דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אורון שאול

חטופים / זהבה שאול בעצרת: "כבר שלוש שנים שבני בעזה, תחזירו לי אותו"

מפגן של אחדות בטבריה למען השבתו של סמ"ר אורון שאול | יו"ר מפלגת העבודה גבאי, ח"כ מועלם-רפאלי מהבית היהודי והשר איוב קרא מהליכוד התחייבו לפעול למען המשפחה | בקהל נכחה גם איילת, אחותו של סגן הדר גולדין

זהבה שאול מוקפת עיתונאים בעצרת בטבריה, 19 ביולי 2017 (צילום: עין הטוב)
זהבה שאול מוקפת עיתונאים בעצרת בטבריה, 19 ביולי 2017 (צילום: עין הטוב)
יניב כרמל

אלפים הגיעו אמש לגן העיר בטבריה לעצרת שארגנה העירייה למען השבתו של אורון שאול מידי החמאס. שורה ארוכה של אמנים התגייסה להופיע בעצרת וכן נשאו דברים יו"ר מפלגת העבודה הנכנס אבי גבאי, חברת הכנסת שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי), שר התקשורת ח"כ איוב קרא (הליכוד) וראש העירייה יוסי בן-דוד. אולם מרכז העצרת היה כמובן בדבריה של זהבה שאול, אמו של אורון.

הזמר עידן עמדי, אתמול בעצרת למען אורון שאול, 19 ביולי 2017 (צילום: עין הטוב)
הזמר עידן עמדי, אתמול בעצרת למען אורון שאול, 19 ביולי 2017 (צילום: עין הטוב)

כשעלתה זהבה לדבר כמעט והוסתרה על ידי הפודיום ורעשי הרוחות איימו להטביע את קולה. דבריה הנוקבים שנאמרו בשקט פילחו את האוויר וריגשו את הנוכחים. "אני המומה ממספר האנשים", אמרה זהבה. "חשוב לי מאד שכל עם ישראל ידע שאורון לא היה בתוך הנגמ"ש", אמרה וגילתה טפח מסערת הנפש והביקורת שיש לה על צה"ל והממשלה. "אנחנו לא יודעים מה קרה לאורון. הוא נכנס לסג'עייה יחד עם החברים שלו, למרות שהוא לא היה אמור להיכנס באותו לילה. הם נכנסו על נגמ"שים רעועים. ומאז לא ראיתי אותו. הוא נלחם בחמאס והוא בידיהם".

כזכור, אורון שאול היה בין לוחמי גדוד 13 של גולני אשר נכנסו לשכונת סג'עייה בעזה ב-20 ביולי 2014 במסגרת מבצע צוק איתן, אשר מטרתו הייתה הפסקת הירי מרצועת עזה לישראל. במהלך הקרב נתקע אחד מהנגמ"שים שנשא עליו חיילים בשל תקלה בכלי, תוך שהטנקים אותם ליוו הנגמ"שים התקדמו, כנראה בשל תקלה בקשר. לוחמי חמאס ירו טיל נ"ט מבית שהיה סמוך לנגמ"ש וקרבות עזים התחוללו על מנת למנוע מהם את האפשרות לחטוף חיילים. בסיומו של הקרב הוכרזו ששת החיילים שהיו בנגמ"ש כחללי צה"ל וסמ"ר אורון שאול הוכרז כנעדר. מספר ימים לאחר מכן קבע צה"ל, על בסיס עדויות וממצאים מהשטח, כי שאול הוא חלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע. המשפחה איננה מקבלת את הקביעה הזו ומתעקשת להתייחס לבנה כחי.

"אני פונה מכאן למפקדי צה"ל ולכל שר ושר," אמרה האם, "אתם צריכים להוכיח את האחריות שלכם לחיילים שאנחנו שולחים להגן עלינו, שהם לא מופקרים. תוכיחו את זה במעשים, תוכיחו את זה בהשבת בני".

רבים מהדוברים בעצרת התייחסו למותו של הרצל שאול, אביו של אורון, לפני כשנה והזכירו את העובדה שנפטר כאשר חוסר הודאות לגבי גורלו של אורון מייסרו. בן-דוד ראש עיריית טבריה הזכיר כי אורון נולד בעיר, והתחייב כי העיר ותושביה ימשיכו ללוות את המשפחה. "כולנו איתכם, תושבי טבריה, והמועצה האזורית עמק הירדן והישובים שמסביב לטבריה". בן-דוד הזכיר גם את אמין קבלאן, זקן העדה הדרוזית, שהשתתף אף הוא בעצרת.

