דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

צבא וביטחון / נחשף ציר להעברת כספים בין מפקדות חמאס בטורקיה ובעזה לחברון

זאת בעקבות פעילות משותפת של שב"כ, צה"ל והמשטרה, כך הותר היום (ה') לפרסום | על פי החשד, הועברו באמצעות ציר זה קרוב ל-200 אלף דולרים | עוד נחשפה תכנית של חמאס לבניית מפעל בטון, שישמש הלבנת כספים

מבצע מעצרים, למצולם אין קשר לכתבה. (צילום: דוברות המשטרה)
מבצע מעצרים, למצולם אין קשר לכתבה. (צילום: דוברות המשטרה)
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

 

פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי (שב"כ), בשיתוף כוחות צה"ל ומשטרת ישראל, הביאה לחשיפת ציר להעברת כספים, באמצעות שליחים, בין מפקדות החמאס בטורקיה ורצועת עזה, לבין מפקדת החמאס בחברון., כך הותר היום (חמישי) לפרסום.

השמות

על פי הודעת שב"כ, מי שעומד מאחורי אותו ציר להעברת כספים הוא  מחמד מאהר בדר, פעיל חמאס בכיר מחברון וחבר המועצה הפלסטינית המחוקקת, שגייס בתחילת שנת 2016, שני שליחים לביצוע המשימה. השניים מוצעב השלמון, פעיל חמאס מחברון, וטהא עותמאן, תושב חברון אף הוא, נשלחו לטורקיה במסווה של נסיעות עסקיות.

לפי החשד, מוצעב התבקש להעביר כספי טרור מטורקיה לחברון, שנועדו לממן את פעילותם של חברי מפקדת החמאס בחברון – ובפרט של חברי המועצה המחוקקת מטעם חמאס. כמו כן, התבקש מוצעב להעביר כספים עבור פעילי חמאס ששוחררו מהכלא.

ציר להעברת כספים בין טוקריב, רצועת עזה וחברון. להגדלה לחצו כאן (באדיבות שב"כ)
ציר להעברת כספים בין טוקריב, רצועת עזה וחברון. להגדלה לחצו כאן (באדיבות שב"כ)

שניים משותפיו של מוצעב – יוסרי השלמון (אחיו) ועומר קימרי, ניהלו במקביל קשר מול מאג'ד ג'עבה – פעיל חמאס מרצועת עזה, משוחרר עסקת שליט, במוצאו מחברון, שסייע בתיאומי העברת הכספים מטורקיה.

מוצעב וטהא נפגשו מספר פעמים בטורקיה עם פעיל מפקדת החמאס בשם הארון נאצר אלדין, פעיל חמאס, אף הוא משוחרר עסקת שליט, ובמוצאו מחברון.

השיטה

על פי החשד, הארון מסר לשליחים כספים בסכומים של עשרות אלפי דולרים. השליחים רכשו באמצעותם סחורות בטורקיה, ייבאו את הסחורה באמצעות חברות שילוח בינלאומיות לחברון, ולאחר מכירתה העבירו את הכספים לפעילי חמאס בחברון, בניכוי עמלה.

כחלק מפעילותו, הנחה הארון את השליחים לפנות לפעילי חמאס בחברון ולהציע להם כספים מהמפקדה.

חקירת שב"כ העלתה כי לסיכול ציר פעולה זה, הועברו דרכו קרוב ל-200 אלף דולר. עוד התברר כי תוכננה הקמתו של מפעל בטון, בעלות של מיליוני דולרים, במימון החמאס, במטרה שישמש להלבנת כספים.

חקירתם של כלל החשודים הסתיימה לאחרונה, ובימים הקרובים צפויה התביעה הצבאית להגיש נגדם כתבי אישום.

"חשיפת התשתית מצביעה על מוטיבציה בלתי פוסקת של פעילי חמאס, בטורקיה וברצועת עזה, להגברת הטרור בגדה", נכתב בהודעת שב"כ. לטענת הארגון, גורמי חמאס, ברצועת עזה ובחו"ל, מגייסים שליחים תושבי יהודה ושומרון היוצאים לחו"ל, לצורך העברת כספים ומסרים לפעילים בשטח. לא אחת, ציינו מגייס חמאס בחו"ל קרובי משפחה של פעילי הארגון או נעזר בסוחרים ובאנשי עסקים, "המשלמים מחיר אישי ועסקי משמעותי בגין פעילותם זו".

"שירות הביטחון הכללי, יחד עם צה"ל ומשטרת ישראל" נמסר, "ימשיך לפעול במטרה לחשוף ולסכל את פעילות הטרור המוכוונת על ידי גורמי חמאס בחו"ל וברצועת עזה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!