דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / טראמפ: "לא נאפשר לטרנסג'נדרים לשרת בצבא בשום תפקיד שהוא"

בסדרת ציוצים, הודיע אמש (ד') נשיא ארה"ב, "אי אפשר להעמיס על הצבא את ההוצאות הרפואיות וההפרעות העצומות הכרוכות בשירות צבאי של טרנסג'נדרים" | ההודעה תפסה בהפתעה את אנשי משרד ההגנה ועוררה זעם ציבורי

השבעת טראמפ לנשיאות ארה״ב ב-2016. (צילום: סוכנות AP).
השבעת טראמפ לנשיאות ארה״ב ב-2016. (צילום: סוכנות AP).

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע אמש (רביעי) כי הוא מעוניין לאסור על שירות טרנסג'נדרים "בכל תפקיד שהוא" בצבא ארה"ב. זאת לדבריו, בשל "ההוצאות הרפואיות וההפרעות העצומות".

הודעת הנשיא, שפורסמה בצורת סדרת ציוצים, תבטל את המאמצים של ממשל אובמה לפתוח את כוחות הביטחון לטרנסג'נדרים. טראמפ לא ציין מה יהיה על אלו שמשרתים כבר בצבא האמריקני.

על פי הדברים שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, ההודעה באה אחרי התייעצויות עם "גנרלים ומומחים צבאיים", אך הנשיא לא נקב בשמות האנשים איתם התייעץ. לטענתו, על הצבא "להתרכז בניצחונות מוחצים וחד משמעיים, ואי אפשר להעמיס עליו את ההוצאות הרפואיות וההפרעות העצומות הכרוכות בשירות צבאי של טרנסג'נדרים".

הבית הלבן לא השיב לבקשת תגובה של סוכנות הידיעות איי.פי..

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/890193981585444864

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/890196164313833472

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/890197095151546369

בפנטגון, בו שוכן מטה משרד ההגנה האמריקני, נראה היה כי אנשי לשכתו של שר ההגנה, ג'ים מאטיס, לא היו ערים לציוציו של טראמפ. דובר של הפנטגון, קפטן חיל הים ג'ף דייוויס, סירב לענות על שאלות בנושא. "תתקשרו לבית הלבן, אמר.

בהודעה קצרה שפרסם מאוחר יותר, אמר דייוויס כי הפנטגון "מטפל", יחד עם הבית הלבן, במה שכינה "ההנחיות החדשות" שהגיעו מהנשיא. לדבריו, הפנטגון יספק הנחיות מעודכנות לגורמים הרשמיים במשרד ההגנה "בעתיד הקרוב".

אנשי צבא טרנסג'נדרים רשאים לשרת, בפתיחות, בצבא האמריקני, מאז השנה שעברה, כששר ההגנה הקודם, אש קרטר, ביטל את האיסור. מאז ה-1 באוקטובר 2016, הם היו זכאים גם לשירותים רפואיים ולהתחיל, באופן רשמי, את תהליך שינוי הזיהוי המגדרי במערכת כוח האדם של הפנטגון.

מבטל את החלטת קודמו בתפקיד, הנשיא הנוכחי  דונלד טראמפ לצד הנשיא לשעבר ברק אובמה. (צילום: Jack Gruber/Pool Photo via AP).
מבטל את החלטת קודמו בתפקיד, הנשיא הנוכחי  דונלד טראמפ לצד הנשיא לשעבר ברק אובמה. (צילום: Jack Gruber/Pool Photo via AP).

קרטר אף הורה לצבא לגבש, עד ה-1 ביולי, מדיניות שתאפשר לכאלה המזוהים כבר כטרנסג'נדרים להתגייס לצבא. מאטיס הודיע מוקדם יותר החודש, כי יקציב לראשי הצבא שישה חודשים נוספים, על מנת לערוך בדיקה לגבי ההשפעה של גיוס טרנסג'נדרים על "המוּכנוּת והקטלניוּת" של הכוחות האמריקנים.

על פי מספר גורמים רשמיים במשרד ההגנה, יש כיום כ-250 אנשי צבא המצויים כבר בתהליך מעבר למגדר עימו הם מזדהים או ששינוי המגדר שלהם אושר כבר במערכת כוח האדם של הפנטגון.

