דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

יחסי עבודה / גם מדרשת שדה בוקר קלטה את עובדי הקבלן להעסקה ישירה

ניסנקורן בביקור במדרשה: ""כשאתה כאן אתה חש בציווי המוסרי של הגשמת ערכים למען הכלל" | במהלך הביקור הוצגו יחסי העבודה במקום, בכללם קליטת עובדי קבלן להעסקה ישירה | מנכ"ל המדרשה, אורי דיסטניק: "המדרשה היא לא המבנים או הציוד, אלא האנשים"

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בביקור במדרשת בן גוריון (צילום: מדרשת בן גוריון).
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בביקור במדרשת בן גוריון (צילום: מדרשת בן גוריון).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הגיע השבוע לביקור מיוחד במדרשת שדה בוקר. במסגרת הביקור, בו הוצגה לניסנקורן, ליו"ר מרחב הנגב המרכזי החדש, ארמונד לנקרי, ולמחזיק תיק עובדי המדרשה בהסתדרות, ניר אלון, פעילות המדרשה ויחסי העבודה במקום, ובכללם קליטת כלל עובדי הקבלן הקבועים במדרשה להעסקה ישירה.

"מדרשת שדה בוקר, שנוסדה מתוך חזונו של בן גוריון, ממשיכה גם כיום במפעל הציוני, בן זמננו, בדגש על פיתוח הנגב" אמר ניסנקורן, "המדרשה היא בית, מקום עבודה, הגשמת ערכים. הנגב מהווה כ-60 אחוז משטחה של ישראל. יישוב ופיתוח הנגב נותר חזון לאומי. כשאתה כאן אתה חש בציווי המוסרי של הגשמת ערכים למען הכלל".

עוד הדגיש ניסנקורן את מערכת יחסי העבודה, המבוססת על שיתוף ושליחות, והכוללת בין היתר שני נציגי עובדים בדירקטריון החברה, שאפשרה את קליטת עובדי הקבלן.

"יש בעיני משום סגירת מעגל בביקור במדרשה שהוקמה ע״פ חזונו של בן-גוריון, של העומד בראש ההסתדרות שבן-גוריון היה ממקימיה", אמר מנכ"ל המדרשה אורי דיסטניק, "אני רואה חשיבות עליונה בהתאגדות בריאה ומוסדרת של עובדים לשימור וביסוס הדמוקרטיה בכלל וזכויותיהם בפרט. מדרשת שדה בוקר היא לא המבנים או הציוד, גם לא הנוף המרהיב והמיקום בעל הסנטימנט הרגשי והציוני- אלא האנשים. צוות המדרשה הוא הלב שלה ומה שהופך את המקום הזה לייחודי וקסום כל כך. התרשמנו כי יש למדרשה חבר אמת בהסתדרות".

"ניסנקורן מעורב מאוד בנושא המדרשה, וקיבלנו סקירה די מקיפה מהמנכ"ל", אמר לנקרי בשיחה עם דבר ראשון, "זו מדרשה שנותנת מענה לאוכלוסיות מכל הארץ – גדנ"ע, תלמידים ודברים נוספים. היא מתפתחת וגדלה בשנים האחרונות".
המדרשה, היושבת על שפת נחל צין, היא חברה ממשלתית העוסקת בנושאי חינוך, תיירות וסביבה ומעסיקה כ-180 עובדים, כיום מכוסים כולם בהסכם קיבוצי. במסגרתה פועל בית ספר תיכון לחינוך סביבתי, בו לומדים כ-400 תלמידים מכל רחבי הארץ בתנאי פנימייה, בית ספר שדה המשמש כמרכז הדרכה בנושאים הקשורים לנגב ולמדבר, מרכז למנהיגות ובו מכינה קדם צבאית ותוכנית מנהיגות לצעירי הנגב.

"כשהגעתי למדרשה בדצמבר 2014, מצאתי מציאות של סכסוך עבודה שנמשך כשמונה שנים – עם שביתות והפגנות –  ולשמחתי הצלחנו להתגבר עליו תוך כמה חודשים ולחתום על הסכם קיבוצי" אמר דיסטניק לדבר ראשון, "מאז אנחנו פועלים בשיתוף פעולה בין ההנהלה וועד העובדים – בראש ובראשונה כדי שהמדרשה תתפתח ותגדל, תעשה את הדברים שלשמם היא נועדה אבל לצד זאת – עשינו המון פעולות של הסדרת יחסי העבודה, ובין השאר בכל מקום שבו מצאנו שיש עובד קבלן הפכנו אותו לעובד קבוע של המדרשה. היום אין לנו עובדי קבלן בכלל, למעט במקרים של צורך עונתי נקודתי". לדבריו העובדים שנקלטו היו בתחומי הניקיון, המנהלה המטבח ועוד והיוו כעשרה אחוזים מעובדי המדרשה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!