דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

יורו נשים 2017 / האם מפגש הענקיות בין גרמניה לשבדיה עמד בציפיות?

המשחק בין שתיים מהנבחרות החזקות והאהודות ביותר בטורניר היה מהיר ורב תהפוכות, אך לבסוף התבצרותן של השוודיות ברחבתן, שיטה שספגה ביקורת בעבר, הובילה לתוצאה מאכזבת | ובמשחק הפתיחה של בית ב', איטליה לחצה אך רוסיה ניצחה

אצטדיון הכדורגל באוטרכט, הולנד (צילום: Thomas van de Weerd)
אצטדיון הכדורגל באוטרכט, הולנד (צילום: Thomas van de Weerd)
גילי ערן
גילי ערן
כותבת אורחת
צרו קשר עם המערכת:

בית ב' של יורו הנשים נפתח בתוצאות מפתיעות. הנבחרת הרוסית ניצחה לראשונה על בימת התחרות. וסיימה רצף של שנים עשר משחקים ללא ניצחון – זה מרגיש מתוק במיוחד כי הן הביסו את לא אחרת מנבחרת איטליה המרשימה, שמעדה בזמן אמת. אך עם כל הכבוד להפתעה המרגשת, מסמר הערב הוא ללא ספק הוא מפגש הענקיות בין גרמניה לשבדיה – האם הוא סיפק תמורה ראויה? לא בטוח. כל זאת ועוד בסיכום יום המשחקים השני של יורו הנשים.

רוסיה – איטליה 1:2

משחק הפתיחה של בית ב' נערך באיצטדיון ספרטה ברוטרדם. האיטלקיות הגיעו כנבחרת המועדפת הברורה למשחק, אבל ניכר שלנבחרת רוסיה היו תוכניות אחרות. כבר בדקה התשיעית שלחה אקטרינה שונבה כדור לאלנה דנילובה שבעטה כדור היישר לפינת השער האיטלקי שתפס את השוערת צ'יארה מרצ'יטלי לא מוכנה. ואם זה לא הספיק לערער את ההגנה האיטלקית היתה זאת שוב שונבה שבעטה בדקה ה-26 קרן שמצאה את ראשה של אלנה מוזרובה, ורוסיה כבר הובילה 2-0. שאר המשחק התנהל בעיקר בלחץ איטלקי בניסיון להשוות את התוצאה. עם חילופים התקפיים על חשבון ההגנה, איטליה לחצה והגיעה למצבים, אבל פשוט לא מצאה את השער. רק בדקה ה-88 חמקה אילריה מאורו מההגנה הרוסית ומצאה את השער.

https://twitter.com/WSUasa/status/887007569251897344

https://twitter.com/WSUasa/status/887002140111187968

לאורך כל ההארכה הארוכה שהוסיפה השופטת הצ'כית, איטליה לא איבדה תקווה, שתי דקות בלבד אחרי השער של מאורו נפסל שער איטלקי בנבדל של אליסה ברטולי. ברטולי גם כמעט הצליחה להשוות ברגע האחרון אבל הצלה הירואית של השוערת הרוסיה טטיאנה שרבק השאירה את היתרון בידיים רוסיות. עם ניצחון 2-1 חגגה נבחרת רוסיה את הניצחון הראשון שלה במסגרת היורו, וגם שברה רצף של 12 משחקים ללא ניצחון. האיטלקיות סיבכו את עצמן היטב, ולאור העובדה שהנבחרת תפגוש בהמשך את גרמניה ושוודיה נראה שסיכויין של האיטלקיות לעבור את שלב הבתים הולך וקטן.

