דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורסל

כדורסל / קטש והעתודה ניצחו את איטליה ועלו לרבע גמר אליפות אירופה

משחק שיא של נתנאל ארצי (22 נק') הביא לניצחון 71:79 לישראל ועלייה מפתיעה לשלב רבע גמר אליפות אירופה | בשלב הבא, שיערך כבר היום (חמישי) ב-14:30 יפגשו השחקנים הצעירים את איסלנד החזקה

נבחרת העתודה לניצחון על איטליה (צילום: איגוד הכדורסל).
נבחרת העתודה לניצחון על איטליה (צילום: איגוד הכדורסל).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

 

נבחרת העתודה ממשיכה לספק הופעה נהדרת באליפות אירופה, לאחר שלא הפסידו אף משחק בטורניר. חניכיו של עודד קטש השיגו ניצחון נוסף בשמינית הגמר על נבחרת איטליה 71:79, בזכות משחק שיא של נתנאל ארצי שקלע 22 נקודות כולל שלשות ברגעים מכריעים. הניצחון הבטיח לנבחרת את הישארותה בדרג א'. ביום חמישי מחכה לישראל נבחרת איסלנד החזקה ברבע הגמר.

המופע של נבחרת העתודה באליפות אירופה בכרתים נמשך עם עוד הצגה של השחקנים הצעירים. המאמן עודד קטש, שזה עתה פוטר בצורה מפתיעה מאימון קבוצתו הפועל אילת, יכול לרשום לעצמו הצלחה מרשימה בדמות ניצחון משכנע על נבחרת איטליה הכישרונית. בשונה מהניצחונות הקודמים בהם בלטו בשורות הנבחרת יובל זוסמן ממכבי ת"א והקפטן תמיר בלאט שחקנה החדש של הפועל חולון, הפעם היה תורם של נתנאל ארצי ממכבי חיפה ורועי הובר מהפועל חולון לבלוט בשורה הסטטיסטית. אולי זו הבשורה המשמחת ביותר עבור קטש, שהצליח לבנות נבחרת קבוצתית מאוד שלא מסתמכת על כוכבים.

נתנאל ארצי סיים כקלע המוביל עם 22 נקודות ו6 ריב', תמיר בלאט עם 9 נקודות ו16 אס', רועי הובר, דניאל קופרברג ויובל זוסמן עם 14 נקודות כ"א. אצל האיטלקים בלטו טוטה עם 27 נק' ואוקקה עם 13 נק' ו10 ריב'.

מהלך המשחק

רבע ראשון: חמש הדקות הראשונות היו שייכות לאיטלקים שצלפו מחוץ לקשת השלוש, אבל יובל זוסמן דאג שהתוצאה תישאר צמודה ובזכות סל ועבירה הוריד את ההפרש לנקודה, 13:12 לאיטלקים. היכולת המצויינת של זוסמן, שחקנה הצעיר של מכבי ת"א הובילה את ישראל לריצה של 0:12 והיתרון צמח עוד יותר עד סוף הרבע שהסתיים ב-15:26 לישראל.

רבע השני: האיטלקים פתחו עם ריצת 0:8 שנעצרה עם פסק זמן שלקח קטש. מורטי לקח על עצמו את המשחק של האיטלקים והשלים מהפך 29:28. תמיר בלאט שהשיב עם שלשה וקופרברג מהקו סידרו יתרון 30:35, הנבחרת שמרה על היתרון עד המחצית שהסתיימה ב-33:38 לישראל.

רבע שלישי: ארצי ובלאט לקחו על עצמם את המשחק של הנבחרת ובעזרת כדורים שסיפקו לקופרברג מתחת לסל הפער גדל ל-38:50. ארצי, שסיפק משחק שיא, המשיך במטווח השלשות שלו והיתרון של ישראל צמח ל-38:55. בהמשך האיטלקים הצליחו לצמק ל-47:55 עד לסיום הרבע.

ברבע הרביעי: כשהיתרון של ישראל ירד ל-7 נתנאל ארצי היה שם כדי להציל את הנבחרת מחזרה של האיטלקים, עם שלשה נוספת, שבאה בדיוק בזמן. האיטלקים צמצמו ל-62:59 בזכות יכולת טובה של מורטי, אבל הנבחרת לא נשברה והובר קלע שלשה נוספת ומיד אחר כך קלע שוב אחרי ריבאונד של ארצי וישראל שוב פתחה פער, 59:68. ארבע דקות לסיום, אוקקה החזיר את האיטלקים למשחק עם עוד סל שדה. בלאט ונבון החזירו את היתרון הדו-ספרתי לישראל 63:73. האיטלקים צמצמו ל-5 הפרש אבל איבדו כדור וארצי סחט עבירה וקלע את שתי הזריקות מהקו, מכאן זו כבר הייתה רק נבחרת ישראל שהצליחה לשמור על היתרון ולנצח את האיטלקים 71:79.

קלעו לישראל: נתנאל ארצי (6 ריבאונדים) 22 נקודות,  רועי הובר, דניאל קופרברג (8 ריבאונדים) ויובל זוסמן (7 ריבאונדים) 14 נקודות כ"א, תמיר בלאט 9 נקודות (16 אסיסטים), אוראל נבון 6 נקודות. גיל בני, מירון רוינה, מיכאל מושקוביץ', יונתן רבינוביץ' וטום ספיר שותפו ולא קלעו.

לאיטלקים: טוטה עם 27 נקודות, אוקקה עם 13 נק'(ו10 ריב) ומורטי עם 7 נקודות (6 אס').

עודד קטש אמר לאחר הניצחון: "ניצחון יפה ומאוד מרשים. יש לנו חבורה של גברים והם הוכיחו את זה על המגרש. כל שחקן נתן את שלו וניצחנו, זה כיף גדול. זו אליפות מאוד אינטנסיבית וקשה, ואם תמיר בלאט או שחקן אחר פחות מתפקד האחרים יכולים לקחת אחריות וזה בסדר. המשחק מול איסלנד יהיה לא קל, אבל אני מקווה שניתן משחק טוב".

רועי הובר אמר: "עשינו ניצחון גדול היום, ידענו שהאיטלקים מאד קשוחים. הובלנו כבר ב-17 אבל הם חזרו למשחק. אני שמח שידענו בסוף לעשות את הפעולות הנכונות ולנצח את המשחק, אנחנו עם הפנים קדימה למחר ורוצים להמשיך ככה".

רבע הגמר מול האיסלנד

השחקנים בכחול-לבן יפגשו היום (חמישי, 14:30) ברבע הגמר את נבחרת איסלנד החזקה, שריסקה בשלב המוקדם את שבדיה 39:79. ישראל כבר נפגשה עם האיסלנדים במשחקי ההכנה וסיימה עם ניצחון 74:81, אבל גם הפעם זה לא הולך להיות קל.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!