הפנטגון סירב לפרסם נתונים על מספר הטרנסג'נדרים שנמצאים בשירות פעיל. מחקר שערך מכון ראנד, מכון מחקר אמריקאי שמייעץ לממשלות וגופים בינלאומיים בנושאי עיצוב מדיניות ציבורית, העריך כי יש בין 2,500 ל-7,000 חיילים בשירות פעיל המזדהים כטרנסג'נדרים, ו-1,500 עד 4,000 נוספים בשרות המילואים. הצבא האמריקני מונה כ-1.3 מיליון חיילים.

החלטתו של טראמפ עוררה זעם בקרב קבוצות להטבא"ק ותומכיהן.

מאט ת'ורן, העומד בראש קבוצת OutServe-SLDN המייצגת את קהילת הלהטבא"ק בצבא, אמר כי אלפים שירתו בכוחות הביטחון של ארה"ב בלי לעורר כל בעיה. "מדובר באבסורד מוחלט, וחריגה נוספת מסמכויות", אמר. לדבריו, אם ההחלטה החדשה לא תבוטל, תפתח הקבוצה בהליך משפטי כנגדה.

הסנטורית הדמוקרטית מאילינוי, תמי דקוורת', שאיבדה את שתי רגליה במהלך מלחמת עיראק, אמרה שכאשר מסוק הבלק הוק שלה הופל, לא היה לה אכפה "אם החיילים האמריקנים שסיכנו את חייהם כדי להציל אותי, היו הומואים, סטרייטים, טרנסג'נדרים או כל דבר אחר. כל מה שהיה חשוב הוא שהם לא השאירו אותי מאחור".

חברי קונגרס אחרים טענו כי לא היה זה הליך תקין לשינוי מדיניות שכזה. ג'ון מקיין, הסנטור הרפובליקני מאריזונה, שעומד בראש ועדת הסנאט בנושא כוחות הביטחון, אמר כי ציוצי הנשיא היו "דוגמה נוספת לכך שהודעות על שינויי מדיניות משמעותיים לא צריכות להיעשות דרך טוויטר".

לדבריו, "יש לאפשר לכל אמריקני, שעומד בתנאים הרפואיים הנוכחיים, להמשיך ולשרת. אין שום סיבה שחברי כוחות הביטחון שיכולים להילחם, להתאמן ולשרת, יעזבו את הצבא, בלי קשר לזהות המגדרית שלהם". מקיין אמר שאין לשנות את המדיניות הנוכחית עד שהבדיקה של הנושא תסתיים ותעבור לעיון שר ההגנה, ראשי הצבא והקונגרס.

מנגד, היו גם כאלה, בקונגרס ומחוצה לו, שהיללו את ההחלטה.

נשיא הארגון השמרני, המכון לחקר המשפחה, טוני פרקינס שיבח את טראמפ על כך "שעמד בהבטחתו להחזיר את הצבא לסדר העדיפויות שלו – ולא להמשיך את הניסוי החברתי של עידן אובמה, ששיתק את הצבא האמריקני".

חבר בית הנבחרים הרפובליקני, סטיב קינג, אמר כי "אנחנו לא צריכים לעשות ניסויים בצבא. מה גם שאין שום סיבה לקחת על עצמנו את המעמסה הכלכלית הזאת".

הפגנת טרנס* באנדרות סטונוול נגד החלטת טראמפ לבטל את החוק שמאפשר לתלמידים טרנס* להשתמש בשירותים לבחירת המגדר שלהןם. פברואר 2017 (צילום: AP Photo/Kathy Willens).
הפגנת טרנס* באנדרות סטונוול נגד החלטת טראמפ לבטל את החוק שמאפשר לתלמידים טרנס* להשתמש בשירותים לבחירת המגדר שלהןם. פברואר 2017 (צילום: AP Photo/Kathy Willens).

במהלך מסע הבחירות שלו, טראמפ הציג את עצמו, מפעם לפעם, שבן ברית אפשרי של קהילת ההומואים והלסביות, כשהבטיח להיות "חבר אמת" של קהילותיהם. למרות דברים אלו, פעילים להטבא"קים הביעו זעם על הרבה מהצעדים בהם נקט הממשל בראשותו, בכללם גם ביטול ההנחיה הפדרלית המציעה לבתי ספר לאפשר לתלמידים טרנסג'נדרים להשתמש בחדרי שירותים ובחדרי הלבשה לבחירתם. בנוסף, בכירים רבים בממשל הם אויבים ותיקים של שינויי המדיניות הפרו-להטב"קים, בהם גם סגן הנשיא מייק פנס, התובע הכללי ג'ף סשנז, ומזכיר מחלקת הבריאות ושירותי האנוש טום פרייס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!