דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מנצחים ומפסידים

ספורט / מנצחת השבוע: ארסנל מקדמת את השיוויון בין המגדרים בכדורגל

וגם: דודי סלע הפסיד בטורניר אבל ניצח בחברמניות | נבחרת ארה"ב בכדורגל במהפך הירואי מול ברזיל | מפסיד השבוע: שחקן הכדורסל שלמד על בשרו כי האלימות אינה משתלמת

ארסנל קבוצת הנשים במהלך משחק מול באירן ב-2016 (צילום: joshjdss / Flickr ).
ארסנל קבוצת הנשים במהלך משחק מול באירן ב-2016 (צילום: joshjdss / Flickr ).
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצחים ויוצרים שיוויון במועדון: ארסנל

מאת: ליאור ברטל

בשנת 1987 החליטה קבוצת ארסנל להקים את קבוצת הנשים של המועדון. הקבוצה נקראה ארסנל ליידיז, והפכה להיות המועדון המצליח ביותר באנגליה עם 47 גביעים שכוללים שתי אליפויות הליגה החדשה באנגליה, 12 אליפויות פרמיירליג (שמה הקודם של הליגה הבכירה), והחשוב ביותר היא הקבוצה האנגלית היחידה שזכתה בגביע האלופות, כשעשתה זו בעונת 2007-2006. הקבוצה נחשבת לאחת משלושת הקבוצות החזקות באנגליה עם צ'לסי ומנצ'סטר סיטי. באנגליה נהוג להוסיף לקבוצות הנשים את שם התואר 'ליידיס' לצד שם הקבוצה, אך בצעד שמטרתו לקדם את השיוויון בין המגדרים בכדורגל האנגלי החליט המועדון הלונדוני המצליח כי לרגל חגיגות 30 השנה למועדון, ישתנה שם הקבוצה מ"ליידיס" ל-FC ARSENAL – WOMEN. קפטנית הקבוצה אלכס סקוט אמרה בראיון ל'מירור': "זהו צעד חשוב ומתקדם לקראת הפרק הבא של ההיסטוריה שלנו בכדורגל נשים."

בהודעה רשמית שפרסם המועדון נכתב שהגיע הזמן לשנות שם הקבוצה. "מעכשיו השם שלנו הוא רק 'ארסנל' במסגרות רשמיות, אם יהיה צורך נוסיף גם את המילה 'וומן', אבל פנימית אנחנו ארסנל".

מפסיד בזעם וטיפשות: דנילו גלינארי

מאת: צור רוזנצוויג

מספיק מעשה לא טוב אחד כדי להשכיח 1,000 מעשים טובים. את משמעותו של משפט זה הרגיש השבוע שחקן הכדורסל האיטלקי דנילו גלינארי היטב.

גלינארי בן ה-29, שחקנה החדש של לוס אנג'לס קליפרס באן בי אי מצא עצמו בתוך משבר מקצועי שהוא יצר במו ידיו. באחד ממשחקי האימון לקראת אליפות אירופה בכדורסל נפגשו איטליה והולנד למשחק שגרתי שהפך ברגע אחד לאירוע אלימות בעל משמעות רבה לעתידה המקצועי של הנבחרת מארץ המגף. גלינארי, אחד מכוכבי הקבוצה האיטלקית הכה את שחקנה של הולנד – ג'יטו קוק – במהלומת אגרוף. אותו אגרוף גרם לכוכב האיטלקי לפגיעה בפרק כף היד ובאצבע והוא לא יוכל להשתתף באליפות ביחד עם נבחרתו.

על הפציעה אמר מאמן נבחרת איטליה אטורה מסינה: "הוא עשה טעות גדולה. על טעויות משלמים וכולנו נשלם על הטעות שלו ביחד". מי שיצאו מרוצות הן הנבחרות שמשחקות בבית של איטליה וביניהן ישראל.

מנצח בחברמניות: דודי סלע

מאת: יאיר צוקר

דודי סלע שלנו יודע לרגש את הקהל. לרוב הוא עושה זאת בנצחונות מעוררי כבוד במשחקי הדיוויס של נבחרת ישראל ומדי פעם בטורנירים בסבב העולמי, אבל השבוע סלע ריגש במיוחד אוהד אחד מאטלנטה.

