דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

בארץ / בן זוגה הפלסטיני של הנעדרת מיכל חלימי הודה: "רצחתי אותה"

מוחמד חארוף, פלסטיני תושב שכם חשוד שרצח את זוגתו הישראלית, מיכל חלימי | גופתה של חלימי נמצאה קבורה באזור חולון לאחר חודשיים של חקירה | חארוף הודה בבית המשפט וטען כי עשה זאת "כדי לשחרר אסירים"

מוחמד חארוף, החשוד ברצח מיכל חלימי, בבית המשפט בירושלים (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
מוחמד חארוף, החשוד ברצח מיכל חלימי, בבית המשפט בירושלים (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

מוחמד חארוף (29), פלסטיני תושב שכם חשוד שרצח את זוגתו הישראלית, מיכל חלימי (29) מהיישוב גבע בנימין, שהייתה בחודש השמיני להריונה ונעדרה בחודשיים האחרונים. הדיווח הראשון על היעדרותה התקבל במשטרת ישראל בסוף חודש מאי אז נפתחה חקירה ונעשו ניסיונות לאתרה.

החשוד הובא לבית משפט השלום בירושלים לשם הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום נגדו. גופתה של חלימי אותרה בשבוע שעבר בחולות חולון. כך הותר לפרסום הבוקר (רביעי).

מיכל חלימי (צילום: דוברות המשטרה)
מיכל חלימי (צילום: דוברות המשטרה)

על פי הודעת המשטרה, החשוד נחקר מספר פעמים, הודה ושיחזר את מעשה הרצח. על פי גרסתו פגש את המנוחה באזור חולון, חנק אותה, הטיח אבנים בראשה, כיסה את גופתה ועזב את המקום ברכבה. בדיון שהתקיים היום (רביעי) בבית המשפט השתולל חארוף ואף בעט בסוהר ואמר: "אני הורג את כל היהודים". בנוסף השיב חארוף לשאלה מדוע ביצע את הרצח כך: "רציתי לשחרר אסירים". נציג המשטרה בדיון הבהיר כי מדובר ברצח על רקע פלילי ולא על רקע לאומני, וכי יתכן שכעת מנסה החשוד להרוויח כספים.

ב-23 במאי התקבל הדיווח היעדרותה של מיכל חלימי. בהודעה נכתב כי נראתה לאחרונה במכונית סוזוקי בצבע תכלת. לאחר מכן נפתחה חקירה ונעשו ניסיונות לאתרה. במסגרת החקירה, עלה כי הנעדרת עזבה מרצונה וככל הנראה שוהה בביתו של צעיר פלסטיני תושב שכם עמו הייתה במערכת יחסים. מאיסוף ממצאים ראשוניים, בכלל זה בפייסבוק של השניים, נראו תמונות משותפות והצהרתם בדבר כוונתם להתארס. עם התפתחות החקירה, נעצר החשוד עמו הייתה בקשר וכבר בשלב הראשון של חקירתו עלו סתירות לעניין מקום שהותה של הנעדרת, עובדה שהעלתה את החשד למעורבותו בהיעדרותה.

בשלב זה החליט מפקד המחוז, ניצב משה ברקת, להטיל  את המשך החקירה על היחידה המרכזית. חוקרי היחידה המרכזית ניהלו תחילה חקירה סמויה, במסגרתה החלו באיסוף ממצאים תוך ביצוע פעולות חקירה מגוונות ובהן שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, שחיזקו את החשד כי הנעדרת אינה בין החיים. עם התקדמות החקירה ותחת צו איסור פרסום, נעצרו מעורבים נוספים תושבי טייבה עימם החשוד היה בקשר.

זירת הרצח (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הרצח (צילום: דוברות המשטרה)

במהלך חקירתם מסרו כי בין החשוד והמנוחה הייתה מערכת יחסים, וביום היעדרותה, נפגשו השניים באזור חולות חולון ושם ככל הנראה בוצע הרצח. בתאריך 24.7.17 ולאחר שבלשי היחידה, ערכו סריקות נרחבות באזור חולות חולון, אותרה גופת המנוחה שזוהתה במכון לרפואה משפטית.

נציג המשטרה בדיון, רס"ב קובי ג'אנו, הדגיש כי הרקע למעשה הוא פלילי.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!