דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / אחרי ניצחון משכנע: גרביניה מוגורוסה היא אלופת ווימבלדון 2017

הספרדייה בת ה-23 ניצחה את ונוס ויליאמס בגמר היוקרתי בשתי מערכות | לפני שנתיים הגיעה מוגורוסה לגמר וימבלדון, והפסידה לאחות, סרינה ויליאמס, אאמרה לה אז "יום אחד את תזכי בווימבלדון". אמרה וצדקה

אלופת ווימבלדון לשנת 2017 גרביניה מוגורוסה (AP Photo/Tim Ireland)
אלופת ווימבלדון לשנת 2017 גרביניה מוגורוסה (AP Photo/Tim Ireland)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

גרביניה מוגורוסה היא אלופת ווימבלדון לשנת 2017. הספרדייה בת ה-23 זכתה לראשונה בטורניר, אחרי שניצחה בשתי מערכות  5:7 ו-0:6  את ונוס ויליאמס, שהגיעה לגמר בגיל 37.

זו הפעם השנייה בה מתמודדת הספרדייה המצוינת בגמר ווימבלדון מול משפחת ויליאמס. לפני שנתיים היא פרצה לתודעה כשהעפילה לגמר מול אחותה של ונוס – סרינה ויליאמס. אז הייתה ידה על התחתונה. בסיום אותו משחק אמרה לה סרינה כי "יום אחד את תזכי בווימבלדון". מאז הספיקה מוגורוסה  לזכות ברולאן גארוס ב-2016, ושנתיים מאוחר יותר הגיעה שוב למעמד הגמר בלונדון, הפעם מול האחות הגדולה, וסיימה בניצחון חלק ומעורר כבוד.

הזכייה של מוגורוסה היא גם הראשונה של שחקנית ספרדייה בווימבלדון מאז 1994, אז זכתה המאמנת שלה קונצ'יטה מרטינס, כשניצחה את מרטינה נברטילובה האגדית, באחד ממשחקי בגמר הזכורים ביותר.

 

מוגורוסה רשמה טורניר מצויין, כשבשלבים המוקדמים היא איבדה רק מערכה אחת, בניצחון על אנג'ליק קרבר בסיבוב הרביעי. בחצי הגמר השיגה ניצחון מוחץ על הסלובקית מגדלנה ריבריקובה 1:6, 1:6.

עבור ונוס ויליאמס זהו גמר ווימבלדון תשיעי בקריירה, והמאזן שלה עומד על חמש זכיות, כשאת התואר האחרון קטפה ב-2008. ויליאמס הגיעה לגמר אחרי ניצחונות משכנעים מאוד בשלבים המוקדמים. עד הגמר היא איבדה רק מערכה אחת לקוואנג וואנג הסינית בסיבוב השני, וניצחה בחצי הגמר את התקווה הבריטית ג'ו קונטה.

מהלך המשחק

 מערכה ראשונה: 5:7 למוגורוסה

ונוס, המנוסה יותר במעמד הזה, פתחה טוב יותר ועלתה ל-0:1, אך מוגרוסה הצליחה להשוות ל-1:1 ומכאן שתי הטניסאיות הצליחו לשמור על ההגשות שלהן, ושתיהן לא הצליחו לשבור.

במצב של 5:4, לויליאמס כבר היו שתי נקודות שבירה בדרך לזכייה במערכה הראשונה, אבל אחרי נקודה ארוכה ומורטת עצבים ונוס החטיאה ומוגורוסה הצליחה לצמק. מכאן כבר זכתה הספרדייה במשחקון, והשוותה ל5:5. במשחקון הבא מוגורוסה שמרה על המומנטום והצליחה לשבור את ויליאמס שאיבדה את הריכוז, במשחקון הבא שמרה על ההגשות בדרך לניצחון המערכה 7:5.

 מערכה שנייה 0:6 למוגורוסה

המערכה השנייה הייתה כבר סיפור אחר לגמרי. מוגורסה המשיכה בתנופה שלה, עם שבירה מהירה במשחקון הראשון, ושמרה על ההגשה כשעלתה ל-0:2. גם במשחקון השלישי השיגה מוגורסה שבירה, אחרי טעות בלתי מחויבת של ויליאמס.

האמריקאית המתוסכלת לא נראתה כמי שמסוגלת לצאת מהמצב הזה ומוגורוסה המשיכה להראות עליונות בדרך לשבירה בפעם השלישית ו-0:5. בנקודה האחרונה במשחק ביקשה הספרדייה להשתמש בטכנולוגיית "עין-הנץ" לאחר שחשבה שהחבטה של ונוס הייתה מחוץ לקו, הווידאו הראה שהכדור אכן היה מחוץ לקו ומוגורוסה המאושרת זכתה בנקודה ובטורניר עם 0:6 משכנע שמראה שהיא ראויה לתואר אלופת ווימבלדון.

בסיום החמיאה לה ויליאמס, שאמרה כי "אני יודעת כמה קשה עבדת וכמה זה חשוב לך ולמשפחתך, עשית עבודה טובה וזה מגיע לך. עשיתי את המיטב ואני חושבת שיהיו לי עוד הזדמנויות כדי לזכות בתואר"

מוגורוסה הנרגשת אמרה בסיום כי "לפני שנתיים הפסדתי בגמר נגד סרינה, והיא אמרה לי שאני אזכה בווימבלדון". ביחס למשחק, אמרה כי "זה היה המשחק הכי קשה מול ונוס. היא טניסאית מדהימה, גדלתי עליה ואני מצטערת. זו הרגשה מדהימה לשחק כאן. באופן טבעי אני מתרגשת בגלל שחלמתי על זה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!