דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יורו נשים

יורו נשים 2017 / הולנד ודנמרק יתמודדו בגמר היורו, לאחר ניצחונות על אנגליה ואוסטריה

הולנד ניצחה את אנגליה 3:0, דנמרק ניצחה את אוסטריה בפנדלים 3:0 לאחר 0:0 במהלך 120 דקות | הגמר ביום ראשון באנסחדה, הולנד

שחקנית נבחרת הולנד (בכתום) מול נבחרת ארה"ב ספטמבר 2016 (צילום: AP Photo/John Bazemore).
שחקנית נבחרת הולנד (בכתום) מול נבחרת ארה"ב ספטמבר 2016 (צילום: AP Photo/John Bazemore).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אליפות אירופה בכדורגל נשים מתקרבת לסופה. אתמול (חמישי), בתום ערב מצוין, הבטיחו נבחרות הולנד ודנמרק את עלייתן ההיסטורית למשחק גמר יורו הנשים. הנבחרות ישחקו זו נגד זו ביום ראשון הקרוב בשעה 17:00. במשחק המוקדם יותר אמש, ניצחה נבחרת דנמרק את אוסטריה הלוחמנית 3:0 בבעיטות עונשין. במשחק השני, שנחשב אולי בעיני רבים לגמר האמיתי של הטורניר, הביסה נבחרת הולנד את נבחרת אנגליה החזקה, שהייתה אחת המועמדות הראשיות לזכייה בתואר השנה.

הולנד- אנגליה 0:3

שתי הנבחרות הגיעו למשחק הזה כשהן מנצחות את 4 המשחקים שלהן באליפות. במשחק שהתקיים בווטסה שבהולנד צפו 27,093 צופים שעודדו בלי הפסקה את הנבחרת המקומית. המשחק התחיל בקצב נהדר עם לחץ והזדמנויות משני הצדדים. במהלך האליפות דובר הרבה על ההתקפה ההולנדית, אבל מי שכיכבו בנבחרת ההולנדית היו שחקניות ההגנה בהובלתה של השוערת המצוינת סארי ואן ואנאנדל (ארסנל) והבלמיות סטפין ואן דר גרארט (אייאקס) ואנוק דקאר (מונפלייה). ההגנה ההולנדית היתה נהדרת כל הטורניר ובמיוחד במשחק מול האנגליות שתקפו ללא הפסקה.

בתחילת המשחק ניסו בנבחרת הולנד מצד אחד ללחוץ את הקישור האנגלי ומצד שני לנסות להשיג יתרון מוקדם בעזרת הכנסת כדורים לאגף ימין על מנת לנצל את המהירות של ואן דה סאנדן. בדקה ה-22 היתרון של הולנד במגרש הפך לשער מוצדק. ג'קי גרוניגן קיבלה כדור בצד ימין של המגרש והעלתה כדור אדיר לראש של ויויאן מאידמה שנגחה לצד השני של השער בניגוד לתנועה של שוערת אנגליה. 1:0 מוצדק להולנד.

מיד אחרי השער אנגליה בהובלת לוסי ברונז וג'ודיי טיילור התחילה ללחוץ יותר על מנת להגיע לשוויון. הדבר אולי הכי בולט במשחק היה הניצחון הפיזי של הולנד מול האנגליות. הנבחרת האנגלית הגיע לחצי הגמר בשל הכוח והעוצמה של השחקניות שנקראו על ידי מאמנם מארק סאמפסון "לוחמות רחוב", אבל ההולנדיות הגיעו מוכנות והרבה בזכות העובדה שקו ההגנה שלהם היה במרחק כ-40 מטר משערם (בדומה למילאן של תחילת שנות ה90), האנגליות לא הצליחו לצאת למתפרצות יעילות. ג'יקי טיילור מלכת השערים של הטורניר נתפסה בנבדל או התעייפה מהריצה הארוכה עד שהגיע לרחבה ההולנדית.

למרות הזדמנויות טובות לאנגליה, ההולנדיות המשיכו להיות מסוכנות ולצאת להתקפות מתפרצות. בדקה ה-61 טעות בנבחרת אנגליה. פארה ויליאמס החזירה כדור לשוערת, כדור שהגיע לואן דה דונק שהצילחה להקפיץ אותו פנימה. 2:0 להולנד.

