דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הר הבית

דיווחים שוטפים / הר הגעש: עימותים בין כוחות ביטחון ישראלים למתפללים מוסלמים בהר הבית

לאחר שהוסרו גלאי המתכות ונענו דרישות נוספות של הפלסטינים והירדנים, נכנסו אחר הצהריים אלפי מתפללים מוסלמים להר הבית - העימותים לא אחרו לבוא | בבוקר הזהיר מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי: "אל תנסו אותנו מחר ושלא יהיו מופתעים אם יהיו נפגעים בצד השני" | הפלסטינים מדווחים על עשרות פצועים

התפרעויות בהר הבית (צילום: דיאא חאג' יחיא)
התפרעויות בהר הבית (צילום: דיאא חאג' יחיא)

לאחר שהמשטרה פתחה את שער חוטה, שם התבצע לפני שבועיים הפיגוע בו נהרגו שוטרי מג"ב האיל סתאוי וכמיל שנאן ז"ל, נכנסו אלפי מתפללים מוסלמים אל הר הבית. במקום פרצו עימותים בין הנוכחים לבין כוחות המשטרה הפועלים במקום, מספר אבנים נזרקו והגיעו אל רחבת הכותל, ודגלי פלסטין הונפו בשטח ההר והוסרו ע"י השוטרים.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

המשטרה: ערוכים בכוחות מתוגברים על מנת לאפשר למתפללים לסיים התפילה

ממשטרת ישראל נמסר כי, המשטרה ערוכה בכוחות מתוגברים בתוך שטח הר הבית, בשערים ובמבואות ובכל אזור אגן העתיקה במטרה לשמור על הבטחון והסדר. ועל מנת לאפשר לכלל המתפללים לסיים התפילה ולהתפזר לביתם. המשטרה תגיב ביד קשה לכל נסיון להפר את הסדר ולפגוע באזרחים ובשוטרים.

ח"כ מוטי יוגב: נוכח האירועים בהר הבית - לסגור אותו מיידית בשנית

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) : "יש לסגור את הר הבית בשנית, לטרור לא נכנעים, טרור מכניעים. הוכח מעבר לכל ספק מה שידענו תמיד – הערבים אינם צריכים שום סיבה לשנאה, רצח והסתה נגד יהודים. אני מעריך את כוחות הביטחון ואנשי הקבינט על החלטותיהם הקודמות, אך כעת לאחר ההתפרעויות ובראשן האבנים על השוטרים והנפת דגל פלסטין על הר הבית, יש להבהיר מי הריבון בהר הזה, ולומר לערבים החפצים לקחת מאיתנו את ארצנו ולעולם כולו, הר הבית בידינו ובשליטתנו ורק בשליטתנו, הוא יהיה גם בית תפילה לכל העמים."

ח"כ איל בן ראובן על התבטאות רה"מ על עונש מוות למחבל מחלמיש: "הודעות פופוליסטיות"

ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני), בתגובה לדברי רה"מ שיש להוציא להורג את המחבל מחלמיש: "ביבי בפאניקה. הולך ומאבד את שיקול הדעת. שבועיים של כשלונות מביאים אותו להודעות פופוליסטיות חסרות שיקול דעת, שפוגעות בערכי היסוד של החברה הישראלית ואינן מביאות שום תועלת למלחמה בטרור, אלא להפך. עוצמתנו בערכינו לעומת חיות האדם שממולנו."

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, עמוס ידלין: ״התנהלות הקבינט פופוליסטית"

"הקבינט הזה לא מתנהל על בסיס חשיבה אסטרטגית אלא על פי שיקולים פוליטיים ותקשורתיים מידיים ובלי לתכנן לטווח ארוך יותר מחדשות השעה 20:00. התנהלות הקבינט הפופוליסטית, מושפעת מתקשורת ומשיקולים קצרי טווח. מדיניות ללא התמדה וללא יכולת להכיל ולהגיב נכון על התפתחויות לא צפויות – מחלישה מאד את ישראל.

מנהיגות צריכה לעמוד מאחורי החלטותיה והמדיניות שלה. העניין הוא לא הצבת מגנומטרים או החזרת השגרירה לירדן אלא שלצד השני יש אסטרטגיה, שלישראל אין. אנחנו נעים ממצב רוח של אופוריה למצב רוח של פאניקה. במקום שהפלסטינים יתחננו לחזור להתפלל בהר הבית – אנחנו אלו שמשדרים לחץ. נדרש ממנהיגות אחראית להציב מדיניות ולדבוק בה. אסור לנו לתת לתנועה האסלאמית הצפונית, לחמאס, קטאר ותורכיה הישגים"

נתניהו בבית משפחת סלומון באלעד: עונש מוות למחבלים זה דבר שהגיע הזמן לעשות

ראש הממשלה ורעייתו הגיעו בצהריים לנחם את המשפחה באלעד, לאחר פיגוע הרצח ביום שישי האחרון. לאחר שפוליטיקאים רבים מימין התבטאו באופן דומה בימים מאז הפיגוע, אמר ראש הממשלה שגם הוא תומך בעונש מוות למחבל שרצח בבני המשפחה. "עמדתי כראש ממשלה, במקרה כזה, של רוצח שפל כזה, צריך להוציא אותו למוות.
צריך פשוט, שלא יחייך יותר." אמר נתניהו.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!