דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט עולמי / אברטון הבריטית התייצבה לצד הלבקנים באפריקה

אמונות תפלות רבות סובבות את הלבקנים ביבשת, שאף נרצחים משום שנטען שעצמותיהם מביאות מזל טוב | אלבינו יונייטד מטנזניה, הוקמה כדי להעלות את מצוקותיהם לסדר היום | במהלך מסע משחקים ביבשת, התגייסו למאבק הכחולים מליברפול

שחקני אלבינו יונייטד ואברטון (צילום מסך באדיבות אברטון)
שחקני אלבינו יונייטד ואברטון (צילום מסך באדיבות אברטון)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

יולי הוא החודש בו חוזרות קבוצות הכדורגל באירופה לשגרת אימונים, כהכנה לפתיחת העונה בחודש אוגוסט. חלק מהחזרה לכושר, לפחות עבור הקבוצות הבכירות ביבשת, הם סבבי משחקים ברחבי העולם. מלבד ההזדמנות לנער מעט את החלודה מהשחקנים, משמשים מסעות אלו ליצירת שוק גדול יותר של אוהדים ברחבי העולם, ולייצר הכנסה ממכירת מוצרים ממותגים.

על פי רוב, נוסעות הקבוצות הבכירות למסעות בארה"ב ובמזרח הרחוק – שווקים גדולים, הטומנים בחובם פוטנציאל לרווח נאה – אך המועדון הבריטי אברטון יצא, בתחילת החודש, דווקא למסע בטנזניה. במהלך שהותם במדינה האפריקאית, ולקראת משחק האימון מול מול סגנית אלופת קניה, גוֹר מאהיה, נשלחו שלושה שחקנים בכירים לבקר באימון של קבוצה מקומית, יוצאת דופן.

שחקני אלבינו יונייטד ואברטון (צילום באדיבות אברטון)
שחקני אלבינו יונייטד ואברטון (צילום באדיבות אברטון)

מיד אחרי הגעתם לבית המלון, יצאו הקשר הבוסני, מוחמד בסיץ', הכוכב הצעיר, טום דייוויס, והרכש החדש, מיקל קיין, שנרכש ב-28.5 מיליון יורו, למפגש ואימון משותף עם קבוצת הכדורגל  Albino United FC.

אלבינו יונייטד, הקרויה על שם מנצ'סטר יונייטד דווקא,  הוקמה בשנת 2008 ומשחקת בליגה הבכירה בטנזניה. מה שמייחד אותה, היא העובדה  שקמה כדי להעלות את המודעות לאוכלוסיית הלבקנים באפריקה, ולקדם תפיסה חיובית יותר כלפיה. הקבוצה מורכבת, בעיקר, משחקנים לבקנים, שעצם הנוכחות הקבועה שלהם בליגה המקומית מייצרת תפיסה חיובית יותר, ומסייעת לשלב את אוכלוסייה זו באופן חיובי במדינה. בדרך, מנפצים השחקנים את המיתוסים,הפחדים  והדעות הקדומות שיש כלפיהם.

אמונות תפלות רבות סובבות את אוכלוסיית הלבקנים באפריקה. יש מי שמאמין שלבקנים הם רוחות רעות שמבקשות לפגוע בהם, ומביאות מזל רע. אחרים מאמינים שהעצמות שלהם מביאות ברכה ומזל טוב, ולכן רוצחים לבקנים – ילדים ומבוגרים כאחד – וסוחרים בעצמותיהם. למאבק של אנשי אלבינו יונייטד, הצטרף המועדון מליברפול, שהמפגש בין הקבוצות סייע להעלות את הנושא לכותרות בכל רחבי היבשת.

"זאת הפעם הראשונה שלי באפריקה, והם קיבלו אותנו פה בצורה יפה" אמר קין לאתר האינטרנט של הקבוצה, "מהזמן שביליתי איתם, גילית שהשחקנים פה עוברים דברים מאוד קשים, זה טוב שיש להם את הכדורגל ושהם יכולים לשחק ביחד. אמרתי להם להמשיך להנות מהמשחק  – זו העצה שלי לכל שחקן, המיוחד הצעירים שבהם". עוד הוסיף קין כי חשוב בעיניו לקחת חלק ביוזמות חברתיות במהלך השהות באפריקה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!