דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המכבהי ה-20

ספורט / המכביה ה-20 הפסידה את הצופים ומועדון הכדורגל האנגלי שעושה שוויון

נדאל הפסיד, אבל בכבוד | ״ג'סטין ביבר של הכדורגל״ - השחקן הצעיר שזורח כמטאור בשמי הכדורגל הקנדי | גינאה הצרפתית לא מוותרת בקלות על שחקן הכדורגל שהגיע לחזק אותה | כל המנצחים והמפסידים של השבוע

שרת התרבות והספורט מירי רגב ורעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בטקס פתיחת המכביה ה-20 (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
שרת התרבות והספורט מירי רגב ורעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בטקס פתיחת המכביה ה-20 (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצחים בשיוויון בשכר: אף.סי לואס

ליאור ברטל

היסטוריה קטנה אך חשובה נעשתה בעיירה לואס שבדרום אנגליה, מנהלי מועדון הכדורגל לגברים ולנשים, החליטו להיות הקבוצה הראשונה שמשלמת שכר זהה לשחקני ושחקניות המועדון. קבוצת הנשים משחקת בליגה השלישית ואילו הגברים בליגה השמינית. נכון, המשכורות אותן מקבלים השחקנים ברמות החצי מקצועניות עוד נמוכים בהרבה, גם בהשוואה לליגת העל בישראל, אבל עדיין זאת בחירה סמלית משמעותית ובעיקר, לא מובנת מאליה.

החלטה היא חלק מקמפיין "club's Equality FC" אשר ממומן ע"י המועדון, ספונסרים ותורמים. שתי הקבוצות יקבלו תקציב שווה, ישחקו באותו המגרש, יחלקו את אותו הציוד ואת אותו מספר המאמנים. המטרה המרכזית של הקמפיין היא לעודד מועדונים קטנים אחרים ברחבי אנגליה להגדיל את התמיכה בקבוצות הנשים המקומיות, עד להשוואת תנאים.

מנצח כי נתן כבוד למשחק: רפאל נדאל

יאיר צוקר

יש רגעים בהם נמדד ספורטאי גדול, רגעים בהם כל הפסד ואכזבה מתגמדים לעומתם. רפאל נדאל הוא מסוג הספורטאים שעונים על ההגדרה של ספורטאי ענק והוא הוכיח זאת השבוע דווקא ברגע של מפח נפש שלא רבים היו מצליחים לנהוג כמוהו.

רק השנה נדאל הדהים את כל עולם הטניס בכך חזר מפציעה ארוכה, היישר לאליפות אוסטרליה ונעצר רק בגמר מול פדרר, המשיך בזכייה העשירית בקריירה ברולאן גארוס הצרפתי כשהוא מנצח בשלוש מערוכות את סטן ואוורינקה ועוקף את פיט סמפראס בטבלת תארי 'הגראנד סלאם' בכל הזמנים והוא בדרך להתקרב עוד צעד לפדרר בפסגה התארים. אבל דווקא בטורניר ווימבלדון, שידוע בתור הטורניר הפחות חביב על 'השור ממאיורקה', שמעדיף להתפלש בחימר מאשר לקפץ על הדשא, נדאל הגיע נחוש מאוד לזכות בטורניר לראשונה מאז שנת 2010, ואחרי ניצחונות חלקים בשלושת המשחקים הראשונים, הוא הוגרל בשמינית הגמר מול ז'יל מולר מלוקסמבורג המדורג 26 בעולם. מולר בן ה34 זכור כאחד שעשה בעבר צרות לנדאל ואכן כך גם היה הפעם, השניים הציגו משחק לא פחות מ"מטורף" שנמשך 4 שעות ו-47 דקות וכלל חזרה של הספרדי מ2:0 במערכות בעזרת נקודות סוחפות ומרתקות, אבל לבסוף היה זה הלוקסמבורגי הוותיק שהיה עם ידו על העליונה וגבר על המדורג שני בעולם 2:3 ( 3:6, 4:6, 6:3, 6:4, 13:15) כאשר רק המערכה החמישית ארכה למעלה משעתיים.

דווקא ברגע הזה נמדדת גדולתו של נדאל, שלא ציפה לסיים בשלב מוקדם את דרכו בטורניר, ועוד אחרי הפסד צורם כל כך. אם הוא היה יורד בזריזות לחדר ההלבשה עצבני ועייף, אפשר בהחלט היה להבין אותו, אבל נדאל הוא משהו אחר. לאחר ששני השחקנים לחצו ידיים והודו לקהל, הספרדי המתין במשך דקה ללוקסמבורגי, בזמן שהוא ארז את חפציו על מנת שיעזבו את המגרש יחדיו. בכך, הראה נדאל את גדולתו האמתית כספורטאי ואת הכבוד שיש לו ליריבו, לצופים ולמשחק הטניס.

מנצח ועתידו עוד לפניו: אלפונסו דיוויס 

צור רוזנצוויג

הכירו את השחקן כדורגל הכי לוהט שיש באמריקה, והסביבה והוא רק בן 16. אלפונסו דיוויס, שחקן ונקובר וויטקאפס מליגת האמ.אל.אס (הליגה האמריקנית), צבר לעצמו בחודשים האחרונים כמה תארים שלא יביישו שחקן עם קריירה של 20 שנה.

