דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורסל

ספורט / נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל העפילה לשמינית הגמר באליפות אירופה

לאחר שני נצחונות משכנעים על לטביה וליטא התייצבה הנבחרת למשחק השלישי בבית המוקדם וניצחה את אוקראינה 91:83 | ביום רביעי תפגוש הנבחרת את איטליה החזקה. אם תפסיד תהיה בסכנה לרדת לדרג ב'

נבחרת העתודה של ישראל ניצחה את אוקראינה 83-91 והעפילה לשמינית גמר (צילום: איגוד הכדורסל).
נבחרת העתודה של ישראל ניצחה את אוקראינה 83-91 והעפילה לשמינית גמר (צילום: איגוד הכדורסל).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל העפילה לשמינית הגמר באליפות אירופה מהמקום הראשון בבית. ניצחון שלישי לנבחרת בבית המוקדם באליפות אירופה המתקיימת בכריתים. אמש (שני) ניצחה הנבחרת עד גיל 20 בהדרכתו של עודד קטש, את אוקראינה בתוצאה 91:83 והשיגה מאזן מושלם של 0:3 בשלב הבתים.

הנבחרת זכתה להופעה טובה מאוד של תמיר בלאט ויובל זוסמן שקלעו 23 נקודות כל אחד. בשלב שמינית הגמר ברביעי, תפגוש הנבחרת את איטליה החזקה. ניצחון בשמינית הגמר ישאיר את ישראל בדרג א' ויעלה אותה לרבע הגמר, במידה ותפסיד תרד למשחקי הדירוג על מקומות 16-9 ותהיה בסכנה לרדת לדרג ב'.

לאחר שני הניצחונות המשכנעים על לטביה וליטא, התייצבה נבחרת העתודה למשחק השלישי מול אוקראינה. הנבחרת של עודד קטש בניצוחו של תמיר בלאט שבלט עד כה לאורך כל הטורניר ומחזיק בממוצע של 22.6 נקודות למשחק ידעה שניצחון יבטיח לה את העלייה לשלב שמינית הגמר.

מהלך המשחק

עודד קטש בחר לעלות בחמישייה עם: יובל זוסמן, דניאל  קופרברג, רועי הובר, תמיר בלאט ונתנאל ארצי. כבר בפתיחה עלו הבחורים בכחול ל-0:5, אבל האוקראינים הצליחו להפוך את התוצאה ל-7:8. המשחק נשאר צמוד עד סוף הרבע הרביעי שהסתיים בתוצאה 17:16 לאוקראינים. ברבע השני האוקראינים פתחו בריצה והגדילו את היתרון ל-23:16. נבחרת ישראל התעוררה בזכות ריצה יפה של יובל זוסמן שאיזן ל-23:23. הנבחרת עלתה ליתרון בזכות שלשה של נתנאל ארצי והצליחה לשמור עליו עד למחצית שהסתיימה ביתרון 33:40 לישראל. מכאן כבר הנבחרת שמרה בבטחה על היתרון בזכות שלשות של תמיר בלאט שהגדילו את היתרון ל- 38:50.

האוקראינים ניסו לנגוס ביתרון, אבל נקודות של אריאל נבון שמרו על היתרון הדו ספרתי בסיום הרבע השלישי – 53:64 לישראל. הרבע הרביעי נפתח בריצה של האוקראינים, שגילו אופי חזק והורידו את היתרון ל-5 הפרש בלבד במצב של 3 דקות לסיום, אבל תמיר בלאט היה בדיוק במקום כדי לסגור את המשחק ולהוביל את הנבחרת ל-77:88 עם שלשה גדולה. הכחולים לבנים הגנו על היתרון ולא נתנו למשחק לחמוק עד הסיום בתוצאה 83:91.

הקלעים הבולטים בשורות ישראל: תמיר בלאט 23, יובל זוסמן 23, נתנאל ארצי 12 (7 ריבאונדים), רועי הובר 9, אוראל נבון 9, דניאל קופרברג 6, גיל בני 3, טום ספיר 3.

ביום רביעי תפגוש הנבחרת את איטליה בשמינית הגמר, הנבחרת הישראלית כבר רשמה לניצחון על האיטלקים במשחקי ההכנה לאליפות אירופה, שגם גברו עליהם 66:74, אבל במעמד שמנית הגמר לא יהיה קל בכלל והנבחרת תצטרך לקוות ליום קליעה טוב של בלאט וזוסמן. ניצחון מול איטליה ישאיר את ישראל בדרג א' ויעלה אותה לרבע הגמר, במידה ותפסיד תרד למשחקי הדירוג על מקומות 9-16, ותהיה בסכנה לרדת לדרג ב'.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!