דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פרשת הצוללות

חוץ וביטחון / חברים בוועדת חוץ ובטחון: הפסיקו את התשלומים בעסקת הספינות

13 חברי כנסת בוועדת החוץ והביטחון ובוועדת התקציב בכנסת דורשים לעצור את העברת התשלומים עד שיתבררו ממצאי החקירה | ח"כ מרגלית: "לא ייתכן שבזמן שהמשטרה עוצרת את המתווכים, הכנסת ממשיכה לאשר מיליונים לאותה עסקה"

צוללת תוצרת גרמניה בנמל חיפה (צילום ארכיון: משה שי / פלאש 90).
צוללת תוצרת גרמניה בנמל חיפה (צילום ארכיון: משה שי / פלאש 90).

על רקע ההתפתחויות האחרונות בפרשת הצוללות,  13 חברים בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת יצאו בדרישה להפסיק את התשלומים עבור יתרת עסקת הספינות עד שיתבררו תוצאות חקירת המשטרה בנושא.

את היוזמה להקפאת העסקאות הוביל חבר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני), והצטרפו אליו נציגים מסיעות המחנה הציוני, מרץ, יש עתיד וכולנו, החברה בקואליציה.

חבר הכנסת אראל מרגלית (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
חבר הכנסת אראל מרגלית (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).

 

לטענת חברי הכנסת, דרישתם להפסיק את התשלום בארה על רקע העובדה כי התשלום עבור הספינות לא מגיע מתקציב הביטחון, אלא מעודפי תקציב, זאת לאחר שגורמים בעלי עניין העבירו את הסמכויות על ביצוע העסקה ממשרד הביטחון למשרד רה"מ. הרשאות המימון והתשלומים מגיעים דרך אישורה של ועדת התקציב בכנסת. שווי העסיקה מוערך במיליארד ומאתיים מיליון שח ואופי המימון נעשה ברובו דרך הלוואה חריגה מבנק פרטי, שיזמה החשבת הכללית במשרד האוצר.

"לא יכול להיות שבזמן שהמשטרה עוצרת את הנציגים והמתווכים של העסקה הזו, כנסת ישראל ממשיכה לאשר מיליונים לאותה עסקה ועוד מכסף ציבורי" אמר מרגלית, "יש חשש כבד כי הכסף שיוצא מוועדת חוץ ובטחון מגיע לכיסם של מיקי גנור, אבריאל בר יוסף, ולבן הדוד של נתניהו, עו"ד דויד שימרון. אני מצפה מהיועץ המשפטי של הכנסת להתערב ולעצור כרגע את מימון העסקה הזו, עד שיתבררו הדברים".

הארכת מעצר בשלום ראשון לציון לאבריאל בר יוסף פרשת הצוללות (צילום: מוטי קמחי)
הארכת מעצר בשלום ראשון לציון לאבריאל בר יוסף פרשת הצוללות (צילום: מוטי קמחי)

במכתב, עליו חתומים חברים נוספים בוועדת תקציב הבטחון כמו שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), עופר שלח (יש עתיד) , רחל עזריה (כולנו) ומנואל טרכטנברג (המחנה הציוני), ואיתם חברי ועדת חוץ ובטחון: עמיר פרץ (המחנה הציוני), זהבה גלאון (מרצ), מרב מיכאלי (המחנה הציוני), נחמן שי (המחנה הציוני), עמר בר-לב (המחנה הציוני), אייל בן ראובן (המחנה הציוני), קסניה סבטלובה (המחנה הציוני), ומיכל רוזין (מרצ), מדגישים חברי הכנסת כי "בחודשים האחרונים כולנו עדים לחשש לזיהום הליך הרכישה תוך מעורבות גורמים בעלי אינטרסים זרים הקשורים ישירות לראש הממשלה ולאנשיו. בנוסף, כעת מתבררות עובדות רבות אשר לא הובאו בפנינו בעת קבלת ההחלטה לתקצב ולאשר את הכספים הנדרשים לביצוע העסקה".

עוד ציינו במכתבם כי "הכנסת כרשות מפקחת, היא חלק ממערך שומרי הסף, ובפרט ועדת חוץ ובטחון. אל לנו להמשיך לקדם עסקה שנמצאת כרגע בעיצומה של חקירת משטרה שרק הולכת ומסתעפת ונוגעת לאנשים הקרובים ביותר לראש הממשלה".

כזכור, בשבוע שעבר נעצרו ונחקרו בכירים – בהם מקורבו ואיש סודו של ראש הממשלה, עו"ד דוד שמרון, מפקד חיל הים לשעבר אלוף (במיל') צ'ייני מרום וממלא מקום המטה לביטחון לאומי לשעבר, אבריאל בר יוסף. לפי החשד בתיק 3000, עסקאות לרכישת כלי שיט וצוללות כללו העברות סכומים גדולים לכיסים פרטיים כשוחד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!