החלוץ החסון הוא השחקן הכי צעיר אי פעם שייצג את נבחרת קנדה, והוא השחקן השלישי הכי צעיר באמ.אל.אס, והראשון שנולד בשנת 2000 ומבקיע שער בטורניר גמר רשמי. בשלושת המשחקים היחידים של דיוויס במדי הנבחרת הקנדית הוא הבקיע שלושה שערים, שכולם נכנסו לרשת השבוע ב'גביע הזהב' – גביע צפון מרכז אמריקה.  דיוויס הכניס צמד מול גיניאה הצרפתית בניצחון 2:4, ושער מול קוסטה ריקה בתיקו 1:1 שהקפיץ את הקנדים לעננים. כלי התקשורת המקומיים כבר מהללים ומתרגשים שיש להם שחקן כדורגל בדרך להכרה בינלאומית.

https://twitter.com/freeflowblog/status/884951653228654592

לדיוויס יש גם סיפור מעורר השראה, הוא בן למשפחה מליבריה, אשר עקב מלחמת האזרחים שם בסוף שנות ה-90 הגיעה למחנה עקורים במדינת גאנה, שם גם נולד, וב-2005 עבר עם משפחתו לאונטריו קנדה. ב-6 ביוני השנה, קיבל דיוויס אזרחות קנדית, ככל הנראה בזכות הכדורגל, וכבר כמה ימים אחר כך שיחק בהרכב של הנבחרת המקומית מול קורסאו, במה שנראה כמו בינגו רציני.

העבר מלמד אותנו שעלייה מטאורית לכותרות – סופה בהתרסקות, אבל משהו בי מקווה שהסיפור של דיוויס יהיה מתוק כמו מייפל.

מפסידים באופן לא רשמי: נבחרת גינאה הצרפתית

ליאור ברטל

פלורן מאלודה בן ה-37 היה בשיאו אחד הקשרים ההתקפיים הטובים בעולם, כאשר הוא כיכב במדי צ'לסי ונבחרת צרפת. הצרפתי הבינלאומי, רשם 80 הופעות בנבחרת הטריקולור וכבש במדיה 9 פעמים. עם צ'לסי זכה בגביע האלופות, והיה חבר הנבחרת בשני טורנירי יורו ובמונדיאל 2010. השחקן שנולד וגדל עד גיל 16 בגינאה הצרפתית, ורק בגיל 16 עבר לצרפת כדי להגשים את חלומו ככדורגלן, זכר את המושבה הצרפתית הקטנה ממנה הגיע והחליט לקראת סוף הקרירה שלו, להופיע במדי הנבחרת הלאומית שאינה חברה בפיפ"א. את משחק הבכורה שלו עשה הכוכב מול נבחרת ג'מייקה בטורניר גביע הקאריביים, והגיע עם נבחרתו למקום השלישי.

אולם, בעולם הכדורגל ישנו איסור מוחלט לעבור לייצג מדינה מסוימת, אחרי שכבר שיחקת משחק בינלאומי רשמי במדי מדינה אחרת. מאלודה הורשה לשחק במדי נבחרת גינאה הצרפתית, בגלל שהטורניר והנבחרת אינם חלק מפיפ"א. אבל כעת גינאה הצרפתית ומאלודה עומדים במרכז סערה חדשה, כאשר השבוע שיחק מאלודה במדי הקבוצה באליפות צפון מרכז אמריקה. הטורניר נערך באחריות ותחת חוקי פיפ"א, ולכן התאחדות הכדורגל של צפון מרכז אמריקה הודיעה מראש שישנו איסור לשתף את מאלודה במשחקים. אבל גינאה הצרפתית, למרות שאינה מוכרת כמדינה,  התעלמה מהדרישה באמירה שהחוקי פיפ"א אינם תקפים לגביה בגלל שהיא לא חלק מהארגון ופתחה עם מאלודה במשחק התיקו אפס נגד הונדרס. כעת בית הדין של ההתאחדות יצטרך להחליט האם גינאה הצרפתית תקבל הפסד טכני בעקבות האיסור לשתף את מאלודה.

מפסידים את הצופים: המכביה ה-20

יאיר צוקר

אולי לא כולם שמו לב לכך שאירוע הספורט השלישי בגודלו בעולם מתקיים כרגע בישראל, כי כנראה לא לכולם יש רצון שנדע מה באמת קורה שם או יותר נכון, שנוכל לצפות בזה מהבית.

למשחקי המכביה ה-20 היו את כל הנתונים הנחוצים על מנת להגיע לכל בית בישראל ולרתק אלפי צופים למרקע – טקס פתיחה גרנדיוזי, שלל ספורטאים ידועי שם שהגיעו להשתתף וההחלטה שהתחרויות יתקיימו ברחבי המדינה מעכו ועד באר שבע, ובעיקר כי פשוט אין שום אירוע ספורטיבי גדול שקורה הקיץ (אולי חוץ מיורו הנשים).

אם תשאלו את האזרח חובב הספורט, הוא יגיד לכם שזה לא באמת משנה לו, ושהוא דווקא ישמח לזפזפ ולראות תחרויות ספורט שונות שמתקיימות בישראל, ולא רק שידורים חוזרים של כדורגל מליגת העל.

את המכביה ה-20 עדיין לא נזכה לראות בשידורים ישירים, אבל את מי שבאמת מעניין אותו לעקוב אחרי המכביה, אני ממליץ בחום ללכת ולצפות בתחרויות ברחבי הארץ, להכיר ענפי ספורט חדשים ולעודד את הספורטאים והספורטאיות, כי זה מה שיראה שהציבור באמת מעוניין לראות ספורט מגוון ושוויוני יותר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!