דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נשים בזנות

ניצול / החוק להפללת צרכני זנות ושיקום נשים בזנות אושר ע"י ועדת השרים לחקיקה

לצד ההפללה, החוק שמקודם בשיתוף פעולה עם המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות מסדיר הקמת רשות לאומית לשיקום קרבנות מעגל הזנות | גלאון: "הממשלה קבעה היום אמירה מוסרית וערכית - צריכת זנות היא פגיעה וניצול של נשים הזקוקות לעזרה"

ח"כ זהבה גלאון ח"כ עליזה לביא וח"כ שולי מועלם. (צילום: פלאש 90)
ח"כ זהבה גלאון ח"כ עליזה לביא וח"כ שולי מועלם. (צילום: פלאש 90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת השרים לחקיקה אישרה הבוקר (ראשון) את הצעת החוק של חברות הכנסת שולי מועלם וזהבה גלאון להפללת צרכני זנות ושיקום נשים בזנות. החוק יגדיר צריכת זנות כעבירה פלילית בגדר ברירת משפט שדינה שנת מאסר או ברירת קנס בסך 1,250 ש"ח.

החוק מקודם בשיתוף פעולה עם המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, ומבקש לצד ההפללה להקים מערך שיקום שיצריך רשות לאומית ייעודית לשיקום קורבנות מעגל הזנות. דבר זה מחייב תקצוב לסיוע והגנה כדי לאפשר לאותם נשים וגברים לצאת ממעגל הזנות ולהשתלב בחברה. יחד עם הצעת החוק אושרה גם הצעת חוק של ח"כ עליזה לביא להפללת לקוחות זנות, הכוללת מיסוד מנגנון לשיקום לנשים וגברים במעגל הזנות. שתי ההצעות ימוזגו להצעת חוק ממשלתית.

בשבוע שעבר הועדה הבין-משרדית לבחינת הפללת הלקוח שמינתה שרת המשפטים שקד הייתה אמורה למסור את המלצותיה, אך לא הכריעה בנושא והחזירה את האחריות לקבלת ההחלטה לכנסת. מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור שעומדת בראש הוועדה מתנגדת להפללה, ואמרה כי מיגור התופעה הוא באחריות המדינה, שצריכה להשקיע בחינוך, מניעה ועוד. גם משרד הרווחה הגיש את המלצותיו לוועדה – שעיקרן הקמת סל שירותים לנשים בזנות ותכנית לטיפול בצרכני זנות. לצד זאת, מתנגד המשרד להפללת הלקוחות וענישתם.

גלאון ומועלם מסרו כי "הממשלה קבעה היום אמירה מוסרית וערכית – צריכת זנות היא פגיעה וניצול של נשים הזקוקות לעזרה. אף אישה, גבר, נער או נערה לא מגיעים לשם מרצון, אלא נקלעים לכך בשל מצוקה. הצעת החוק מפלילה את לקוחות הזנות ומוציאה את מי שנמצא בתוך המעגל הנורא הזה מהמרחב הפרטי למרחב הציבורי ובמקביל מעניקה לנשים סל שיקום ממשלתי. אנו מוסרות תודה והערכה גדולה לשרים, איילת שקד, חיים כץ , גלעד ארדן, יעקב ליצמן ומשה כחלון על העבודה המשותפת וההסכמות בנושא. כמו כן תודה למטה המאבק בסחר בנשים ובזנות ולכל ארגוני השטח שסייעו בניסוח וקידום הצעת החוק."

ח"כ עליזה לביא אמרה לאחר אישור החוק כי "מדובר ברגע מרגש והיסטורי. הפללת צרכני זנות היא קודם כל אמירה ערכית ומוסרית של מדינה כנגד תופעה שהשלכותיה הרסניות כלפי אלפי נשים, גברים, קטינות וקטינים, וכלפי החברה כולה. החוק יסייע בצמצום הביקוש לזנות, שהוא הגלגל המניע את התעשייה הזו, ובשיקומן ושילובן מחדש של נשים רבות שתצאנה מן המעגל ההרסני הזה.

"הצעד הזה התאפשר בזכות תמיכה חסר תקדים ושיתוף הפעולה מכל קצוות הקשת הפוליטית והאזרחית. מדובר בצעד ראשון בלבד – ואני מקווה שמכאן נמשיך בשיתוף פעולה לקדם את הליך החקיקה בכנסת, בצד הסברה, הגברת המודעות ומתן מענה שיקומי לנשים."

חה"כ עאידה תומא-סלימאן יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה אמרה כי "שתי ההצעות מדגישות את המסר שכבר שנים נאבקות למענו: זנות אינה בחירה חופשית אלא צורה אחת מצורות רבות של דיכוי וניצול נשים שהגיע הזמן למגר אותה מעולמנו. אני שמחה ששיתוף פעולה עם חברת הכנסת עליזה לביא והיוזמה של ח"כ זהבה גלאון וח"כ שולי מועלם רפאלי הצליחו להוביל להחלטה חשובה זו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!