דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

יורו נשים 2017 / נבחרת הולנד פותחת בסערה עם ניצחון מרשים ושיא חדש של צופים

לפני פתיחת המשחקים הכריזו בהתאחדות הכדורגל ההולנדית על החלפת סמל האריה בלביאה, ונראה שהמהלך השתלם בניצחון 1:0 על נורבגיה | במקביל, דנמרק ניצחה את בלגיה 1:0 בדקה ה-6 | וגם: כמה הערות לסיכום היום הראשון של הטורניר

אחד משבעת האצטדיונים בהם תתקיים אליפות אירופה בכדורגל נשים הולנד 2017  (צילום: MM1912 / ויקימדיה קומונס).
אחד משבעת האצטדיונים בהם תתקיים אליפות אירופה בכדורגל נשים הולנד 2017 (צילום: MM1912 / ויקימדיה קומונס).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אליפות אירופה בכדורגל נשים נפתחה אתמול (ראשון) בהולנד. זוהי הפעם הראשונה שהולנד מארחת את המשחקים וההתרגשות סביב הטורניר מביאה את כדורגל הנשים במדינה לשיאים חדשים. כבר במשחק הפתיחה זכינו בכמות הצופים הגדולה ביותר שנראתה בכדורגל הנשים בהולנד,כאשר 21,732 הגיעו כדי לעודד את הנבחרת המקומית בניצחון במשחק הבכורה 1:0 על נבחרת נורבגיה. האוהדים צפו במשחק קצבי ומצוין. במשחק השני בבית ניצחה נבחרת דנמרק את נבחרת בלגיה גם כן בתוצאה 1:0 לאחר שער מהיר כבר בדקה ה-6 במשחק.

הולנד 1- נורבגיה 0

האצטדיון באוטרכט אירח את משחק הפתיחה בטורניר והיה כמעט מלא עד אפס מקום. האוהדים המקומיים הציגו מופע עידוד מצוין שדחף את הנבחרת לפתיחה מוחצת מול סגנית אלופת אירופה, נבחרת נורבגיה החזקה. למרות בליץ של הולנד בעשר הדקות הראשונות, נורבגיה לא נלחצה ובעזרת משחק טוב של האנסן שתקפה מצד ימין הייתה מסוכנת ודומיננטית יותר במחצית הראשונה. במחצית השנייה הולנד השתלטה לגמרי על המשחק  בזכות המצטיינת של הערב, ג'יקי גרונן העצמתית במרכז השדה של הולנד. קשרית הנבחרת וקבוצת פרנקפורט הגרמנית הייתה בכל מקום ושיתקה לגמרי את מרכז השדה הנורבגי. בדקה 65 מרטינס פורצת מצד שמאל ומעלה כדור נהדר לראש לחלוצה המצוינת של ליברפול ואנ דה סאנדן, שמכניעה בנגיחה מצוינת את השוערת של נורבגיה.1:0 מוצדק להולנד.

התקפה של נבחרת הולנד המשיכה ללחוץ על נבחרת נורבגיה עם יכולת נהדרת של שלישיית התקפה ויויאן מאדימה (ארסנל,21), ואנדר סאנדן (ליברפול,24) וליקה מארטנס (ברצלונה,24). בסיום המשחק ניצחון חשוב לנבחרת הולנד ומשחק מאכזב לשחקנית הטובה באירופה אדה הגרברג חלוצת אלופת אירופה ליון ונבחרת נורבגיה. בסיום המשחק אמרה כובשת השער ואן דה סאנדן "זהו חלום שהתגשם, אני משחקת בעיר שהיא ביתי, אני נולדתי שתי דקות מהאצטדיון וכל המשפחה שלי הייתה היום ביציעים. כל הקבוצה שיחקה מאוד טוב וזה היה נחמד לכבוש את השער במגרש הזה"

