דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אליפות העולם באתלטיקה 2017 / הקופצת: חנה קנייזבה-מיננקו העפילה לגמר אליפות העולם בקפיצה משולשת

הקופצת הישראלית ממשיכה את ההישגים: לאחר שהגיעה שמינית במוקדמות המשחקים, עם קפיצה למרחק של 14.17, עלתה מיננקו לגמר שייערך ביום שני בלילה

חנה מיננקו קופצת באליפות העולם באתליטיקה בלונדון (צילום: עמית שיסל/ דף הפייסבוק של הועד האולימפי בישראל)
חנה מיננקו קופצת באליפות העולם באתליטיקה בלונדון (צילום: עמית שיסל/ דף הפייסבוק של הועד האולימפי בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הישג נהדר לחנה קנייזבה-מיננקו, הישראלית הראשונה שהחלה להתחרות באליפות העולם באתלטיקה, העפילה לגמר הקפיצה המשולשת.

מיננקו, שהגיעה לאליפות בלונדון כסגנית אלופת העולם המכהנת, החלה את התחרות הבוקר (שבת) במטרה להעפיל לגמר ולנסות לשחזר את ההישג, למרות שההכנה שלה לא הייתה אידאלית. מאז אולימפיאדת ריו, סבלה מיננקו מפציעות והתחרתה פעם אחת בלבד, לאליפות העולם הגיעה בידיעה שפחות מהעפלה לגמר לא באה בחשבון.

מיננקו בת ה-27 החלה את תחרות המוקדמות כשהיא בבית השני מתוך שניים, כאשר שתים-עשרה הקופצות הטובות ביותר מעפילות לגמר. בקפיצה הראשונה מיננקו דרכה קצת אחרי קרש הקפיצה ופסלה, בניסיון השני היא דרכה בצורה נקייה על הקרש והצליחה לזנק למרחק של 14.17 מטרים, התוצאה הכי טובה שקבעה השנה. בקפיצה השלישית והאחרונה במוקדמות, מיננקו נראתה מלאת ביטחון ודרכה בצורה טובה על הקרש אך השיגה תוצאה נמוכה יחסית של 13.72 מטרים. בסיכום התחרות היא דרוגה במקום השמיני במוקדמות, מתוך ה-12 שעלו לגמר.

הקופצת השיגה את התוצאה הטובה ביותר במקודמות כשקפצה למרק של 14.57 מטרים היא אולגה ריפקובה הקזחית, מדליסטית הארד מריו 2016, במקום השני העפילה יולימאר רוחאס מוונצואלה, מדליסטית הכסף בריו, שהשיגה 14.52 מ', את התוצאה השלישית בטיבה קבעה סוזנה קושטה מפורטוגל שהשיגה 14.35 מ' ובת ארצה פטריסיה מאמונה השיגה 14.29 מ'.

גמר הקפיצה המשולשת לנשים ייערך ביום שני (22:25)

מיננקו החלה לייצג את ישראל בשנת 2014 לאחר שעלתה מאוקראינה והיא ושנה אחר כך הוכתרה לסגנית אלופת העולם בבייג'ינג 2015 שם קבעה גם את השיא הישראלי שעומד על 14.78 מטרים והשיגה את המדליה השלישית של ישראל באליפויות העולם. שנה לאחר מכן, באליפות אירופה שהתקיימה באמסטרדם היא סיימה גם כן במקום השני ובמשחקים האולימפיים בריו, סיימה במקום החמישי עם תוצאה של 14.68 מטרים. למרות שהיא לא נמצאת בכושרה הטוב ביותר, מיננקו נחשבת עדיין לאחת הקופצות הטובות בעולם וביום טוב תוכל להשיג את המדליה השנייה שלה והרביעית של ישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!