דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

טרור / ההרוגים בפיגוע בחלמיש: יוסף, חיה ואלעד סלומון שחגגו את הולדת הנכד

מחבל חדר לישוב חלמיש בבנימין בערב שישי, נכנס לבית ודקר אותם למוות | הלוויותיהם יתקיימו ב-17:30 במודיעין | המחבל, תושב הכפר הסמוך כובר, כתב בפייסבוק לפני צאתו "אין חיים אחרי מה שקורה באל-אקצא", אחיו נעצר לחקירה

חיה אלעד ויוסף סולומון ז"ל הרוגי הפיגוע בחלמיש (תמונות באדיבות המשפחה)
חיה אלעד ויוסף סולומון ז"ל הרוגי הפיגוע בחלמיש (תמונות באדיבות המשפחה)
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

שלושת הישראלים שנרצחו בפיגוע הדקירה בשישי בלילה בחלמיש הם יוסף סלומון (70) בתו חיה בת ה-46, ובנו אלעד בן ה-36. במהלך ארוחה חגיגית לציון הולדת נכדם חדר מחבל פלסטיני לביתם ביישוב חלמיש ודקר אותם למוות. הלוויותיהם של בני משפחת יתקיימו היום (ראשון) בשעה 17:30 בבית העלמין במודיעין. בפיגוע נפצעה גם אמם, טובה סלומון, והיא מאושפזת בבית החולים שערי צדק במצב יציב.

המחבל, עומר עבד אל ג'ליל בן 19 מהכפר כובר הסמוך לרמאללה יצא בערב ברגל לכיוון היישוב ובעת יציאתו פרסם פוסט בדף הפייסבוק שלו בו כתב "אין חיים אחרי מה שקורה באל-אקצא. פוגעים באל-אקצא שלנו ואנחנו ישנים. האם זו לא בושה לנו?". המחבל נפצע באורח בינוני מירי של חייל צה"ל ופונה לבית החולים בלינסון שבפתח תקווה, אתמול (שבת) שוחרר והועבר לכוחות הביטחון.

מצה"ל נמסר כי המחבל "הלך ברגל שני קילומטרים וחצי מהכפר כובר לחלמיש ובתיקו נשא ספר קוראן, בקבוק מים וארנק". אל ג'ליל קפץ מעבר לגדר, תוך שהוא מפעיל את מערכת ההתרעה של הגדר האלקטרונית ונכנס במהירות לבית משפחת סלומון דרך דלת הבית, שם החל לדקור את הנוכחים. מיכל לנדאו סלומון, רעייתו של אלעד שנרצח בפיגוע, הצליחה לחלץ את ילדיה לחדר הכביסה שבקומה השנייה, ומתוכו הצליחה לקרוא לעזרה משכן ולהזעיק את המשטרה.

עמדתי מחוץ לבית וראיתי את המחבל מהחלון. הבנתי שאני צריך לנהוג בקור רוח ולהיות מקצועי. יריתי בו כדור אחד שפגע בו בבטן ונטרל אותו. בעיקר הייתי במקום הנכון ובזמן הנכון

על פי דובר צה"ל, 14 דקות חלפו מהרגע שהמחבל חצה את הגדר ועד לרגע שבו נוטרל על-ידי אחד השכנים, לוחם ביחידת "עוקץ" שהגיע אל חלון הבית ונטרל את המחבל בכדור אחד. אחרי האירוע סיפר למפקדיו כי שמע את הצעקות מבית משפחת סלומון, לקח את אקדחו האישי ומיהר למקום. "עמדתי מחוץ לבית וראיתי את המחבל מהחלון. הבנתי שאני צריך לנהוג בקור רוח ולהיות מקצועי. יריתי בו כדור אחד שפגע בו בבטן ונטרל אותו. בעיקר הייתי במקום הנכון ובזמן הנכון".

המחבל הספיק לדקור למוות קודם את אלעד, אחותו חיה ואביהם יוסי. אמם של אלעד וחיה, טובה בת ה-68, נפצעה באורח קשה לאחר שנדקרה כמה פעמים בגבה ופונתה לביה"ח "שערי צדק" בירושלים שם נותחה וכעת היא מאושפזת במצב בינוני.

על אף שהייתה אינדיקציה של נגיעה בגדר האלקטרונית וכיתת הכוננות הוקפצה, המחבל הספיק להיכנס לבית המשפחה בשל המרחק הקצר מהגדר. "מדובר בפיגוע רצחני שטוף שנאה", אמר היום דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, בהתייחסו לפיגוע.

היישוב חלמיש, צילום ארכיון (צילום: איסאם רימאווי \ פלאש90)
היישוב חלמיש, צילום ארכיון (צילום: איסאם רימאווי \ פלאש90)

 

אלעד סלומון התגורר באלעד ועבד כאיש מחשבים. הוא הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים. אחותו של אלעד סלומון, חיה, שנרצחה אף היא בפיגוע, הייתה מחנכת כיתה ב' בבית הספר לבנות "נועם המאירי" בלוד.

"התחושות קשות, זה מזכיר את משפחת פוגל" אמר ויקטור ועקנין, שכנם של משפחת סלומון. "לכידות היישוב חזקה למרות הקושי. התכנסנו במהלך השבת בעזרת אנשי מקצוע של המועצה ואנחנו מסתכלים קדימה". מחר ייפתח בית הספר ביישוב לצורך מפגש ושיחה חינוכית עם ילדי היישוב.

לאחר הפיגוע צה"ל פשט על ביתו של המחבל בכפר כובר, עצר את אחיו והטיל כתר על הכפר. במקביל, שר הביטחון אביגדור ליברמן והרמטכ"ל גדי אייזנקוט קיבלו סקירה ביטחונית וסיירו בזירת הפיגוע.

הרמטכ"ל, רא"ל גדי אייזנקוט, בסיור בזירת הפיגוע (צילום: דובר צה"ל)
הרמטכ"ל, רא"ל גדי אייזנקוט, בסיור בזירת הפיגוע (צילום: דובר צה"ל)

 

 

מהשב"כ נמסר הבוקר כי במסגרת פעילות משותפת של הארגון עם כוחות צה"ל מאוגדת איו"ש בוצעו הלילה מעצרים נרחבים של פעילי חמאס בכלל שטחי יהודה ושומרון. במסגרת זו נעצרו 25 פעילי חמאס. "גל המעצרים שכלל בין היתר מספר בכירי חמאס הנו חלק מהמערכה הסיכולית של שב"כ וצה"ל מול ארגוני הטרור וביתר שאת בשבוע האחרון על רקע המתיחות סביב הר הבית וההתססה בשטח".

אתמול בערב שיבח נשיא המדינה ראובן ריבלין את האם מיכל שהגנה על ילדיה. בהודעה שפרסמה לשכתו נמסר: "אנו מאמצים את בני המשפחה ללבנו ונפעמים מול אומץ הלב וקור הרוח של אם העומדת לבדה מול התופת". ריבלין שיבח גם את החייל שירה במחבל "ששם קץ למסע הרצח האיום".

ארגון חמאס ברך על הפיגוע. דובר הארגון חוסאם בדראן קרא "להמשיך באינתיפאדה נגד הכיבוש בכל נקודות החיכוך למען התמיכה במסגד אל-אקצא"

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!