דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנק מזרחי-טפחות

שובתים / המו"מ על הסכם השכר תקוע - ועד עובדי בנק מזרחי פתחו בשביתה כללית

"אין הסכם שכר בבנק מאז 2005 ועד היום" אמר ל'דבר ראשון' דני דהאן, יו"ר ועד העובדים בבנק, בו כ-4,500 עובדים | השביתה תימשך גם מחר, וזאת נוכח מבוי סתום אליו הגיע המשא ומתן לחידוש הסכמי השכר

בנק מזרחי טפחות (צילום ארכיון: מרים אלסטר  פלאש 90).
בנק מזרחי טפחות (צילום ארכיון: מרים אלסטר פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי בנק המזרחי פתח בשביתה כללית, על רקע מבוי סתום במו"מ לחידוש הסכמי השכר. במהלך היום הודיע דהאן כי השביתה שאמורה היתה להיות שביתה בת יום אחד, תמשך גם מחר. "אנחנו מקבלים תמונות מהמגדל במט"ל – המסכים חשוכים – אין עובדים. אולי בודדים שהבריחו אותם, כנראה איימו עליהם. אנחנו נלך עם חלק מהאיומים לבית הדין לעבודה, ונזמן את המאיימים שיתנו את הדין על מה שהם עושים בצורה לא חוקית. אנחנו ממשיכים את השביתה".

"אין הסכם שכר בבנק מאז 2005 ועד היום" אמר ל'דבר ראשון' דני דהאן, יו"ר ועד העובדים בבנק, בו כ-4,500 עובדים. לדבריו, נושא אי עדכון הסכם השכר בין 2005 ל-2015 הובא לבוררות בפני נשיא בית המשפט העליון בדימוס השופט אשר גרוניס.

"ניהלנו מו"מ, עד שהבנק הביא דרישות חדשות" אמר דהאן, "כך לדוגמא לא ידענו על העסקה לרכישת בנק איגוד. רצו שנחתום על הסכם שקט תעשייתי גורף, וכמובן שזה היה מציב אותנו במצב שלא נוכל בכלל להגיב למהלך כמו רכישת בנק איגוד. אנחנו מוכנים לחתום שקט תעשייתי על הנושאים שנדונו ביננו בלבד".

את הוועד מייצג בהליך הבוררות פרופ' ירון זליכה, ואילו את ההנהלה מייצג פרופ' צבי רן. ההערכה היא שהליך הבוררות יסתיים רק ב-2018, ובמקביל יתקיים משא ומתן בנוגע להסכמי השכר לשנים 2016-2017, שהתפוצץ לאחרונה.

על אף השביתה הכללית, פועלים חלק מסניפי הבנק באמצעות המנהלים שאינם חברים בארגון העובדים.

מהנהלת מזרחי-טפחות נמסר כי בניגוד להצהרות הוועד כ-90% אחוז מסניפי הבנק פתוחים ומעניקים שירות ללקוחות. "בסניפים בודדים ניתן שירות חלקי או שהתקבלה החלטה נקודתית לסגור אותם ולהעביר את העובדים שהגיעו אליהם לסניף סמוך, כדי לתגבר שם את מערך השירות ללקוחות. מרכז הבנקאות הטלפוני של הבנק פתוח ומעניק שירות, וכך גם חדר העסקאות, מרכז המשכנתאות וכן כל יחידות המטה בבניין ההנהלה ברמת גן ובמרכז הלוגיסטי בלוד. כמו כן, עומדים לרשות הלקוחות האתר והאפליקציה של הבנק שבאמצעותן ניתן לבצע פעולות רבות באופן עצמאי".

עוד הגיבו לטענה בדבר איומים על עובדים כי: "מי שהגיעו היום לכניסות למטה ההנהלה ברמת גן, למרכז הלוגיסטי בלוד ולאתרים נוספים של הבנק עם מצלמות ופנקסים לרישום שמות, היו חברי הוועד. כמו ש'הבטיחו' ברשתות החברתיות הפנימיות, הוועד ופעיליו לא מפסיקים לאיים על עובדים, לצלם אותם במטרה לעשות להם 'שיימינג', ולנסות ל'שכנע' אותם שלא להגיע לעבודה באמצעות טרור, הפחדה ואיומי סרק בהעמדה לדין משמעתי. הנהלת הבנק נחושה להגן על העובדים ותפעל בכל האמצעים החוקיים כנגד מי שיהלכו עליהם אימים.

"יודגש, כי ההנהלה לא תחזור לנהל מו"מ תחת איומים ועיצומים מכל סוג שהוא" הבהירו, "הודעת הוועד, כי השביתה תימשך גם מחר, למרות שנחל היום כישלון חרוץ, מעידה יותר מכל על הפאניקה שהוא מצוי בה ועל קריאה לקויה שלו את תמונת המציאות. בהחלטתו זו רק מעמיק הוועד את הנזק שהוא גורם במו-ידיו לעובדים, בהתנהלותו הפרועה וחסרת האחריות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!