https://twitter.com/WSUasa/status/886639406458826752

דנמרק 1 – בלגיה 0

במשחק השני הערב נפגשו נבחרות בלגיה ודנמרק. זה היה המשחק הבכורה של נבחרת בלגיה בטורניר גדול. נבחרת דנמרק המנוסה יותר עלתה כבר בדקה ה-6 ליתרון 1:0.  פרניל הארדר חלוצת וולפסבורג (אלופת גרמניה) בעטה בעיטה חופשית חזקה, שוערת בלגיה ג’סטין אודאורס הדפה את הכדור ושחקנית הקישור סנה טרואלסגארד נגחה את הכדור החוזר פנימה דקה 6. נבחרת בלגיה תקפה ושלטה במרכז השדה אבל נבחרת דנמרק המנוסה שמרה על היתרון הזעיר. בדקה 52 ג'אניס קאימן חלוצת מונפלייה ובלגיה כמעט משווה כאשר אחרי קרן , כדור שנבעט מתוך הרחבה פוגע בה, אבל שוערת דנמרק מצליחה להדוף את הכדור הקשה. בהמשך המשחק דנמרק  קופחה בדקה ה-69, כאשר במהלך התקפה מתפרצת נתפסה מאז'ה קידמוס ומופלת ברחבה, אך השופטת מחליטה להתעלם מהעבירה הברורה. בלגיה המשיכה לתקוף ודנמרק יצאה להתקפות מתפרצות, בדקה ה-85 בואיה סימון סורנסן  מדנמרק כמעט כובשת לשערה כאשר נוגחת כדור חופשי למשקוף. בסוף המשחק ניצחון חשוב לדנמרק שכעת מחכות לה הקבוצות החזקות בבית, הולנד ונורבגיה.

שער הניצחון של דנמרק

https://twitter.com/WSUasa/status/886661215753314304

כמה הערות לסיכום היום הראשון:

  • בהולנד מתייחסים מאוד ברצינות לטורניר היורו הגדול שהם מארחים. אין זה מובן מאליו, מאחר והליגה ההולנדית נחשבה תמיד לליגה קטנה יחסית. כדי להגדיל את התחרות והרמה בליגה החליטו לפני 5 עונות לאחד את הקבוצות הטובות בבלגיה ובהולנד לליגה אחת משותפת. הניסיון היפה הזה הוכיח את עצמו במשך 3 שנים וקידם את כדורגל הנשים בשתי המדינות שמציגות סגל מלא בכוכבות צעירות שפרחו בליגה המשותפת לפני שעברו הלאה לליגות החזקות בגרמניה ואנגליה. כעת המטרה בעזרת הטורניר האירופאי להמשיך למנף את כדורגל הנשים במדינה ולהגדיל את העניין אצל נערות וילדות צעירות שיכול להיות שיצטרפו למועדוני הכדורגל בשנים הבאות.
  • למשחק הפתיחה הגיעה מלך הולנד וילם אלכסנדר. בהחלט אורח מפתיע שמראה עד כמה חשוב אירוח הטורניר למדינה כולה.
  • לפני הטורניר החליטו בהתאחדות הכדורגל ההולנדית לשנות את סמל האריה המפורסם של הנבחרת לסמל הלביאה כראוי לנבחרת נשים. את החלטה המצוינת הזאת הם ביצעו בטקס חגיגי וצילמו קטע קצר שמראה ומפרסם את השינוי המיוחל.

 

  • אתמול שחקנית הקישור הצעירה פרידה מאונם חגגה יום הולדת 18, כמתנת יום הולדת היא זכתה לעונג להיות ההפתעה של המאמן הנורבגי שהחליט להציב אותה בהרכב הפותח. למרות חוסר הניסיון שלה כאשר המשחק מול הולנד הייתה ההופעה השניה שלה בלבד בנבחרת. לצערה השחקנית התקשתה מול הקישור החזק של הולנד והייתה החילוף הראשון במשחק בדקה ה58.
  • בנבחרת נורבגיה פתחה שחקנית ההתקפה המצויינת אליס טורסנס, אליס היא חלוצת קבוצת אבאלדסנס והכוכבת הגדולה שלה. אתמול היא לא הבריקה והייתה חלשה כמו כל שחקניות הנבחרת. טורסנס היא השחקנית היחידה מסגנית האלופה הנורבגית, שהגיע לסגל הסופי של הנבחרת והיא תוביל את קבוצתה בסוף חודש אוגוסט בשלב הבתים בטורניר ליגת האלופות מול מ.ס קרית גת אלופת הנשים של ישראל.
  • למרות הביצועים המרשימים בכדורגל הנשים מהשנים האחרונות, ביום הראשון לטורניר נרשמו רק שני שערים, אבל עם קצב טוב וריבוי הזדמנויות שלא נוצלו. עכשיו נשאר לחכות להמשך הטורניר בצפייה לכמות שערים גבוהה ויכולת אישית וקבוצתית נפלאה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!