דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דאעש

המזרח התיכון / המרכז הסורי לזכויות אדם: מנהיג דאע"ש, אל-בגדאדי, נהרג

על פי הודעת ארגון זכויות האדם, יש בידיו "מידע מאומת" על כך, זאת אחרי שבחודש שעבר אמרה רוסיה כי ייתכן שאל-בגדאדי חוסל בתקיפה אווירית באזור א-רקה | בדאע"ש שומרים, לעת עתה על שתיקה

אבו בכר אל בגדדי (AP Photo/Militant video, File)
אבו בכר אל בגדדי (AP Photo/Militant video, File)
אוריאל לוי

המרכז הסורי לזכויות אדם (SOHR), ארגון זכויות אדם סורי שמבוסס בלונדון ונחשב לאמין, הודיע היום (שלישי) כי יש בידיו מידע מאומת לפיו ראש דאע"ש, אבו-בכר אל-בגדאדי, נהרג.

על פי ההודעה, מספר  מנהיגים בדאע"ש, ביניהם "מנהיג מהשורה הראשונה" היושב בדיר א-זור שבסוריה, מסרו את המידע על מותו של אל-בגדאדי, אך לא נמסרו פרטים על תאריך ונסיבות המוות. מוקדם יותר היום דיווח מקור עיראקי במחוז נינווה, כי הארגון הרצחני פרסם הודעה לפיה "הח'ליף" אל-בגדאדי נהרג. לדברי המקור, ששוחח עם האתר העיראקי "אלסומריה", אל-בגדאדי נהרג בעיראק ובקרוב תצא הודעה רשמית מטעם דאע"ש שתכריז את שמו של "הח'ליף החדש".

ארה"ב לא הגיבה עדיין באופן רשמי, אך הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ, צייץ מוקדם יותר בחשבון הטוויטר שלו: "ניצחונות גדולים על דאע"ש!". ייתכן והמשפט, המעט סתום הזה, מרמז על מידע שהגיע לידיו

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/884750055776948225

 

אין זו הפעם הראשונה בה מופצים דיווחים על מותו של אל-בגדדי, מייסד דאע"ש שהכריז על עצמו כח'ליף לפני שלוש שנים. ההודעה האמינה ביותר בנושא, עד כה, הייתה של משרד ההגנה הרוסי, שבחודש שעבר הכריז כי "ייתכן שהרג" את מנהיג דאע"ש בהפצצה אווירית באזור א-רקה שבסוריה.

 

בהודעתו, טען משרד ההגנה כי ב-28 במאי התקיף חיל האוויר הרוסי כינוס של דאע"ש בפרברי העיר א-ראקה שבסוריה, וכתוצאה מהתקיפה נהרגו 30 מנהיגי דרג ביניים בארגון ו-300 לוחמים נוספים. המשרד הודיע שהכינוס נועד לדון בנסיגת דאע"ש מא-ראקה, בירת הארגון בפועל. עוד נמסר אז כי הצבא הרוסי שיגר מזל"טים כדי לסרוק את האזור, ובעקבות המידע שנאסף שוגר צרור פצצות ממטוסי Su-34 ו-Su-35 לעבר הכינוס. "לפי המידע שאומת במספר ערוצים, מנהיג דאע"ש אבו בכר אל בגדאדי השתתף גם הוא בפגישה ונהרג בתקיפה מן האוויר", נאמר בהודעה.

הפעם האחרונה בה התבטא אל-בגדאדי בקולו הייתה ב-3 בנובמבר 2016, בהקלטה שבה קרא לאנשיו להמשיך ולהילחם על השליטה בעיר מוסול שבעיראק, מספר שבועות לאחר תחילת מתקפת בעלות הברית לשחרור העיר מידיהם.

הדיווח, הלא רשמי יש לציין, על מותו של אל-בגדאדי, הגיע אחרי שדאע"ש ספג מספר מכות משמעותיות, ואיבד שטחים נרחבים בהם שלט וכן שתי ערים שהיוו מעוזים של הארגון – מוסול בעיראק וא-ראקה בסוריה. מקורות אמריקנים, ופעילים סורים, טענו כי מפקדים רבים עזבו את מוסול וא-ראקה בחודשים האחרונים למיאדין, עיר מרוחקת בגבול סוריה-עיראק הנמצאת בלב שטח סורי הנשלט בידי דאע"ש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!