השער הוציא את רוב האנרגיות בנבחרת האנגלית, ולמרות נסיונות נוספים בהתקפה המשחק נראה גמור. עד שבדקה ה-93 הולנד סגרה את העניין הרמטית עם שער שלישי. בעיטה של ליקה מארטנס פגעה במילי ברייט הטעתה את השוערת והכדור נכנס פנימה. זה היה האות לפרוץ החגיגות האדירות של שחקניות הולנד והקהל הצבעוני שלה. אין ספק שהולנד היא ההפתעה הכי גדולה בטורניר. אף אחד לא האמין שהן יגיעו בלתי מנוצחות עד לגמר. נבחרת הולנד היא הפייבוריטית ביום ראשון עם הקהל המקומי ויכולת המשחק שמשתפרת ככל שמתקדמים בטורניר.

שער ראשון להולנד:

https://twitter.com/WSUasa/status/893187871636692992

שער שני להולנד:

https://twitter.com/WSUasa/status/893201855270072320

השחקניות חוגגות באוטובוס:

דנמרק- אוסטריה 0:0 (פנדלים 0:3)

במשחק הראשון של הערב, ״הויקינגיות הלוחמות״ של דנמרק ניצחו את ״הסינדרלה האוסטרית״ ועלו בצדק לגמר. היה זה שחזור של המשחק בשלב הבתים אותו ניצחה נבחרת הולנד מפנדל של ספיטס. במחצית הראשונה המשחק היה בעיקר הגנתי מצד שתי הקבוצות.

נגיעת יד ברחבה הדנית הובילה לפנדל אוסטרי בדקה ה-12 אבל שרה פונטיגאם, שכבשה את הפנדל המכריע ברבע הגמר מול ספרד, בעטה הפעם הרחק לשמים. בניגוד לרבע הגמר, הפעם נראה שהלחץ היה על השחקניות האוסטריות. במחצית השנייה אוסטריה החלה ליזום יותר ולהפתיע את דנמרק. יותר שחקניות נשלחו, יחד עם נינה ברגר, להתקפה והגיעו למספר מצבים טובים. בצד השני הגנת הברזל האוסטרית הצליחה לסגור במאמץ קבוצתי כל ניסיון דני להגיע לשער.

לקראת הדקה ה-75 החלה להראות עייפות בנבחרת האוסטרית ודנמרק תקפה בהנהגת החלוצות, נאדיה נדים ופרלין הארדר, המצוינות. אבל בשער האוסטרי עומדת אולי שוערת העתיד של הכדורגל האירופי, ומנואלה זינסברגר, שוערת באיירן מינכן בת ה-21, שהנהיגה וסידרה את ההגנה שלה בתיאום נפלא. גם כאשר הצליחו הדניות להגיע לבעיטה או נגיחה מדויקת לשער, מנואלה ביצעה עצירות פנטסטיות.

לאחר 120 דקות הנבחרות הגיעו לבעיטות הכרעה. בצעד יוצא דופן החליט המאמן הדני נילס נילסן לתת לשתי הכוכבות שלו לבעוט את הבעיטות הראשונות כדי להוריד לחץ התחלתי. שתיהן כבשו למרות שמנואלה היתה קרובה להדוף. מהצד השני, האוסטריות החטיאו את כל שלושת הפנדלים, כאשר פאירסינגר בעטה ראשונה מחוץ למסגרת ואחריה פינטרס ואסשאורס שתיהן נעצרו על ידי השוערת הדנית פטרסן. בבעיטה הרביעית של דנמרק, סוראנסון בעטה לחיבורים והעלתה את דנמרק בצדק לגמר.

צפוי להיות גמר מעניין ביום ראשון כאשר שתי הקבוצות כבר הראו שהן יכולות ואוהבות לשחק התקפי ואחרי המשחק ביניהן בשלב הבתים הן יגיעו מוכנות יותר לעימות השני ביניהן. בכל מקרה, לא משנה מי תנצח במשחק הגמר, זה יהיה הגביע הראשון של אותה נבחרת וזו תהיה המדינה הרביעית בהיסטוריה שזוכה באליפות אירופה לנשים, אחרי גרמניה נורבגיה ושבדיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!