דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

חקירות נתניהו / נחתם הסכם עד מדינה עם ארי הרו, ראש הסגל לשעבר של נתניהו

לאחר מו"מ נחתם ההסכם עם הרו ראש הסגל של נתניהו ב-2014, לפיו הרו יקבל עבודות שירות וקנס כספי על תיק אחר בו הוא נחקר בתמורה למידע בתיקים הנוגעים לראש הממשלה | אתמול מסרה המשטרה לבית המשפט כי נתניהו חשוד בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים

ארי הרו לשעבר ראש הסגל של בנימין נתניהו (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90)
ארי הרו לשעבר ראש הסגל של בנימין נתניהו (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90)
שי ניר

בתום מו"מ, נחתם היום (שישי) הסכם עד מדינה עם ארי הרו, מי שהיה ראש הסגל של בנימין נתניהו בשנת 2014.  אתמול חשפה משטרת את חשדותיה לביצוע העבירות של ראש ממשלת ישראל: ״שוחד, מרמה והפרת אמונים", במסגרת תיקי החקירות "1000" ו-"2000", התיקים שבנוגע אליהם נחתם ההסכם עם הרו.

על פי ההסכם שנחתם, העד ימסור את כל המידע שברשותו שעיקרו הוצג לתביעה, ובתמורה מדינה תסכים כי במסגרת תיק נפרד בו נחקר העד כחשוד ובכוונת המדינה להעמידו לדין, העד יודה בעבירות המיוחסות לו ויורשע בעבירות מרמה והפרת אמונים.
כן מוסכם כי הצדדים יעתרו לכך שיוטל עליו עונש הכולל רכיב של 6 חודשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות וקנס כספי בסך 700 אלף שקלים. על יתר פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום.

השופטת עינת רון, נשיאת בית משפט השלום במחוז מרכז, קיבלה את הבקשה והצו ניתן. הצו מתייחס לחקירה המתנהלת ביחידת להב 433 (יאח"ה) וחל על כל פרט מהליך המו"מ המתנהל עם ארי הרו, לשעבר ראש הסגל של ראש הממשלה בנימין נתניהו. כמו גם על תוכן הדברים שנמסרו במהלך המו"מ להפיכתו לעד מדינה.

מוקדם יותר, בתשובה לשאלות כתבים, התייחס היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לחקירות נתניהו ואמר "אנחנו עובדים ביחד עם המשטרה בשיתוף פעולה. מתקדמים בדברים." והוסיף, "תנו לנו זמן לעבוד. נעשה את העבודה שלנו ונגיע לחקר האמת. זאת המטרה של כולנו."  את הדברים אמר מנדלבליט בשולי אירוע הפרידה למשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט סלים ג'ובראן.

בתגובה לפרסומים מאתמול בכלי התקשורת על ההתפתחויות השונות בתיקי החקירה, נמסר מטעמו של נתניהו כי "אנו דוחים על הסף את הטענות המופרכות שמושמעות נגד ראש הממשלה. מסע הציד להחלפת השלטון נמצא בעיצומו אבל הוא נידון לכישלון, מסיבה פשוטה: לא יהיה כלום כי לא היה כלום".

על פי פרסום בחדשות 2, לא ברור עדיין מה הרו, החשוד בפרשה שאינה קשורה לחקירות נתניהו, יכול לספק לחוקרי המשטרה, אך על פי ההערכות מדובר במידע משמעותי. ההערכות נובעות מכך שלא המדינה יזמה את הפנייה להפוך את הרו לעד מדינה, אלא פרקליטו שפנה למדינה לפני מספר חודשים, ורק בתקופה האחרונה הפרקליטות חזרה אליו וביקשה להתקדם. חדשות 10 ציטטו, באותו יום, גורם אכיפה בכיר שאמר כי עדותו הצפויה של ראש הסגל לשעבר של נתניהו מחזקת משמעותית את החקירה.

מיקי גנור בהארכת מעצר בבית המשפט השלום ראשון לציון (צילום: מוטי קמחי)
מיקי גנור בהארכת מעצר בבית המשפט השלום ראשון לציון (צילום: מוטי קמחי)

עוד פורסם אתמול כי מתנהלים מגעים גם עם גיל שפר, ראש סגל נוסף בלשכת רה"מ, להפיכתו לעד מדינה, באותן פרשות וכי בחודשים האחרונים זומן עשרות פעמים למשרדי יחידת להב 433. יצוין כי נגד שפר עומדת המלצת משטרה מאז תחילת השנה להעמדתו לדין בחשד לעבירת מין.

ביום שלישי האחרון דווח בחדשות 2, ביחס לפרשת הצוללות, כי התקבל מידע על כך שעורך הדין דוד שימרון, פרקליטו האישי של נתניהו, הזכיר את ראש הממשלה בשיחותיו עם מיקי גנור. ישנה הערכה בקרב המשטרה כי שמרון "עשה סיבוב" על שמו של נתניהו, מבלי שהאחרון ידע כלל מהעניין. לאחר קבלת המידע, הועברה שאילתא למשרד המשפטים, ושעה לאחר מכן הוצא צו איסור הפרסום החל על כל פרט מפרטי החקירה הנוגעת, קשורה או עולה מעדותו של עד המדינה איש העסקים מיקי גנור. 

׳תיק 1000׳, תיק המתנות, עוסק במתנות שנתניהו ומשפחתו קיבלו לכאורה, בצורה לא כשרה, מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. 'תיק 2000' עוסק בקשרי הון שלטון במסגרתו נחשף כי נתניהו קיים מו"מ עם ארנון (נוני) מוזס המוציא לאור של העיתון "ידיעות אחרונות" לקידום חוק שיגביל את תפוצת העיתון 'ישראל היום', אשר בבעלות מקורבו של נתניהו שלדון אדלסון, בתמורה לסיקור חיובי בעיתונו של מוזס. 'תיק 3000' עוסק בפרשת רכישת הצוללות מחברת טיסנקרופ הגרמנית. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!