דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

ארה"ב / פייק ניוז? דוברו המושמץ של הבית הלבן הודיע במפתיע על התפטרותו

שון ספייסר הודיע ביום ו' על סיום תפקידו כדובר הבית הלבן וככל הנראה שבר את שיא הכהונה הקצרה בתפקיד | ההסבר: "שלא יהיו במטבחו של טראמפ טבחים רבים מדי"

דובר הבית הלבן, שון ספייסר, בימים יפים יותר (AP Photo/Andrew Harnik)
דובר הבית הלבן, שון ספייסר, בימים יפים יותר (AP Photo/Andrew Harnik)

ביום שישי הכריז במפתיע דוברו של הבית הלבן, שון ספייסר, על פרישה מתפקידו. ספייסר שימש כדוברו של הבית מאז תחילת כהונתו של נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ, בינואר השנה. ספייסר נימק את החלטתו לפרוש מתפקידו עקב החלטתו של טראמפ למנות את אנטוני סקרמוצ'י, מנהל קרן גידור בוול סטריט ותומך נלהב של טראמפ, כמנהל מערך התקשורת של הבית הלבן, אותה כינה "טעות נוראה".

סקרמוצ'י אמור להיכנס לתפקידו באוגוסט. על-פי הבית הלבן, ספייסר הוחלף לעת עתה בסגניתו הקודמת, שרה האקבי סאנדרס ואמור לסיים את כהונתו במערך התקשורת של הבית הלבן באוגוסט. על-פי ספייסר, טראמפ ביקש ממנו להישאר בתפקידו אולם ללא הצלחה בשינוי החלטתו. בשישי בערב צייץ טראמפ ציוץ בשבחו של ספייסר "בן-אדם מדהים אשר ספג התעללות עצומה מתקשורת הפייק ניוז – אך עתידו בהיר!" צייץ טראמפ.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/888575966259314691

בעברו כיהן ספייסר כעוזר לענייני תקשורת ויחסי ציבור בנציבות המסחר של ארה"ב תחת ממשלו של ג'ורג' בוש הבן, כראש המחלקה התקשורתית בוועד הלאומי של המפלגה הרפובליקנית ובין השנים 2015-2017 היה האסטרטג הראשי שלה.

במהלך כהונתו, שנמשכה קצת יותר מחצי שנה (182 יום) וכבר הוכתרה כאחת הקצרות בהיסטוריה של התפקיד, ספייסר ניהל מערכת יחסים לוחמנית עם התקשורת אותה מאשימים בממשל טראמפ בהפצת "פייק-ניוז", אך נתפס מספר פעמים בהצגת ידע מוטעה והפצת "פייק ניוז" בעצמו. כבר בתדרוך העיתונאים הראשון שלו יצא ספייסר נגד התקשורת בטענה שהיא מפיצה שקרים, בין היתר על כך שפסלו של מרטין לותר קינג הוצא מהחדר הסגלגל בבית הלבן, ובכך שהיא הציגה את מספר הנוכחים בהשבעת הנשיא כנמוך מהשבעות קודמות "מדובר בקהל הגדול ביותר שאי פעם חזה בהשבעה, נקודה – גם אישי וגם מסביב לעולם" טען ספייסר, בטענה שהופרכה במהרה.

עוד זכור ספייסר בכך שטען במסיבת העיתונאים לאחר התקפה בנשק כימי בסוריה שיוחסה למשטרו של אסד ש"אפילו היטלר לא חשב על להשתמש בנשק כימי". מאוחר יותר, בעקבות ביקורות נזעמות על ההשוואה מצד גורמים רבים ובראשם הנהגת הקהילה היהודית בארה"ב שחלקים ממנה קראו להתפטרותו, התנצל על דבריו וטען שלא ניסה להמעיט מרשעותו של היטלר אלא רק להשוות בין השימוש בתאי הגזים להפצצות בסוריה. עוד זכורה לספייסר הופעה 'מוזרה' במיוחד כאשר נצפה מתחבא מהתקשורת בשיחים בחצר הבית הלבן במסיבת עיתונאים בזמן שטראמפ נאם במסיבת העיתונאים עליה הודיע על פיטוריו של ראש ה FBI ג'יימס קומי.

גישתו התוקפנית, לעיתים סוערת, של ספייסר זכתה לחיקוי מצליח של הקומיקאית מליסה מקארתי שחזר במספר הופעות בתוכנית הסטירה המפורסמת Saturday Night Live.

בערב שישי, לצד ההסבר על הסיבה להתפטרותו שיבח ספייסר את הנהגתו ובחירותיו של טראמפ בראיון לערוץ פוקס ניוז. "פשוט חשבתי שזה יהיה האינטרס הטוב ביותר עבור משרד התקשורת שלנו והצוות התקשורתי שלנו שלא יהיו במטבחו טבחים רבים מדי", אמר. בדבריו לא דילג על לעקוץ את התקשורת בבית הלבן והאשים אותה בצידוד בליברלים, התנהגות שבטית ורצון לחפש קליק-בייטים. "הם לא שם בשביל העובדות ולמען חיפוש אחר האמת. במקום זה, הם מנסים להבין איך להראות אותי בטלוויזיה, איך אני אהפוך לכוכב יוטיוב. וזה מאכזב" סיכם ספייסר.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!