במקדם אכיפה של חוקי מימון בחירות.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!