דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

פוליטי / עוד עֵד אחד - ארי הרו, לשעבר ראש הסגל של נתניהו, בדרך להיות עֵד מדינה

התפתחויות בפרשות השחיתות הסובבות את ראש הממשלה נתניהו - הרו, דמות מפתח בתיקים 1000 ו-2000 במגעים להפוך לעד מדינה | עורך הדין דוד שומרון נחקר על כך ששירבב את שמו של רה"מ לשיחותיו עם עד המדינה גנור

ארי הרו לשעבר ראש הסגל של בנימין נתניהו (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90)
ארי הרו לשעבר ראש הסגל של בנימין נתניהו (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90)
שי ניר

צו איסור פרסום הוטל אמש (שלישי) על פרשת הצוללות והמספנות הגרמניות, המכונה תיק 3000, בבית משפט השלום בראשון לציון. "רבו הפרסומים באמצעי תקשורת שונים (…) באופן שיש בו כדי לפגוע בהמשכה של החקירה"  נימקה השופטת עינת רון את הצו. עוד נכתב כי הצו חל על כל פרט מפרטי החקירה הנוגעת, קשורה או עולה מעדותו של עד המדינה איש העסקים מיקי גנור. לפני כשבועיים חתם גנור על הסכם עד מדינה, ולפי פרסומים שונים, במסגרת ההסכם ירצה גנור שנת מאסר וישלם קנס של 10 מליון שקלים.

ארי הרו, לשעבר ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה מצוי ככל הנראה במגעים מתקדמים מול פרקליטות המדינה לחתימה על הסכם עד מדינה. בחדשות 2 פורסם כי המגעים מול הרו החלו כבר לפני כחודש, בעת שנעשה לו חיקור דין בארה"ב, בחקירה שמתנהלת נגדו ואינה קשורה לראש הממשלה, בה הוא חשוד בקבלת שוחד ומרמה. עפ"י הפרסום, בפגישת הרו עם החוקרים הוא העביר להם מידע הקשור לנתניהו ועל בסיס המידע הזה מתנהלים המגעים, שאם יוכתרו בהצלחה הוא יקבל הקלות משמעותיות בפרשה נגדו. הרו קשור לחקירות של רה"מ בשתי החקירות. בתיק 2000 היה זה הרו שהקליט את פגישות נתניהו מוזס, ובתיק 1000 הוא היה מקורב מאוד בעת שאיש העסקים ארנון מילצ'ן העביר, לכאורה, את המתנות לזוג נתניהו.

מיקי גנור בהארכת מעצר בבית המשפט השלום ראשון לציון (צילום: מוטי קמחי)
מיקי גנור בהארכת מעצר בבית המשפט השלום ראשון לציון (צילום: מוטי קמחי)

ניים דרופינג

בחדשות 2 פורסם אתמול כי התקבל מידע על כך שעורך הדין דוד שימרון, פרקליטו האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הזכיר את ראש הממשלה נתניהו בשיחותיו עם גנור. ישנה הערכה בקרב המשטרה כי שמרון "עשה סיבוב" על שמו של נתניהו מבלי שהאחרון ידע בכלל מהעניין. לאחר קבלת המידע, הועברה שאילתא למשרד המשפטים, ושעה לאחר מכן הוצא צו איסור הפרסום. אולם, במשרד המשפטים הבהירו כי הצו אינו קשור לפניה

בחדשות עשר פרסם העיתונאי רביב דרוקר, כי עתליה רוזנבאום, הייתה מקורבת לגנור, בעת תפקידה כסגניתו של ראש המטה לביטחון לאומי עד יולי 2010, עוזי ארד. רוזנבאום היתה ככל הנראה מקורבת גם לשר החוץ אביגדור ליברמן ולמקורב נוסף של גנור, אבריאל בר יוסף, שעבד גם הוא במועצה לביטחון לאומי, כך על פי הפרסום. ככל הנראה, ארד לא ידע על הקשר בין רוזנבאום וגנור, שרצה באותה תקופה לקדם עסקה לרכישת צוללת שישית. מי שעסק בפועל בקידום העסקה הוא שגריר ישראל בגרמניה דאז יורם בן זאב. על פי הפרסום ניסה גנור להיפגש עם בן זאב, אבל בן זאב סרב. רוזנבאום התקשרה לבן זאב והמליצה לו להיפגש עם גנור. "אתה עומד לפרוש ולמיקי יש המון משרות ניהול ודירקטוריונים", אמרה לו. בן זאב ביקש ממנה לא להתקשר אליו יותר. היא סיימה את דרכה במועצה לביטחון לאומי לאחר שעוזי ארד טען שאינה אמינה וביקש להדיח אותה.

עתליה רוזנבאום מסרה בתגובה: "זה נכון שאני מיודדת עם גנור והייתי בקשרי עבודה עם אבריאל בר יוסף, אבל לא עסקתי בנושא הצוללת השישית, לא התקשרתי ליורם בן זאב וממילא לא אמרתי לו את מה שנטען. גם לא הייתי בקשרי עסקים עם גנור אחרי שחרורי".

המרוויח מעסקת הצוללות

מוקדם יותר השבוע פורסמו חלקים מעדותו של גנור, מהם עולה כי שמרון היה עתיד להרוויח עשרות מיליוני שקלים מעסקת מכירת שלוש הצוללות מגרמניה לישראל. על פי הדיווחים סיפר גנור למשטרה כי חלקו של שמרון במכירת שלוש הצוללות היה 20% מעמלת המתווך, עבורם היה מקבל עשרות מיליוני שקלים. "הטענות המועלות כל כך רחוקות מהמציאות, שאין זה מתקבל על הדעת שעד המדינה מסר אותן למשטרה." הגיב שמרון בהכחשה לפרסומים והוסיף כי, "מכל מקום, בכל התקופה שבה ייצג שמרון את מיקי גנור הוא פעל כעו"ד וכל פעולותיו היו כדין".

 

פרשת הצוללות עלתה בחודש שעבר שלב בחקירה, עם מעצרי המעורבים בה – עו"ד דוד שמרון, איש העסקים מיקי גנור, ממלא מקום ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר אבריאל בר יוסף, שכתב את חוות הדעת לטובת 'טיסנקרופ', ומפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום. החקירה הפלילית החלה בחודש פברואר השנה, חודשיים לאחר שנחשפה בחדשות 10 על ידי העיתונאי רביב דרוקר. החשדות שבגינם נחקרים המעורבים הם עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, עבירות מס על פי פקודת מס הכנסה וחוקי מע"מ, וכן הלבנת הון שעלו בשתי עסקאות לרכישת צוללות וספינות.

'תיק 1000' 'תיק המתנות', עוסק במתנות שנתניהו ומשפחתו קיבלו לכאורה, ובצורה לא כשרה, מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. 'תיק 2000' עוסק בקשרי הון שלטון במסגרתו נחשף כי נתניהו קיים מו"מ עם ארנון (נוני) מוזס המוציא לאור של העיתון "ידיעות אחרונות" לקידום חוק שיגביל את תפוצת העיתון 'ישראל היום', אשר בבעלות מקורבו של נתניהו שלדון אדלסון, בתמורה לסיקור חיובי בעיתונו של מוזס. 'תיק 3000' עוסק בפרשת רכישת הצוללות מחברת טיסנקרופ הגרמנית. בימים האחרונים תפס תיק הצוללות תאוצה בעקבות עיכובים לחקירת אזהרה של שבעה חשודים בפרשה להם מיוחסות עבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, עבירות מס, והלבנת הון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!