סלע, המתכונן בימים אלו לאליפות ארה"ב הפתוחה ועובר מטורניר לטורניר ברחבי ארה"ב, הגיע לסיבוב השני בטורניר אטלנטה שם פגש את האמריקאי המדורג במקום 19 בעולם – ג'ק סוק. סלע אמנם נכנע 6:4, 6:3 לטניסאי המדורג ראשון בטורניר, אבל הצליח לסחוט מחיאות כפיים אדירות מהקהל כשבמהלך המשחק, כאשר הוא בפיגור 2:4 במערכה השנייה, עצר וניגש לילד שישב ביציע והגיש לו את מגן הזיעה שלו. הילד הנרגש חייך מאוזן לאוזן ואפילו השדר האמריקאי התרגש ואמר שהוא אינו ראה שחקן עושה דבר כזה לפני כן.

מנצחות עם הרבה אופי: נבחרת ארה"ב בכדורגל

מאת: צור רוזנצוויג

בזמן שמתקיימת אליפות אירופה לנשים, גם לשאר העולם מגיע לשחק קצת כדורגל. במשחק שהתקיים השבוע במסגרת גביע האומות שנערך בארצות הברית, נפגשה הנבחרת המקומית מול ברזיל למשחק מרתק.

ארצות הברית שהפסידה בתחילת השבוע 1:0 לאוסטרליה מצאה עצמה בדקה ה-78 בפיגור 3:1 בדרך להפסד רביעי השנה במשחקים הרשמיים, שיא שפל לאלופת העולם.

כשהיא עם הגב לשער החלו השחקניות בלבן עם המאמנת ג'יל אליס על הקווים לחזור למשחק וכעבור 11 דקות על השעון ביצעו מהפך הירואי והעמידו את התוצאה על 3:4 עם הבישול ה-50 בקריירה הלאומית של קרלי לויד שחקנית מנצ'טסר סיטי, ושער ראשון מאז 2015 של שחקנית סיאטל מייגן רפינואה.

מנצחים כי שחקן פצוע לא מפקירים: ברוסיה דורטמונד

מאת: ליאור ברטל

דריו סקודרי בן ה-19 היה שחקן בקבוצת הנוער של דורטמונד. השחקן האיטלקי הצטיין במחלקת הנוער וזכה בשתי אליפויות נוער רצופת. בקבוצה הבוגרת צפו לו עתיד מזהיר וחיכו להצטרפותו לקבוצה. בתחילת השנה שעברה בחודש ספטמבר, סקודרי נפצע קשה במשחק ליגת האלופות לנוער מול ליגה ווארשה מפולין. הפציעה הנוראית בברך סיימה מוקדם מהצפוי את קריירת המשחק של השחקן הצעיר. לאחר שעבר ניתוח וניסה להשתקם החליט סקודרי לפרוש מכדורגל ולהתמקד בלימודים באוניברסיטה על מנת לפתח קריירה חדשה לחיים. קבוצתו דוטמונד לא שכחה את שחקנה והחליטה בצעד יוצא דופן לממן לו את לימודי ניהול ספורט במעשה אנושי שלוקח אחראיות על חייו של שחקן גם אחרי שהוא כבר לא חלק מהקבוצה ואולי מי יודע, עוד כ20 שנה דריו יחזור לקבוצה מהדלת הקדמית כמנהל מקצועי.

https://twitter.com/brfootball/status/891965563370713088

מפסיד ומרגיז את הגדול מכולם: לוואר בול

מאת: יאיר צוקר

לוואר בול, האבא עם הפה הגדול שמשגע את ליגת האן בי איי עושה זאת שוב והפעם מסתבך עם הבחור הכי קשוח בשכונה.

אביו של לונזו בול, הבחירה הראשונה של לוס אנג'לס לייקרס בדראפט ה-NBA שידוע באמירותיו השנויות במחלוקת לאגדות הליגה כמו סטף קארי, שהשווה את בנו לונזו אליו עוד לפני שזה שיחק משחק אחד בליגה הטובה בעולם ובדרך גם הסתבך עם שאקיל אוניל וצ'ארלס בארקלי, החליט השבוע ללכת הכי רחוק שאפשר ואמר שהוא היה מנצח את מייקל ג'ורדן במשחק של אחד על אחד.

ג'ורדן בן ה-54 החליט לא לשתוק לאב החוצפן ובראיון שערך אמר השחקן שנחשב לטוב בהיסטוריה של המשחק: "אני חייב להבין איך הוא הגיע למסקנה הזאת. אני חושב שהוא שיחק אולי בקולג'. הבנתי שהיה לו ממוצע של 2.2 נקודות. באמת? הוא לא שווה תגובה". בהמשך השבוע הוסיף MJ עוד תגובה: "אני חושב שאני יכול לנצח אותו גם אם הייתי על רגל אחת".

עוד לא בטוח עד כמה הלייקרס ירוויחו מהשחקן הצעיר והכשרוני אבל מה שבטוח שבכל מה שקשור לאביו, לא יהיה משעמם לרגע.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!