דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קוריאה הצפונית

בעולם / קוריאה הצפונית: מועצת הביטחון אישרה פה אחד הטלת סנקציות נוספות

ההצעה האמריקאית להגביר את בידודה הכלכלי של המדינה המאיימת על שלום העולם עברה בתמיכת רוסיה וסין | בתוך כך מתגברים הדיווחים כי המשטר בפיונגיאנג חותר להגביר את יכולותיו הגרעיניות והשגת נשק עצמתי להשמדה המונית

אדם צופה בתמונה של מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און (צילום: AP Photo/Ahn Young-joon)
אדם צופה בתמונה של מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און (צילום: AP Photo/Ahn Young-joon)
אוריאל לוי

בעוד האנושות מציינת 72 שנים להטלת הפצצה הגרעינית על הירושימה, גובר החשש מהחימוש הגרעיני של קוריאה הצפונית. על פי ידיעה שתפרסמה ברשת פוקס ניוז השבוע מקור אנונימי בפנטגון סבור כי "האיום של קוריאה הצפונית כיום הוא כלום לעומת מה שהעתיד הקרוב צופן לבוא". כשנשאל למה הוא התכוון ענה: בעוד 18 חודשים מהיום קוריאה הצפונית תחזיק בפצצת מימן החזקה פי ארבע מהטיל שנפל בהירושימה.

הפטריות הגרעיניות לאחר ההפצות בהירושימה ונגסאקי (צילום: Binksternet/ wikimedia)
הפטריות הגרעיניות לאחר ההפצות בהירושימה ונגסאקי (צילום: Binksternet/ wikimedia)

שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, טען כבר לפני כשנה וחצי כי מדינתו ערכה ניסוי בפצצת מימן. ואולם, רוב המומחים גרסו שמדובר בשקר, וטענו שפיונגיאנג אמנם פיתחה פצצת אטום חזקה יותר ממה שהיה לה, אבל לא פצצת מימן.

ואולם, דו"חות שהתפרסמו בקוריאה הדרומית באותה תקופה אמרו שצפון קוריאה נמצאת "במרחק של שלב אחד מפצצת מימן".

הארי קוזיאניס, החוקר את תחום הביטחון הלאומי של ארה"ב ומפרסם דעותיו ברשת פוקס ניוז, פרסם ביום שישי את הידיעה כי מקור בפנטגון שהתעקש להשאר בעילום שם אמר לו שקוריאה הצפונית נמצאת במרחק של שלב אחד להשלמת הפצצה הזו. לפצצה כבר יש דגם מוכן הנקרא kn-08 וייתכן שהם יערכו בו ניסוי כבר בשבועות הקרובים. עוד נטען כי מערכות הנ"מ שיש לארה"ב נכון לעכשיו לא יוכלו להפיל טיל כזה עקב גודלו ומשקלו הרב ולכן אם טיל כזה יהיה מבצעי כל מה שנותר לאנושות זה להתפלל שלא יעשה בו שימוש.

קוזיאניס הסביר כי אם פצצת מימן תפגע בוושינגטון, בירת ארה"ב, היא עלולה להרוג כחצי מיליון בני אדם ולפצוע עוד כ-900,000. אם תפגע בניו יורק, מניין ההרוגים עלול להגיע ל-1.7 מיליון.

"כשצפון קוריאה ערכה שיגור ניסיוני שני של טיל בליסטי בין-יבשתי ביום שישי האחרון, היא הוכיחה מעבר לכל ספק שיש לה את היכולת לפגוע בחלקים נרחבים" של מערב ארה"ב, כתב קוזיאניס במאמר שפרסם.

בתוך כך, מועצת הביטחון דנה הלילה (בין שבת לראשון) בבקשה אמריקאית להטלת סנקציות נוספות נגד קוריאה הצפונית. מדובר בפעם השלישית בה יוטלו סנקציות על המדינה הסוררת דרך מועצת הביטחון של האו"ם. הסנקציות עתידות לפגוע בייצוא של המשטר בפיונגיאנג, שנאמד כיום בכ-3 מיליארד דולר בשנה בלבד. הדיון במועצת הביטחון מגיע לאחר שהסנאט והקונגרס האמריקאי העבירו חוק סנקציות חדש נגד איראן, רוסיה וצפון קוריאה בשבוע האחרון – חוק שאושר על ידי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

ההצעה לסנקציות חדשות כנגד קוריאה הצפונית אושרה פה אחד, בתמיכת רוסיה וסין, וכעת נשאלת ההשפעה מה תהיה השפעתם על המשטר העקשן בצפון חצי האי הקוריאני, אשר לא הורתע עד כה מפעולות דומות.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!