דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

מדיני / כאב הראש של נתניהו: גלאי המתכות פורקו, מתנחלים השתלטו על בית בחברון

למרות פירוק המגנומטרים: מהומות הלילה באזור הר הבית, אבו מאזן עושה שרירים ומצהיר שלא יחדש את שיתוף הפעולה הביטחוני, וסקר חדשות ערוץ 2 מראה שהציבור בישראל לא עומד מאחורי החלטות נתניהו | בתוך כך 15 משפחות השתלטו על בית בחברון

הכניסה להר הבית, אחרי הסרת המגנומטרים (צילום: הס פרוש / פלאש 90).
הכניסה להר הבית, אחרי הסרת המגנומטרים (צילום: הס פרוש / פלאש 90).
שי ניר

לאחר הסרת גלאי המתכות מצירי המתפללים המוסלמים בכניסה להר הבית, שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם השר לבטחון פנים גלעד ארדן, והשניים סיכמו כי בשל הרגישות הביטחונית יתבצעו בדיקות פרטניות בכניסות להר הבית. אתמול פורסם סקר בערוץ 2, המראה כי 77% מהציבור חושב שהסרת גלאי המתכות היא התקפלות של ישראל; וכי 67% מהציבור השיבו כי לדעתם תפקודו של רה"מ נתניהו בטיפול בסוגיה היה לא טוב.

בתוך כך התפתחה אתמול בשעות הערב הפרת סדר נוספת סמוך להר הבית, ומדוברות המשטרה נמסר, כי עם סיום התפילה ופיזור המתפללים בכביש מעלה מוטה גור החלו ליידות אבנים ולהשליך חפצים לעבר השוטרים, אשר פיזרו את מפירי הסדר תוך שימוש באמצעים.

פירוק המגנומטרים בכניסה להר הבית (צילום: דוברות המשטרה).
פירוק המגנומטרים בכניסה להר הבית (צילום: דוברות המשטרה).

למרות מה שנראה ע"י מרבית הציבור בישראל כהתקפלות, לנשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס זה לא מספיק. אמש אמר אבו מאזן כי ההחלטה על הקפאת היחסים עם ישראל תעמוד בעינה, כל עוד ישראל לא תחזור בה מההחלטות הקשורות למתחם הר הבית. "כל הצעדים הישראלים שבשטח (מאז 14.7) ועד היום, אמורים להיעלם והדברים יחזרו לנורמליות בירושלים לאחר שנסיים את עבודתנו בהתייחס ליחסים הבילטראלים ביננו לבינם" אמר. עבאס הוסיף בהתייחס להחלטת הקבינט להסיר את המגנומטרים כי, "ישנן התפתחויות חדשות אותן עלינו ללמוד לפני שנאמר לאן מתקדמים." ביחס להחלטה על הקפאת התיאום הביטחוני אמר עבאס, "החלטנו להקפיא את התיאום הביטחוני וזה ממשיך וגם להגן על מקומותינו הקדושים וגם זה נמשך. אנו מעוניינים ללמוד מה קרה מאז ועד היום להחליט מה נעשה", כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית WAFA.

במקביל, קבוצה של 15 משפחות יהודיות פלשו לבית המכפלה, בעיר חברון, לאחר שפונה בצו לפני 5 שנים. על רקע המתיחות הביטחונית בהר הבית וחוסר שביעות הרצון בקרב מצביעי הימין, הנחה נתניהו את שר הביטחון אביגדור ליברמן שלא לפנות בלילה את המתיישבים מהבית בחברון. שר החקלאות אורי אריאל אמר על ההשתלטות שזו "התפתחות חשובה ומשמחת" והוסיף, "אין בימים אלו תשובה ציונית הולמת מזו". שר התיירות יריב לוין אמר כי, "השערוריה היא שיהודים רוכשים בתים כדין, ונאסרת עליהם הכניסה אליהם צריכה הייתה להפסק מזמן" והוסיף, "יש לאפשר למתיישבים להישאר בבתים ולעצור אחת ולתמיד את האפלייה ואת הפגיעה בזכויותיהם." במערכת הביטחון בודקים כיצד יתפתחו הדברים, וניתן להעריך שאם המתנחלים לא יתפנו מעצמם יבוצע פינוי בכוח.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!