דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אל על

עבודה מאורגנת / אל על: בבוקר עוד הפגינו עובדי החברה, בערב נחתם הסכם קיבוצי

הסכם קיבוצי חדש שנחתם אתמול באל על מסדיר את ביטחונם התעסוקתי ומשפר את תנאי העסקתם של קבוצת עובדים רחבה | יו״ר איגוד התחבורה, אבי אדרי: ״צעד חשוב בבניית יחסי עבודה טובים בחברת אל על״

מטוס אל על (צילום אילוסטרציה: משה שי  פלאש 90)
מטוס אל על (צילום אילוסטרציה: משה שי פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אמש, בשעות הבוקר, עוד הפגינו עובדי אל על אשר הועסקו ללא קביעות ובלא מגבלת זמן מול הנהלת החברה. בשעות הערב כבר נחתם הסכם קיבוצי חדש בחברה המסדיר את ביטחונם התעסוקתי ומשפר את תנאי העסקתם, זאת בהמשך להבנות שהושגו בסוף השנה שעברה.

"מדובר בהסכם היסטורי שמביא עמו משב רוח חיובי, שיפור תנאים וביטחון תעסוקתי לקבוצה רחבה של עובדים מסורים ומחויבים. צעד חשוב בבניית יחסי עבודה טובים בחברת אל על״ אמר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי.

״הנהלת החברה שמחה כי נחתם ההסכם בהמשך להסכמות שהושגו בחודש דצמבר האחרון" אמר מנכ״ל אל על דוד מימון, ״עובדי אל על הם המשאב העיקרי של החברה וההסכם יאפשר לכולנו לשלב כוחות בהצעדתה של החברה לקראת הליך ההתחדשות בחברה עם הגעת מטוסי הדרימליינר החדשים החל מהחודש הבא״.

יו"ר נציגות העובדים עו״ד אבי אייזנר הוסיף ״ההסכם מיטיב עם עובדי אל על כולם ובמיוחד עם קבוצה רחבה של עובדים שביטחונם התעסוקתי שופר באופן ניכר. אני מאחל לנציגות העובדים וההנהלה המשך שיתוף פעולה למען אנשי אל על ולמען הצלחתה של חברת אל על״.

ההסכם נותן מענה לשורה ארוכה של נושאים הקשורים לרווחתם של אנשי אל על, ומתקן הסכמים שלא עודכנו מאז שנת 1982. במסגרת ההסכם נתקבלו 75 עובדים המועסקים כ'עובדים זמניים ללא מגבלת זמן' 45 עובדים זמניים במגזר דיילי האוויר ו-30 עובדים זמניים במגזר המינהלי למעמד קביעות הכולל גם העלאת שכר, ותנאים נוספים.

ממשיכים לצמצם את הפערים בחברה בכלל ובאל על בפרט!! את הבוקר התחלנו עם הפגנה של עובדי אל על המועסקים ללא מגבלת זמן(ללא…

Posted by Avi Edri on Thursday, July 20, 2017

לאוכלוסיות אלו נקבע מנגנון פיטורים הכולל ועדה פריטטית ייחודית. וכן שופרו תנאי תשלום הפרמיה בגין הביטוחים הסיעודי והרפואי, תוך שהחברה מתחייבת לשאת במלוא תשלום חובות העבר לחברות הביטוח וכן כל התייקרויות פרמיה עתידית עד שנת 2021. נקבעו גם כללים לרכישת פוליסת ביטוח בריאות עתידית, והועלה שיעור פרמיית ביטוח השניים.

לצד זאת עודכן בהסכם גם מנגנון קידום העובדים במחלקות אלה ומתח הדרגות במחלקת ספקים, והוסדרו שור של נושאים נוספים כגון : מנגנון רווחה לפעילות עובדים, הסדרת פעילות המרפאה, קביעת מנגנון הידברות טרם ביצוע שינוי המשליך על זכויות עובדים, צבירה שלילית של ימי חופשה, קביעת ימי מחלה בגין מחלת אחים ואחיות, ועוד.

בדצמבר 2016 נחתם הסכם ההבנות בין הצדדים שכעת הבשיל לכדי הסכם קיבוצי, זאת לאחר רצף מאבקים בין הנהלת החברה לטייסיה, והתחממות יחסי העבודה גם עם סקטורים נוספים, בין היתר על רקע החשש מפיטורי עובדים זמניים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!