דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / עובדי מזרחי טפחות: הנהלת הבנק מאיימת על עובדים בסכסוך העבודה

לטענת ארגון העובדים, בה ידון היום (ה') בית הדין לעבודה, איימו מנהלים לפגוע בעובדים שייקחו חלק בשביתה שהוכרזה אתמול | יו"ר הארגון, דניאל דהן: "זה פרצופה האלים של הנהלת הבנק השלישי בגודלו במדינת ישראל"

בנק מזרחי טפחות (צילום ארכיון: מרים אלסטר  פלאש 90).
בנק מזרחי טפחות (צילום ארכיון: מרים אלסטר פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

המאבק בין ארגון עובדי מזרחי טפחות ובין הנהלת הבנק עולה שלב. אחרי הכריזו אתמול (רביעי), על שביתה כללית, בטענה למבוי סתום במו"מ לחידוש הסכמי השכר, מאשים הארגון את ההנהלה באיום וסחיטה של עובדים במהלך סכסוך העבודה. טענות הארגון יידונו בשעה 16:00 בבית הדין לעבודה. הננלת מזרחי-טפחות הכחישה את הדברים.

על פי כתב הבקשה, "הנהלת הבנק לא נרתעת מלבצע מעשים פליליים ממש, של סחיטה באיומים על פי סעיף 428 לחוק העונשין התשל"ז – 1977, וזאת עת מנהלים פונים לעובדים הכפופים להם, ותובעים מהם במפגיע, להפר את הוראת הארגון ולשבור שביתה, שאם לא כן, יבולע להם. בכלל זה נאמר לעובדים שעצם השתתפותם בשביתה "תופיע בתיקם האישי" ותפגע בקבלת הקביעות".

יו"ר ארגון העובדים: "זה פרצופה האלים של הנהלת הבנק השלישי בגודלו במדינת ישראל. בנק שרואה בעובדיו עבדים, בנק שלא בוחל באיומים"

כך, לדוגמה, ציינה הבקשה הודעה ששלח מנהל אחד הסניפים בקבוצת הוואטסאפ של עובדיו, בה נכתב כי "שלום לכולם. פנייתי אישית לכל אחד ואחת מכם. אני מצפה שכולם ידיעו מחר לעבודה כסדרה. מי שמחליט אחרת בוודאי שמבין את המשמעויות הרבות שיש להחלטתו…".

דוגמה נוספת שנתנו העובדים היא שיחה שקיימה מזכירתו האישית של מנהל מרחב בבנק עם אחת העובדות, בה נאמר, בין היתר: "תקשיבי, במידה ואת תהיי בשביתה, זה נכנס לך לתיק האישי וזה ישפיע על הקביעות שלך, וזה חבל", כמו גם: "יהיה לזה השלכות אני פשוט אומרת לך יהיה לזה השלכות והועד (השגיאה במקור, נ.צ.כ.) לא יהיה שם בשבילך את זה אני יכולה להבטיח לך".

יו"ר ארגון העובדים, דניאל דהן, אמר כי "זה פרצופה האלים של הנהלת הבנק השלישי בגודלו במדינת ישראל. בנק שרואה בעובדיו עבדים, בנק שלא בוחל באיומים ואפילו באלימות ובמעשים פליליים".

"ההתנהלות הבריונית והאלימה הזו של הנהלת הבנק" הוסיף, "חייבת להדאיג לא רק את העובדים אלא גם את ציבור הלקוחות, את בעלי המניות את המשקיעים בבנק וכמובן את המחוקק, את בנק ישראל ואת הפיקוח על הבנקים"

מהנהלת הבנק נמסר בתגובה כי "תמוה מאוד שהטענה לאיומים באה מצידם של מי שמצלמים עובדים שמגיעים לעבודה, ומאיימים לפרסם ברבים את שמם ותמונתם כדי לעשות להם שיימינג פומבי. השיח האלים והמאיים כנגד עובדים מופיע באופן גלוי ברשתות החברתיות של הוועד ונועד למטרה אחת בלבד: למנוע מעובדים את זכות הבחירה ולגרום להם לציית להוראות הוועד באופן עיוור, מחשש פן יבולע להם.
הנהלת הבנק תעניק הגנה מלאה לכל עובד שיאוים על ידי הוועד ותפעל בכל הדרכים החוקיות כנגד מי שינסו להלך אימים על עובדי הבנק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!