דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

השידור הציבורי / עובדי הטלוויזיה החינוכית לבנט: עצור את סגירתנו, מנה מנכ"ל לערוץ

"הדעת אינה סובלת שגוף ממשלתי, יצרני ויעיל, יינטש ללא ניהול", כתבו העובדים לשר החינוך | לטענתם, העובדה שאלדד קובלנץ, עומד, במקביל, בראש החינוכית ובראש התאגיד, פוגעת קשות בהתנהלות הערוץ | עוד קראו למנוע את סגירת החינוכית, הקבועה בחוק

שר החינוך נפתלי בנט (צילום: דבר ראשון)
שר החינוך נפתלי בנט (צילום: דבר ראשון)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי הטלוויזיה החינוכית פנה אתמול (חמישי) לשר החינוך, נפתלי, בנט בדרישה למינוי מנהל מתפקד לערוץ, לאור העובדה שהמנכ"ל הנוכחי, אלדד קובלנץ, משמש במקביל גם כראש תאגיד השידור הציבורי כאן.

"ניגוד האינטרסים במילוי שני התפקידים זועק עד לב השמיים והדוגמאות לכך רבות" כתבו העובדים, "עיקר דאגתו של מר קובלנץ, ביחס לחינוכית, היא לרשת את הארכיון המפואר שאנו העובדים בעלי הקניין הרוחני ויוצריו בפועל".

אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור החדש. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור החדש. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

עוד קראו העובדים לשר, להתערב ולמנוע את סגירת הערוץ, שאמורה להתבצע בעוד כשנה, על פי חוק השידור הציבורי. "אנו בחינוכית, בטוחים ביכולתנו להמשיך להפיק ולהעשיר את הארכיון עוד שנים רבות, כל זאת בתאום מלא עם אנשי משרד החינוך" טענו, "למיטב ידיעתנו, גם מבחינת ראש הממשלה מר בנימין נתניהו אין התנגדות להמשך קיומה של החינוכית כיחידת סמך במשרד החינוך, כל זאת לשמירה על הגן הפורח לטובת העם בישראל".

"בימים אלה התפרסמו בעיתונות ידיעות בדבר החלטתך להיענות לבקשתו של מנכ"ל החינוכית, אלדד קובלנץ, ולאשר לו חופשה ללא תשלום, לצורך ניהול תאגיד השידור הציבורי" הוסיפו העובדים, "נבקש לציין כי מר קובלנץ התמנה למנהל התאגיד כבר במארס 2015. זה כשנתיים, המנכ"ל שלנו נמצא במעין חופשה בתשלום מעבודתו בחינוכית. את כל מרצו, יכולתו ושעותיו באותה העת הוא השקיע בהקמת התאגיד… הסכמתך למצב בלתי נסבל זה, עד עתה,  הייתה למורת רוחנו, שכן היא  פגעה בעבודת החינוכית. הפגיעה היא בכול המישורים… הננו מודיעים לך כי לכך לא נסכים. אנחנו דורשים למנות לאלתר מנהל ראוי בפועל לחינוכית כדי לנהל את התחנה בתקופה הקשה שלפנינו. הדעת איננה סובלת כי גוף ממשלתי, יצרני ויעיל, המעסיק 180 עובדים, יינטש ללא ניהול".

העובדים הדגישו כי הטלוויזיה החינוכית עברה כבר תהליך התייעלות משמעותי שזכה לשבחים רבים, וכי ועד העובדים נכון לדון ולהיוועץ עם אנשי מקצוע באשר לעריכת רפורמה נוספת בערוץ במטרה לאפשר את המשך פעולתו. "אנו, היוצרים בחינוכית, ערוכים ומזומנים לעשות את כל שיידרש על מנת להמשיך, להפיק ולשדר את התכנים החכמים, הבטוחים והאיכותיים שהציבור כל כך רוצה ואוהב".

בשיחה עם דבר ראשון, הביעו חברי ועד העובדים תקווה כי שר החינוך ישיב להם בהקדם.

חוק השידור הציבורי החדש קובע כי הטלוויזיה החינוכית, הפועלת כיום כיחידת סמך של משרד החינוך, תיסגר שנה ושלושה חודשים אחרי תחילת שידורי התאגיד, ובמקומה יחל התאגיד לשדר בעצמו ערוץ לילדים ונוער, ובו תכנים שיופקו או יוזמנו על ידיו עבור משרד החינוך, ובתקציב של לפחות 40 מיליון שקלים. לצורך כך הוקצו בתאגיד כ-15 תקנים, ונראה כי הכוונה היא לרכוש רבות מן התכניות במיקור חוץ. לאחרונה פתחו העובדים במאבק להצלת הערוץ.

תגובת משרד החינוך ותאגיד השידור הציבורי כאן לא נתקבלו, נכון לשעה זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!