נעם שליט, אביו של גלעד שליט, אתמול בעצרת למען אורון שאול בטבריה, 19 ביולי 2017 (צילום: עין הטוב)
נעם שליט, אביו של גלעד שליט, אתמול בעצרת למען אורון שאול בטבריה, 19 ביולי 2017 (צילום: עין הטוב)

בעצרת נכחה גם איילת גולדין, אחותו של סגן הדר גולדין, אשר נפל ברפיח וגופתו נמצאת אף היא בידי חמאס מאז יומו האחרון של מבצע צוק איתן, ב-1 באוגוסט 2014. בדברים שנישאו מעל הבמה הוזכר הדר גולדין ומשפחת גולדין מספר פעמים ומאבקן של המשפחות צוין כמאבק משותף.

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, הזכיר כי בידי חמאס גם שני אזרחים – אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, והתחייב לפעול להשבתם. "אני יוצא בימים אלה למסע ברחבי החברה הישראלית. אני מתחייב בפניך זהבה בכל כינוס שאעשה ובכל מקום שאגיע אני אדבר על אורון ועל השבתו, ואני מתחייב בפניך שבכל תפקיד שאהיה בו אפעל להשבתו. בנושא הזה אין אופוזיציה וקואליציה".

אורון שאול ז"ל (צילום: פלאש 90)
אורון שאול ז"ל (צילום: פלאש 90)

ח"כ מועלם-רפאלי, אשר עומדת בראש השדולה בכנסת להשבת שאול וגולדין (במשותף עם ח"כ עמיר פרץ מהעבודה) הודתה ל"משפחת גולני" אשר השתתפה בעצרת, והזכירה שזו גם "המשפחה שלי" – בהתייחס לבעלה סא"ל משה מועלם ז"ל, קצין גולני אשר נהרג באסון המסוקים. מועלם-רפאלי ציינה כי נעשים מאמצים כל העת להשבת אורון ולהביא ודאות למשפחה.

השר איוב קרא נשא דברים שחרגו במידה מסוימת מהמקובל באירועים מהסוג הזה. בין היתר ציין השר כי הוא מעורב במאמצים רבים להציל יהודים שנמצאים כלואים במקומות שונים בעולם אף שהתקשורת אינה מודעת לכך וכי הוא סיכן את חייו שלו כדי לסייע בהעלאת 21 יהודים מתימן לפני כשנה. "באתי מירושלים במיוחד זהבה, כדי שתדעי שאנחנו איתך, שאנחנו אוהבים אותך", אמר השר וסיכם את נאומו בברכת "ה' עוז לעמו יתן, ה' יברך את עמו בשלום" וגרף תשואות.

את העצרת הנחה הראל סלוצקי והשתתפו בה האמנים עידן עמדי, איתי לוי, דודי בר-דוד (אשר הלחין פוסט בפייסבוק של אחיו של אורון, אבירם) ונוספים.

בין באי העצרת היה גם נעם שליט, אביו של גלעד שליט, אשר נחטף על ידי חמאס בשנת 2006 ושוחרר לבסוף בעסקה בין ממשלת ישראל לחמאס אחרי למעלה מחמש שנים בשבי. "באתי להביע תמיכה במשפחה" אמר שליט ל'דבר ראשון'. "אני מאמין שנעשים מאמצים על ידי הממשלה, אני לא יודע אבל אפשר להעריך, כישומעים מעת לעת שקורים דברים וזה מראה שנעשים מאמצים. אבל צריך כל הזמן ללחוץ".

חבריו של אורון שאול במהלך השירות בגולני מתראיינים, אתמול בעצרת למענו בטבריה, 19 ביולי 2017 (צילום: עין הטוב)
חבריו של אורון שאול במהלך השירות בגולני מתראיינים, אתמול בעצרת למענו בטבריה, 19 ביולי 2017 (צילום: עין הטוב)

בעצרת נכחו גם חברים של אורון שאול אשר שירתו עמו בגולני. אחד מהם, נאור, בן 24, שירת עם שאול במשך שנתיים ואמר ל'דבר ראשון': "הגיע הזמן שיתעוררו בממשלה, אנחנו לא רוצים עוד רון ארד. אני מאמין שיש אפשרויות ויש להם את היכולת, אבל אני לא חושב שעושים מספיק בינתיים. הם צריכים להבין שיש פה משפחות שכואבות וצריך להפסיק את זה. גם עם ישראל, מרגישים את התמיכה שלו, אבל לא מספיק, אחרי שלוש שנים הגיע הזמן להתעורר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!