דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פיגוע

ביטחוני / הותר לפירסום: השוטרים שנהרגו בפיגוע הם כמיל שנאן והאיל סתאוי

השוטרים נהרגו במהלך חילופי ירי עם המחבלים שהיו חמושים ברובים מסוג קרל גוסטב ואקדח | ניר ברקת, ראש עירית ירושלים: "בשם תושבי ירושלים אני שולח תנחומים עמוקים למשפחות שני השוטרים שנרצחו הבוקר" | הלוויותיהם יערכו היום אחה"צ

רס"מ האיל סתאוי (מימין) ורס״מ כמיל שנאן, שוטרי משטרת ישראל אשר נרצחו בפיגוע הטרור שאירע הבוקר (תמונות באדיבות דוברות המשטרה).
רס"מ האיל סתאוי (מימין) ורס״מ כמיל שנאן, שוטרי משטרת ישראל אשר נרצחו בפיגוע הטרור שאירע הבוקר (תמונות באדיבות דוברות המשטרה).
שי ניר

הותר לפרסום כי בפיגוע הבוקר שאירע באזור הר הבית, ירושלים, נהרגו שוטרי משטרת ישראל רס"מ האיל סתאוי ורס״מ כמיל שנאן (הועלו בדרגה לאחר מותם). בהודעת המשטרה נמסר כי מוקדם יותר הבוקר, הגיעו 3 מחבלים להר הבית והלכו לכיון אחד השערים כשהם חמושים. שוטרים אשר הבחינו בהם ירו לעברם תוך שהם מנסים להימלט לכיוון המסגדים בשטח הר הבית. בתום מרדף שהתנהל אחריהם, תוך חילופי אש נוטרלו שלושת המחבלים על ידי השוטרים. על גופתם נתפסו נשקים מסוג קרל גוסטב ואקדח.

במהלך הלחימה במחבלים, נפצעו באורח אנוש השוטרים האיל סתאוי וכמיל שנאן ופונו לבית החולים הר הצופים בירושלים. שם נלחמו הרופאים על חייהם ולבסוף נאלצו לקבוע את מותם.

רס״מ האיל סתאוי ז״ל, 30, תושב מג׳אר. שירת במשמר הגבול בשירותו הסדיר והתגייס בשנת 2012 לשירות קבע כשוטר סיור ביחידת הר הבית במרחב דוד של מחוז ירושלים, שם שירת עד נפילתו. האיל ז״ל, הותיר אחריו אשה (ארין) וילד בן שלושה שבועות, הורים, ושלושה אחים.

רס״מ כמיל שנאן ז״ל, 22, תושב כפר חורפיש. שירת מאז גיוסו לשירות קבע במשטרה, לפני כשבעה חודשים, כשוטר סיור ביחידת הר בית במרחב דוד של מחוז ירושלים. כמיל ז״ל, הותיר אחריו הורים, אח אחד ושלוש אחיות.

הלוויותיהם של ההרוגים ייערכו היום אחר הצהריים. הלוויתו של רס"מ האיל סתאוי ז״ל (הועלה בדרגה לאחר מותו), שוטר משטרת ישראל אשר נהרג בפיגוע הטרור שאירע הבוקר בירושלים, תחל בשעה 16:00 בבית העם בכפר מע׳אר. הלוויתו של רס"מ כמיל שאנן ז״ל (הועלה בדרגה לאחר מותו), שוטר משטרת ישראל אשר נהרג בפיגוע הטרור שאירע הבוקר בירושלים, תחל בשעה 17:30 בבית העם בכפר חורפיש.

ד"ר אמיר חניפס, יו"ר המכון לחקר העדה הדרוזית כתב "ליבי עם המשפחות מאחל להן שלא יידעו עוד צער. דורש ממשלת ישראל לזכור שאנו אחים לא רק ביום קשה כזה וכשמחוקקים חוקי לאום זיכרו כי המחבלים הפושעים לא ידעו את מי הם רוצחים והם לא הבדילו בין דם יהודי לדרוזי. הם חיפשו דם יהודי. העדה הדרוזית תמשיך להיות חלק מהישראליות ואני תקווה שאלו יהיו החללים האחרונים."

ראש העיר ירושלים ניר ברקת הגיב על מותם של השוטרים, "בשם תושבי ירושלים אני שולח תנחומים עמוקים למשפחות שני השוטרים שנרצחו הבוקר בעת שמילאו את משימתם לשמור על חיי התושבים. זהו פיגוע חמור במיוחד שמטרתו לחולל מהומה ולהצית אש בהר הבית. מי שחושב שבאמצעות טרור במקום של תפילה וקודש ישיג הישגים טעות מרה בידו, ההפך הוא הנכון- נרדוף ונגבה מחיר מכל מי שמעורב בטרור רצחני, לא ניכנע לו ונמשיך בשגרת חיינו ובבנייתה וחיזוקה של ירושלים. במקביל עלינו לבחון מחדש את ההיערכות הביטחונית והסטטוס קוו הביטחוני בהר הבית.  אני מחזק את שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב שמגנים במסירות וחירוף נפש על בירת ישראל יום יום שעה שעה ומאפשרים לנו לקיים בה חיים מלאים."

יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), "ליבנו עם משפחות ההרוגים ואיחולי החלמה לפצועים. מהרגע שהתברר שהמחבלים הרוצחים שהרגו שני לוחמי מג"ב ופצעו נוספים, הם ערבים ישראלים מאום אל פאחם, אני מצפה מהנהגת ערביי ישראל ובתוכם חבר הכנסת הנושא את שם אותה משפחה, להוציא לאלתר הודעת גינוי לפיגוע הנפשע . כל אמירה מרוככת יותר תבהיר לנו היטב, את מיקומם ביחס לטרור ואת מידת תמיכתם בו. עד כה שניים מההנהגה המדינית של ערביי ישראל, ח"כ לשעבר עזמי בשארה ובאסל רטאס, הוכיחו שהם חלק מהטרור. אני מצפה מההנהגה המכהנת להבהיר היכן הם עומדים. את כיסי הרעל שמתוכם יצאו שלושת הרוצחים הבוקר, אני סמוך ובטוח שמערכת הביטחון תדע לנקות. במקביל מצופה מערביי ישראל והנהגתם המקומית להקיא ולהוקיע כל הזדהות ומזדהים עם פיגוע שכזה"

ח"כ (האלוף במיל') אלעזר שטרן (יש עתיד) בתגובה לפיגוע הבוקר בהר הבית: "אני משתתף בצער משפחות השכולות ומביע הערכה עמוקה למשטרת ישראל ולשוטריה שפעלו באופן נחוש ומהיר. אני קורא למשטרה ולמערכת הביטחון להחזיר בהקדם האפשרי את השגרה להר הבית ולנקוט יד קשה עוד יותר כלפי הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית וכלפי כל גורם מסית בקרב ערביי ישראל. במקביל למאבק נחוש בקיני ההסתה לטרור בתוך מדינת ישראל עלינו לחזק את הרוב המתון בקרב ערביי ישראל בכדי לשמור על מרקם חיים בטוח בכל תחומי המדינה לטובת אזרחי ישראל כולם."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!