דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסתדרות

עבודה טובה / לאחר עשור של "דלת מסתובת", הסייעת לגננת תיקלט להעסקה ישירה

עיריית דימונה קלטה את מיטל דנון ועובדת נוספת, שתיהן בעלות מוגבלויות, להעסקה ישירה בעירייה | בשנה שעברה נחקק חוק שמחייב גופים ציבוריים להעסיק לפחות 5% עובדים עם מוגבלויות, בעקבות מאבק ציבורי של ההסתדרות

שילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה. (צילום: יאיר ליברמן, ויקפדיה)
שילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה. (צילום: יאיר ליברמן, ויקפדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההתעקשות השתלמה. מיטל דנון (32) סייעת לגננת מדימונה ובעלת מוגבלות, נקלטה להעסקה ישירה בעירייה לאחר למעלה מעשור של עבודה.

״בשעה טובה נקלטה מיטל כעובדת קבועה בעיריית דימונה עם כל הזכויות שמגיעות לה. יחד איתה נקלטה עובדת נוספת עם צרכים מיוחדים, סייעת בגני ילדים, מבלי שהוריה יצטרכו לבקש זאת״, כך סיפרה ל׳דבר ראשון׳, אלישבע, אמה של מיטל שליוותה אותה במאבקה להיקלט להעסקה ישירה בעירייה. עד כה היתה דנון מפוטרת מדי שנה למהלך חודשי הקיץ, וכעת היא תהיה מועסקת באופן רציף לאורך כל השנה.

״היינו אתמול בבוקר בעירייה, מילאנו טופס עובד קבוע, ראש העיר, בני ביטון, חתם לצד הגזבר ומנהל אגף החינוך. מנהלת אגף הגנים התקשרה רשמית למיטל וסיפרה לה שהיא מעכשיו עובדת קבועה מן המניין״, המשיכה אלישבע. ״היא אמרה לי מזל טוב שהתקבלתי לעירייה״ אמרה מיטל, ״שמחתי מאוד. זה אומר שהעתיד שלי בעירייה מובטח. זה פותח דלת לעוד הרבה אנשים עם צרכים מיוחדים, שאני מקווה שייקלטו גם למסגרת כזו״. אלישבע ומיטל הודו לאנשים הרבים שתמכו וסייעו למאבקן. ״אני מקווה שזה ייתן כוח לאחרים – שיבינו שכדאי להיאבק ולא לשתוק״, סיכמה אלישבע.

״שוב הוכח שמאבק צודק סופו לנצח״ אמר ל׳דבר ראשון׳ חבר מועצת העיר דימונה, יצחק ג'קי אדרי, שרתם את עצמו לעניין, והוסיף שהתקשר לראש עיריית דימונה להודות לו ולברך אותו על קליטתה של ״עובדת מוכשרת, איכותית, עם מוגבלות – שונה אבל שווה״ להעסקה ישירה. מעיריית דימונה נמסר שהם פועלים על פי הוראות החוק תוך התחשבות והבנה, וזאת לצד מגבלות איתן הם נאלצים להתמודד.

מיטל דנון (תמונה באדיבות המצולמת)
מיטל דנון (תמונה באדיבות המצולמת)

מיטל התנדבה בשירות לאומי במשך שנתיים בגן הילדים בו היא עובדת כיום, ולאחר מכן שנה נוספת, ואף זכתה על כך באות הצטיינות. לפני עשר שנים נקלטה לעבודה דרך הקרן לפיתוח דימונה בשכר מיוחד שהותאם לה על פי חוק, על ידי משרד העבודה והרווחה, וכעת הפכה להיות עובדת עירייה.

באגוסט שנה שעברה נחקק חוק שמחייב גופים ציבוריים, המעסיקים למעלה ממאה עובדים ובכללם רשויות מקומיות, להעסיק לפחות 5% עובדים עם מוגבלויות. נושא החקיקה והמודעות להעסקת בעלי מוגבלויות מובל על ידי ההסתדרות במהלך שלוש השנים האחרונות ונושא פירות. ביום רביעי בשבוע שעבר נערך לראשונה כנס משותף, ראשון מסוגו במגזר הציבורי, של משרד העבודה והרווחה ומרכז השלטון המקומי, ובו השתלמו הממונים על העסקת אנשים עם מוגבלויות מלמעלה מ-60 רשויות מקומיות בנושא יישום החקיקה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!