דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

משפט ופלילים / אישום: רצחו את השכן, גנבו 73 שקל והציתו את דירתו

כתב אישום הוגש הבוקר (ג') כנגד בני זוג בגין רצח, שוד, הצתה ושיבוש מהלכי משפט | על פי כתב האישום, כשסירב השכן להלוות להם כסף, לקחו השניים את כרטיס האשראי שלו באיומי סכין, רצחו אותו, הציתו את דירתו וברחו

השריפה בדירה בחיפה (צילום: איחוד ההצלה).
השריפה בדירה בחיפה (צילום: איחוד ההצלה).

פרקליטות מחוז חיפה  הגישה הבוקר (שלישי),  לבית המשפט המחוזי  בעיר, כתב אישום נגד בני הזוג תאמר חוג'יראת וקארין סמנודי בגין רצח, שוד, הצתה ושיבוש מהלכי משפט. על פי כתב האישום, עלו השניים לדירת שכנם, בבניין מגורים ברחוב סירקין בחיפה, כשברשותו של חוג'יראת סכין. הוא איים על השכן שייתן לו את הקוד של כרטיס האשראי שלו ולאחר שקיבל אותו, דקר את השכן בצווארו ובבית החזה. אחרי שהנרצח התמוטט, גנבו השניים 73 שקלים, הציתו את הדירה וברחו.

לטענת הפרקליטות, השניים ביקשו כסף מהמנוח, יורי בוגוזומוב, מספר פעמים בעבר. ב-3 ביולי, התלוו לבוגוזומוב, שעבד כשומר בנייה, אל הכספומט, שם העביר להם 2,000 שקלים במזומן. שבוע לאחר מכן הם ביקשו שוב כסף, אך הנאשם סירב ואמר כי נמצא במשיכת יתר בבנק.

זירת הרצח בחיפה (צילום: איחוד ההצלה).
זירת הרצח בחיפה (צילום: איחוד ההצלה).

על פי כתב האישום, בעקבות הסירוב, נטל חוג'יראת סכין מטבח, בידיעתה של זוגתו, ועלה יחד איתה לדירתו של בוגוזומוב, שם נעלו את הדלת אחריהם. חוג'יראת, שלו תשע הרשעות קודמות, הכה אותו באמצעות גביע לקידוש, ואיים עליו בסכין שייתן לו את האשראי והקוד. אחרי שבוגוזומוב התמוטט יצאה הנאשמת מהדירה עם הכרטיס, צעדה לעבר הבנק, ניסתה לבצע משיכה, אך לא הצליחה. השניים מצאו 73 שקלים בדירה, שפכו חומר דליק, הציתו את הדירה וברחו.

מלבד עבירת הרצח מייחסת הפרקליטות לבני הזוג שוד בנסיבות מחמירות, הצתה ושיבוש מהלכי משפט. בבקשה להאריך את מעצרם של השניים עד תום ההליכים צוין כי "מעשיהם החמורים מלמדים על מידת מסוכנותם. למשיב תשע הרשעות קודמות, בין היתר בעבירות סמים, איומים, גניבה ואלימות. ממאסרו האחרון הוא השתחרר בפברואר 2017. למשיבה הרשעה קודמת בגין היעדר מן השירות הצבאי בגינה ריצתה מאסר".

לפני כשלושה שבועות התגלתה גופת גבר בדירה שרופה ברחוב סירקין חיפה, והמשטרה פתחה בחקירה. אחרי שהתגלתה הגופה, פתחו חוקרי היחידה המרכזית של מחוז חוף באיסוף ראיות מהזירה וגביית עדויות. מחומר החקירה שגובש, עלה החשד כי בני הזוג שדדו את המנוח בדירתו. כשהשוד הסתבך, רצחו השניים את שכנם וגרמו לפיצוץ מכוון ולשריפה, במטרה להסתיר את מעשיהם ולהקשות על המשטרה בחקירה.

עו"ד בוריס שרמן, שמייצג את  סמנודי מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר כי "מדובר בצעירה ללא עבר פלילי, שסבלה מאלימות קשה מצד בן זוגה, ואף הוגשו כנגדו תלונות על אלימות. לטענתה, כל מעורבותה באירוע הטרגי היא תולדה של האלימות והפחד שהפעיל כלפיה בן זוגה, לאור זאת אפילו לדעת התביעה, חלקה באירוע הוא קטן".

עו"ד ליאור בר זוהר שמייצג את חוג'יראת מטעם הסניגוריה הציבורית: "לאחר שנקבל את חומרי החקירה נלמד אותם ונגיב בבית המשפט"

במקביל פרסמה היום המשטרה כי פיענחה גם את מותו של פיליפ בקר, שנמצא מת בדירתו השרופה ברחוב בוגרשוב בת"א לפני כשבוע. כוחות משטרה שהגיעו למקום אספו ראיות בזירה ומצאו כי בדירה לא הייתה רק שריפה, אלא קדם לה רצח של בעל הדירה. עם היוודע תוצאות הבדיקות, עברה החקירה מחקירת שריפה לחקירת רצח, בטיפול צוות חקירה מיוחד שחקר את נסיבות המקרה.

מהחקירה עלה כי האדם האחרון שפגש בקורבן הוא תושב חיפה בן 38 והשניים ככל הנראה קיימו ביניהם קשר אינטימי. עם התקדמות החקירה התברר כי החשוד ביצע משיכות בסכומים של אלפי שקלים מכרטיס החיוב של הקורבן, כל זאת לאחר הרצח. בנוסף, רכש טלפונים ניידים חדשים, כשהוא מציג תעודת זהות של הקורבן, עם תמונתו. צוות החקירה המיוחד הצליח להתחקות אחר צעדיו של החשוד ברצח והוא נעצר ביום שני שעבר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!