דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אימוץ

בארץ / משרד הרווחה: נבחן מחדש האיסור לאימוץ ע"י זוגות חד-מיניים

לאחר הגשת נייר עמדה ששלל אימוץ ע"י זוג להט"ב בטענה של "הקושי שעלול להיות כרוך בכך לילד", ביקש שר הרווחה חיים כץ ארכה לבחינה מחודשת של הסוגיה | יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים צפרא דוויק: "בשנת 2017 המדינה צריכה להבין שלהט״ב זה נורמלי"

הפגנת מחאה על דבריו של הרב שלמה עמאר בירושלים, נובמבר 2016 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).
הפגנת מחאה על דבריו של הרב שלמה עמאר בירושלים, נובמבר 2016 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).

אחרי ביקורת קשה ולחץ ציבורי: משרד הרווחה יבחן מחדש את תמיכתו באיסור על זוגות בני אותו מין לאמץ ילדים בהליך האימוץ הרגיל, ויגיש מחדש את עמדתו לבג"ץ בעניין זה. זאת, לאחר שעמדת המדינה בעתירה הדורשת השוואת מעמד זוגות חד מיניים בהליך האימוץ הוגשה ביום ראשון השבוע ועוררה ביקורת קשה. אתמול (שלישי) פנה שר הרווחה חיים כץ לפרקליטות המדינה והודיע כי הוא מבקש לבחון מחדש את עמדתו בנושא תיקון החקיקה. בעקבות כך פנתה המדינה לבג"ץ וביקשה לדחות את הדיון שנקבע לחמישי הקרוב בשלושה חודשים על מנת שהשר יגבש את עמדתו מחדש. השופטת אסתר חיות קבעה כי המדינה תגיש את עמדתה המעודכנת בעניין עד ה-10.9.

משרד הרווחה הגיש את עמדתו לבג"ץ בתגובה לעתירה של המרכז הרפורמי לדת ומדינה ועמותת "אבות גאים", שדרשו להשוות את מעמדם של זוגות חד מיניים בהליך האימוץ לזוגות של גבר ואישה. בעמדת המדינה נכתב כי גורמי המקצוע במשרד "מצדדים לעת הזו בשימור המצב הקיים ביחס לעדיפות באימוץ הניתנת לזוג שהם גבר ואישה", וזאת "בשים לב למציאות בחברה הישראלית והקושי שעלול להיות כרוך בכך ביחס לילד הנמסר לאימוץ".

שר הרווחה, חיים כץ. צילום: אבי חיון.
שר הרווחה, חיים כץ. צילום: אבי חיון.

העמדה עוררה ביקורת חריפה, ובעקבות זאת הודיע השר כץ ביום שני כי התגובה, שבה נטען כי לא רצוי להעמיס "חריגות נוספות" על הילד המאומץ, כללה "ניסוח כושל שראוי שלא ייאמר". עוד נמסר מלשכת השר כץ כי "לשר אין כל כוונה למנוע או לשלול את היכולת לאמץ מקבוצה כזו או אחרת". עם זאת, רק אתמול הודיע כץ כי יבחן את העמדה מחדש.

טרם הודעת השר ביקרו באיגוד העובדים הסוציאליים ביקרו בחריפות את העמדה המונעת מזוגות חד-מיניים לאמץ. צפרא דוויק, יו״ר איגוד העובדים הסוציאליים, אמרה כי ״בשנת 2017 המדינה צריכה להבין שלהט״ב זה נורמלי. אלה נשים ואנשים שהינם חלק מאיתנו, הם יכולים להיות הילדים שלנו, האחים שלנו, החברים שלנו, עמיתים לעבודה או שכנים שלנו. ברגע שאנחנו מתייגים אותם כשונים, אנו מתייגים את עצמנו ככאלה״.

צפרא דוויק, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים (התמונה באדיבות המצולמת).
צפרא דוויק, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים (התמונה באדיבות המצולמת).

לדברי דוויק, "העובדים הסוציאליים רואים בכל האוכלוסיות שווי זכויות, ולכן איננו יכולים להשלים עם אג׳נדה חרדית, שמרנית וחשוכה, שהתוצאה שלה היא אי שוויון וחוסר כבוד לאדם באשר הוא אדם". דוויק הוסיפה כי העובדים הסוציאליים יודעים כיצד לבחון יכולתו של תא משפחתי, בין אם הוא חד מיני או הטרוסקסואלי, לגדל ילד באהבה ובכבוד ולהעניק לו את כל הצרכים הדרושים. ״מדיניות של איסור נישואים גאים, איסור פונדקאות ועתה גם איסור אימוץ לקהילת הלהט״ב, היא החלטה שמרנית וחשוכה ואנו מקווים ששופטי בג״צ ידחו אותה מכל וכל״, אמרה.

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!