גרמניה – שוודיה 0:0

הקהל מילא את האיצטדיון בברדה כששתיים מהנבחרות החזקות והאהודות ביותר בטורניר נפשו בשחזור של גמר היורו מ-2013, והגמר האולימפי בריו 2016: גרמניה – שוודיה. זו הייתה הופעת בכורה של המאמנת הגרמנית סטפי ג'ונס שבחרה בהרכב ניסיוני שעורר כמה סימני שאלה כשהשאירה בחוץ כמה שחקניות מפתח. מולה עמדה על הקווים המאמנת השוודית המעוטרת פיה סונדהגה, שרגילה למעמדים שכאלה.

https://twitter.com/WSUasa/status/887041427536044032

הרבה מונח על הכף, הגרמניות רוצות לשמור על התואר ועל מיקומן כנבחרת הנשים הטובה ביותר. שוודיה, שלא ניצחה את גרמניה מעולם במסגרת תחרותית, חיפשה לשנות את המאזן השלילי הזה. המשחק היה מהיר ורב תהפוכות, שתי הנבחרות חיפשו את השער, וקיוו למצוא פרצה שתאפשר להן לכבוש. לשם הדוגמה, היו חמש קרנות רק בשלוש דקות הראשונות של המשחק. אבל ככל שהזמן עבר הזכיר הטנגו השוודי-גרמני הזה דברים שראינו בעבר, הגנה שוודית אימתנית מול התקפיות גרמנית. השוודיות ניסו יותר בחצי הראשון, היו גם הזדמנויות טובות, בעיקר בזכותה של הקפטנית קרולין סגר והחלוצה לוטה שלין, אבל בחצי השני התבצרו ברחבתן בניסיון לעצור כל התקפה גרמנית עוד לפני שהיא מתרחשת.

הגרמניות נראו קצת חסרות ביטחון בהתחלה, אבל החלו להיכנס לקצב ככל שהמשחק התקדם. בדקה ה-39 הכניסה ג'ונס את החלוצה מלכת השערים של הבונדסליגה, מנדי איסלקר, בתקווה שתצליח ליצור יותר מצבים בחלק הקדמי. החילוף אכן הניע דברים אצל הגרמניות, איסלקר גם כמעט הבקיעה בדקה ה-65, כשפספסה במועט את השער.

גם התעוררות וכמה מהלכים מוצלחים מהקפטנית ג'ניפר מוראז'ן הביאו את הגרמניות ממש לסף השער השבדי אבל בסוף, הבונקר ניצח, ושתי הנבחרות נפרדו ב-0-0 מאכזב, אבל היה דיי והותר עבור השוודיות, שלראשונה יצאו ממפגש עם גרמניה לא מופסדות.

כמה נקודות:

  • שוערת נבחרת רוסיה, טטיאנה שרבק, היא רק בת 19, וכבר חתומה על אחד מהרגעים החשובים שהביאו לניצחון הרוסי – הצלה של גול בטוח של אליסה ברטולי בדקות האחרונות של ההארכה. הכישרון הצעיר בולט יותר כשמסתכלים על גילן של מבקיעות השערים הרוסיות אלנה מורוזובה ואלנה דנילובה, שתיהן בנות שלושים. דנילובה אגב, שיחקה עבור רוסיה עוד בגביע העולם ב-2003, בהיותה בת 16 בלבד.
  • למרות נוכחות מצומצמת במשחק הראשון, גרמניה ושבדיה הוכיחו שכדורגל נשים יכול למלא אצטדיון ולהביא אוהדים משולהבים. כל זה רק מעיד על חשיבותו של כדורגל הנשים במדינות האלה.
  • שיטת הבונקר השוודי כבר חטפה בעבר ביקורות קשות באולימפיאדה. לאחר ששוודיה ניצחה את ארצות הברית אמר נשיא התאחדות הכדורגל האמריקאי סוניל גולאטי שסגנון המשחק הזה הוא "בלתי מתקבל על הדעת" ואף "לא ספורטיבי". לנבחרת שוודיה יש הרבה מה להציע גם בהתקפה, והנבחרת נראתה טוב במשחק הפתיחה. נקווה שנראה ממנה גם משחקים פעילים וסגנון משחק מגוון יותר.
  • הפרשנים מעידים שהשנה זהו טורניר היורו "הפתוח ביותר", הרבה משום שמחזיקת התואר, נבחרת גרמניה, נמצאת במהלך של חילופי דורות ומאמנות, ולקבוצת השחקניות הנוכחית אין הרבה ניסיון וזמן משחק יחד – זה היה ניכר במשחקן הראשון. המאמנת סטפי ג'ונס תצטרך לגבש את הקבוצה והאסטרטגיה שלה בצורה ברורה יותר.
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!